kwietnia 2016
30-dniowe Wyzwanie WFRP aktualności alantar archiwum Blog czasopisma DDGF Dungeons and Dragons Dzikie Pola Encore english Felieton Free RPG Day fundom gadżetomania galeria Galmadrin gamasutra game chef game day game design Game Developers Conference Game Geek Issues Game Industry Trends game studies gamebook gamedev Games Designer Workshop games workshop Gamestudies Gamification Gamma World Gamsutra Gary Gygax GenCon generator geolokalizacja GF Nowości Git Games Gnome Steve gnomy Gold Piece Publications Golden Geek Awards Gonzalo Frasca Goodman Games GRAmel grand theft auto granie online greame davis Green Ronin Publishing greg christopher Groteka groza gry autorskie gry bezkostkowe gry bitewne gry darmowe gry dla dzieci gry edukacyjne gry fabularne gry fabularne na żywo gry historyczne gry karciane gry miejskie gry mobilne gry niezależne gry paragrafowe gry planszowe gry przeglądarkowe gry przygodowe gry rzeczywistości rozszerzonej gry solo gry strategiczne gry wideo gry wojenne gry zręcznościowe grywalizacja GTA Gun Metal Games GURPS H.G. Wells handheldy handouty Happy Bishop Games Hasbro Hell on Earth: Reloaded Hellfrost Hero Press Hero System Heroes of the Feywild hipertekst historia historia gier fabularnych w Polsce historia role playing games Hobbit horror Howard Philips Lovecraft howard philips lovecraft. wieści hugo human contact humor Icons icv2 idiota zagra nica Immersive Cocoon Inc indeks Independent Games Festival indie Indie Cade Indie of the Year Indie RPG Awards Infinite Power RPG infografika informacje prasowe inicjatywy inne Inspiracje interaktywna fikcja Interface Zero International Journal of Roleplaying internet Into the Fray IOTY iPad iPhone Iron Crow Enterprises Irregular isa it J.U.L.I.A. Jacek Brzeziński Jacek Ciesielski Jacek Komuda James Wallis Jarosław Musiał Jason J. Patterson Jason Morningstar Jeff Grubb Jesper Juul John Four Johnn Four Judgment Day Justin Gerard k1000 k1000 słów na niedzielę karty KB RPG ken rolston kickstarter Kids Dungeon Adventures Kingdoms of Amalur: Reckoning Kithtakharos klanarchia Knights of Pen & Paper Kobold Quarterly Kobold Quarterly Issue komiks komputerowe gry fabularne konferencje konkurs konkursy konsole konspekty kontrolery do gier konwenty kości Krajowa Konferencja Wytwarzania Gier Komputerowych krasnoludy kreskówki Kryształy Czasu Kult labirynt Labirynt Śmierci LARP Legend LEGO legoland lem stanisław Leprechaun literatura loch locus london London Gaming Fest Lone Wolf Lord of the Rings ludologia lulu łapu capu magazyny Magia i Miecz Magic the Gathering Majesty: The Fantasy Kingdom Sim mapy Margaret Weis Productions Mars Marvel Heroic Marvel Heroic Roleplaying Game Mass Effect Max Payne 3 McFarlane mechawojownik MechWarrior meksyk Menhir Microlite 74 microsoft Microsoft Flight microsoft surface Międzynarodowy Dzień Mówienia jak Pirat mikser Minecraft mity mity sowizdrzalskie mmorpg modele mody modyfikacje mongoose publishing Monte Cook Monty Python Moongose Moongose Publishing Mouse Guard Munchkin muppet show musical Mutants and Masterminds muzyka Mystical Throne Entertainment Myth and Magic Nagroda im. Philipa K. Dicka nagrody narracja nauka nehrim Neuroglyph Game Neverwinter Nights norska Nowa Fantastyka nowości Nuclear Dawn Nuln Numenera Obcy oblivion Obsidian Portal obuchem miecza OGGIE OGO Publications OGRE Oko Yrrhedesa Olympian Breed omówienia Once Upon a Time OpeeRy Open Game Table oprogramowanie origin Origin Awards pac man paizo Palladium Books Pantheon paranoia pastafarianizm Pathfinder Role Playing Game patronat pax Pelgrane Press Peru PES PEŚM Philip K. Dick piątkowa piątka Pieśń Lodu i Ognia Pinnacle Entertainment Group piraci pisarze o RPG Pitaval RPG plagiaty Planescape Play by Mail podcast podsumowanie Pokażę Wam sztuczkę polecanki Polternatywy pomoce do gry popkultura port postapokalipsa Poza Czasem praktyka Precis Intermedia programy projektanci gier wideo o RPG projektory projektowanie gier promocje Protodimension Magazine protodimensions przypomnę to wam hurtowo ptbg ptolus publicystyka pulp puszka pandory Quentin QUERP r-type random wizards raport Raport Game Industry Trends Razem Read an RPG Book in Public Week recenzja recenzje Red Brick Reign of Steel relacja religia retro Risen Rite Publishing Rite Review RITS Rob Zombie robotica Rock of the Dead Rockstar rocznice Rogue Trader roguelike Rolemaster roleplaying tips RPG RPG Kickstarters RPG na świecie rpg review RPG Superstar RPGirl Zine Project RPGNow RPGWatch Runequest rynek RPG rzeczywistość alternatywna rzeczywistość alternatywna fundom rzeczywistość rozszerzona Saints Row salvatore Sandy Petersen Savage Worlds scenariusz scenariusze science fiction Secret Fire Games Secret Fire RPG sens żucia RPG sensacja i przygoda seriale sf fiction SF Signal ShadowCon Shadowrun Showdown Signal Fire Studios Sixtystone Press skirmish skyrim Snatcher SNT sobieski South Park Space 1889 Stalker star trek star wars Star Wars: The Old Republic Stargazer's World startup Steam steampunk Steampunk Musha Steve Jackson Games storytelling Storytelling Adventure System Stowarzyszenie Miłośników Gier Fabularnych Strefa Śmierci Strike to Stun Studio 2 Publishing studnia O Sundered Skies Super Mario Bros superhero Surfacescapes Sword and Sorcery Swords and Wizardry synapse system sztuka komiksu Świat Młodych świat mroku Światotworzenie Światowy Dzień Książki Światowy Dzień Mistrza Gry Techland technoir technologie teoria Tera Clapper Terminal Space terraria tetryki The Atlantean Trilogy The British Science Fiction Association Awards The Elder Scrolls The Escapist The Lord of the Rings The One Page Dungeon Contest The One Ring The Organization of Gamers and Roleplaying Enthusiasts The Realms of Atlantasia: The Game Master's Bible The Thousand Thrones Third Eye Games Tidbits TimCon Times Timthy Leary todd howard Tomasz Kołodziejczak Trail of Cthulhu Traveller Travellers Of The Wasteland Triple Ace Games Troll Lord Games Trollland TSR Tunnels and Trolls twitter Tydzień e-książki tydzień małych publikacji Tym Którzy Chcieliby Ale Już Nie Mogą Tym Którzy Pierwszy Raz Typowe Myśli Typowe UDK UK Games Expo Ultramodern4 Umläut: Game of Metal Unhallowed Metropolis unity Unreal Development Kit Untold Vampire the Masquarade varia VGA Victoria video Video Game Awards Virtual Table Top VR W.R.O.N.G. War of the Dead wargaming Warhammer 40000 Warhammer Fantasy Role Play Wasted Lands Wastedlands wasteland Watch Dogs web 2.0 West End Games White Dwarf white wolf wiedeń Wiedźmin Wii Wikileaks Winter Runes wired Wizard and Warriors Wizard of the Coast Wizards' World Wojna Światów Wolsung World of Darkness World of Warcraft wpis gościnny WWII: Hand of Steel wydawnictwo Portal wywiady X-plorers RPG XXX XXX lat RPG Zamek Drachenfels zapowiedzi zew cthulhu ZWEIHÄNDER

Kiedy sporo ludzi korzystało już z internetu w Polsce ja swoje pierwsze listy, czy przygody wysyłałem tradycyjną pocztą wraz z dyskietką w środku. Tak porozumiewałem się i z JeRzym, i Mochockim, i Trzewikiem (mam je nadal, folder zawiera około 50 listów z tego okresu).
Dosyć długo wzbraniałem się przed siecią komórkową i siecią internetową.
W okolicach 95 roku dostęp do internetu zapewniały serwery uczelniane np. U.J. Pamiętam, że Marek który ściągał dla nas pliki stamtąd wspominał o tym, że było bardzo trudno dopchać się do tego internetu. Niemniej jednak parę rzeczy dzięki temu do nas trafiło. Po 20 latach odszukać (wydaje mi się, że są to te same pliki). Te pierwsze pobrane pliki to F.U.D.G.E. i tłumaczenie na język polski (częściowe) prawdopodobnie AD&D Players Handbook oraz przygoda Into the Mages Coffin.

Obok spotkania Terror in the Darkness, w 108 numerze White Dwarf pojawił się artykuł dotyczący Naggaroth i samych Elfich Wiedźm pt. Witch Elves from Naggaroth.
U nas pojawił się on w tłumaczeniu Artura Marciniaka w Magii i Miecz (3/27 95) pt. Elfie wiedźmy z Naggaroth. Autorem był Richard Haliwell. Wspominałem o tym projektancie, który miał wpływ na wiele brytyjskich gier kilkukrotnie na blogu np. można zacząć od Historia Warhammer Fantasy Role Playing 1ed. [cz.2 ]

Towarzystwo wilków The Company of Wolves (1984) 
Pierwszy raz na ten film natknąłem się w dziewięćdziesiątych latach, w TVP prawdopodobnie dzięki Tomaszowi Raczkowi. Tak jak Pamiętnik znaleziony w Saragossie pozwala Mistrzowi Gry zrozumieć jak obsługiwać się z opowieścią szkatułkową, tak Towarzystwo Wilków powinno naprowadzić MG między innymi na na symbole, alegorie itp, które można użyć w trakcie przygody.

Kiedy miałem kilkanaście lat w Maximum RocknRoll zobaczyłem t-shirt z napisem
"If you are a bigot: religious, racist, sexist, ethnic, or any ... F*CK OFF!". Nie było mnie stać na sprowadzenie koszulki z zagranicy, więc zrobił mi ją kolega. Wtedy koniecznie chciałem ją mieć.

Jak wiemy z historii WFRP, wraz z drugą edycją pożegnaliśmy się z Druidami i Dawną Wiarą. Element ryzyka to jedna z nielicznych, oficjalnych przygód, które skupiały się na tym aspekcie gry.
W Polsce przygodę Kena Rolstona przetłumaczył Artur Marciniak i została opublikowana jako pierwszy, oficjalny scenariusz do WFRP na łamach Magii i Miecza (9/94).

W dniu dzisiejszym (8:30 AM ET) będzie miała miejsce pierwsza w tym roku konferencja Hasbro First Quarter 2016 Earnings Conference Call, podsumowująca pierwszy kwartał. Nie spodziewałbym się tutaj znaczących zmian w odniesieniu do DnD. Z dokumentów kwartalnych niewiele można wywnioskować, bowiem odnosi się do Hasbro Inc. nie do samego WotC. W poprzednich kwartałach w komentarzach, analizach wspominano o Magic the Gathering, o DnD jednak sobie nie przypominam.
Ewentualne zmiany zajdą najprawdopodobniej po szóstym czerwca, kiedy to oficjalnie zmieni się prezes Wizards of the Coast.
W Polsce nie odnotowano zeszłotygodniowej informacji Hasbro o rezygnacji Grega Leedsa ze stanowiska prezesa Wizards of the Coast (ważniejszy wydawał się wykup West End Games przez Nocturnal Media poprzedzająca zbiórkę na Kickstarterze).

W latach kiedy poświęcałem zbyt dużo czasu fundomowi, praktycznie nie głosowałem jako Elektor Nagrody Żuławskiego. Początkowo nawet nie byłem zbyt skłonny do objęcia tego tytułu, a przede wszystkim nadal nie czuję się kompetentny.
Kilka dni temu upłynął termin głosowania Elektorów i w tym roku oddałem swój głos ponownie.

W sierpniu bieżącego roku miał ukazać się ósmy, ostatni kwartalnika Magii i Miecz.
Jak dotychczas ukazały się tylko cztery numery pisma. Z zapowiadanego kwartalnika, bliżej mu do półrocznika. Dotychczasowa polityka wydawnicza Fajne RPG wskazuje na to, że w tym roku cel zbiórki (zapewniający wydanie ośmiu numerów kwartalnika plus jeden numer specjalny) nie zostanie wypełniony.


Początkiem roku temu Boris Johnson zaanonsował, że przeznaczy specjalne środki (ponad milion funtów) na promocję gier w Londynie.
Przyszły London Games Fest promował dosyć pomysłowy spot.
Impreza rozpoczęła się pięć dni temu, kilka miejsc zdążyłem odwiedzić, kilka jeszcze przede mną. London Games Fest trwa dziesięć dni od 1 do 10 kwietnia, zlokalizowany jest w różnych miejscach Londynu.

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget