Steve Jackson Games - raport dla zainteresowanych

SJG działa od 1980 r. Mieli 46 pełnoetatowych pracowników i wykonawców, a także kilku niepełnoetatowych. Większość linii to gry karciane, gry planszowe, gry w kości i RPG. Spadek zarobków był dosyć duży - z 8.5 mln do 6 mln.

Steve Jackson Games, w swoim raporcie wspomina, że nie uporał się z problemami wydawniczymi dotyczącymi Dungeon Fantasy, projektu Kickstarter.  Nadal miał problemy z wydaniem Discworld i Mars Attacks. Co więcej, nawet projekt OGRE z 2012 roku nadal nie został zakończony.

Podczas któregoś UK Games Expo kupiłem kieszonkową wersję tego OGRE, by zobaczyć co przyciągnęło ludzi do tej zbiórki i co sprawiło że zbiórka osiągnęła tak spektakularny sukces. Prawdopodobnie chodziło tylko o ...sentyment.

Wracając do role playing games od SJG, kluczowe są dwa fragmenty, acz streściłem je powyżej.

Dungeon Fantasy - Our Kickstarter project to create a GURPS introductory box set has run into more troubles and derailments than we would like. A game that was meant to go to the printer before the end of 2016 is still clogging our pipeline and causing constant distractions. The project was not as far along in the process as it should have been, and miscommunication regarding the game components ballooned our costs. At the moment, barring a miracle, what would have been a profitable project is rapidly turning into a loss. This is becoming an ongoing problem for GURPS projects (see Discworld and Mars Attacks, below, under Failures).
Discworld and Mars Attacks - We published two new GURPS hardcover books late last year. GURPS fans celebrated, and the books turned out well, but their disappointing performance further supported the unfortunate realization that sales are no longer strong enough to make traditional distribution work for GURPS hardcovers. Today's cluttered market, combined with our insistence on getting it right, made both books expensive experiments that tell us one thing: Do not produce more GURPS hardcovers until we have guaranteed that the sales are there. Does this mean more crowdfunding for GURPS? Maybe! But until we see the retail sales of Dungeon Fantasy, we're holding off on any more printed GURPS releases. PDFs will continue, and we'll revisit the question of "print GURPS?" later this year.
SJG, niegdysiejszy duży wydawca RPG boryka się z problemami wykonania modeli w CAD do OGRE ...po zbiórce. A także sprzedażą długo oczekiwanych dwóch podręczników w twardych oprawach (Discworlds i Mars Attack , patrz pogrubienie moje).
Jeśli przyjrzeć się innym raportom o których wspominałem to jest to pierwszy rok, w którym gry fabularne z SJG nie znalazły się w pierwszej czterdziestce sprzedaży tej firmy.
Jeszcze w poprzednich raportach na przedostatnim miejscu można było znaleźć GURPS Basic. Teraz już, niestety nie.

Szczerze mówiąc nie spodziewałem się wiele więcej w tym raporcie odnośnie gier fabularnych od SJG, ale lubię zawsze zerknąć na wyważoną opinię odnośnie branży. W tym roku i jej zabrakło.
Wspomniano tylko o Kickstarterze w kontekście miniaturek i sukcesie Cards Against Humanity.

Niedawno zaprezentowano prewiew gry wideo OGRE (Auroch Digital). Na pierwszy rzut oka niezwykle toporne i praktycznie niewiele przedstawiający poza modelami.
Na koniec SJG daje śródtytuł  dla nadchodzącego roku: A Brutal Year 2017
Dlaczego rok będzie brutalny? Trudno dociec, ale się pofatygowałem.
Fani na Reedicie dyskutują między innymi pod kątem tego czy gry fabularne tego typu jak GURPS z symulacjonistycznym podejściem się jeszcze sprawdzają? Można pokusić się o przeczytanie wątku.

Znacznie ciekawszy wydaje się być wątek na forum Steve Jackson Games, w którym można znaleźć również wypowiedzi Douglasa H. Cole'a, autora  m.in. Dungeon Grappling RPG.
I'm not privy to the SJG process, but if you check out my after-action report on Dungeon Grappling, which was only a $5,000 Kickstarter, you can see the lion's share was art.

But let's throw down a different example from an upcoming release of mine - the Dragon Heresy RPG. It is currently standing at 425,000 words, and I have high hopes for a really good-looking book.

Here's some costs I would incur if I did it the way I want AND bought an offset print run for each of the three books, in round numbers.

Writing and Editing, Indexing: $33,000
Layout, Graphic Design, Cover Art: $8,000
Interior Art: $45,000
Management Overhead (art direction, project management): $15,000
Offset Print Run, ship to my house: $30,000*

Note that the customer pays for shipping, so that's not in it for getting the book from my house to the customer.

So again: my process and costs are not SJGs and I suspect as a company with physical premises and rather substantially more staff than I have (all of me, myself, and I wearing most hats), their overhead is commensurately higher. But note that getting the book into a printable PDF format is about 2/3 of the overall costs.

*That's 1,000 copies each of three books, at 224, 240, and 288 pages currently
Warto w tym momencie przypomnieć koszty wydawnicze, które podał onegdaj Morrus z EnWorld.
Cole - autor OSRowego dodatku, koszt napisania i redakcji 752 stron zagraniczny autor wycenia na 33 tysiące dolarów. To w dużym przybliżeniu daje za stronę znormalizowanego maszynopisu 44 dolary. Czy to dużo?
Nie, bowiem zakładając, że za słowo (jeszcze bardziej uśredniając do 250 słów na stronie - u nas przelicza się na znaki, więc wszystko bardzo hipotetyczne), autor, korekta, redakcja otrzymują 17 centów. 
A... na koniec dodam... Stephen King pisał pięć stron dziennie.
Warzywniak lub budka z piwem to idealne rozwiązanie.

Prześlij komentarz

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget