marca 2016
30-dniowe Wyzwanie WFRP aktualności alantar archiwum Blog czasopisma DDGF Dungeons and Dragons Dzikie Pola Encore english Felieton Fighting Fantasy Free RPG Day fundom gadżetomania galeria Galmadrin gamasutra game chef game day game design Game Developers Conference Game Geek Issues Game Industry Trends game studies gamebook gamedev Games Designer Workshop games workshop Gamestudies Gamification Gamma World Gamsutra Gary Gygax GenCon generator geolokalizacja GF Nowości Git Games Gnome Steve gnomy Gold Piece Publications Gonzalo Frasca Goodman Games GRAmel grand theft auto granie online greame davis Green Ronin Publishing greg christopher Groteka groza gry autorskie gry bezkostkowe gry bitewne gry darmowe gry dla dzieci gry edukacyjne gry fabularne gry fabularne na żywo gry historyczne gry karciane gry miejskie gry mobilne gry niezależne gry paragrafowe gry planszowe gry przeglądarkowe gry przygodowe gry rzeczywistości rozszerzonej gry solo gry strategiczne gry wideo gry wojenne gry zręcznościowe grywalizacja GTA Gun Metal Games GURPS H.G. Wells handheldy handouty Happy Bishop Games Hasbro Hell on Earth: Reloaded Hellfrost Hero Press Hero System Heroes of the Feywild hipertekst historia historia gier fabularnych w Polsce historia role playing games Hobbit horror Howard Philips Lovecraft howard philips lovecraft. wieści hugo human contact humor Icons icv2 idiota zagra nica Immersive Cocoon Inc indeks Independent Games Festival indie Indie Cade Indie of the Year Indie RPG Awards Infinite Power RPG infografika informacje prasowe inicjatywy inne Inspiracje interaktywna fikcja Interface Zero International Journal of Roleplaying internet Into the Fray IOTY iPad iPhone Iron Crow Enterprises Irregular isa it J.U.L.I.A. Jacek Brzeziński Jacek Ciesielski Jacek Komuda James Wallis Jarosław Musiał Jason J. Patterson Jason Morningstar Jeff Grubb Jesper Juul John Four Johnn Four Judgment Day Justin Gerard k1000 k1000 słów na niedzielę karty KB RPG ken rolston kickstarter Kids Dungeon Adventures Kingdoms of Amalur: Reckoning Kithtakharos klanarchia Knights of Pen & Paper Kobold Quarterly Kobold Quarterly Issue komiks komputerowe gry fabularne konferencje konkurs konkursy konsole konspekty kontrolery do gier konwenty kości Krajowa Konferencja Wytwarzania Gier Komputerowych krasnoludy kreskówki Kryształy Czasu Kult labirynt Labirynt Śmierci LARP Legend LEGO legoland lem stanisław Leprechaun literatura loch locus london London Gaming Fest Lone Wolf Lord of the Rings ludologia lulu łapu capu magazyny Magia i Miecz Magic the Gathering Majesty: The Fantasy Kingdom Sim mapy Margaret Weis Productions Mars Marvel Heroic Marvel Heroic Roleplaying Game Mass Effect Max Payne 3 McFarlane mechawojownik MechWarrior meksyk Menhir Microlite 74 microsoft Microsoft Flight microsoft surface Międzynarodowy Dzień Mówienia jak Pirat mikser Minecraft mity mity sowizdrzalskie mmorpg modele mody modyfikacje mongoose publishing Monte Cook Monty Python Moongose Moongose Publishing Mouse Guard Munchkin muppet show musical Mutants and Masterminds muzyka Mystical Throne Entertainment Myth and Magic Nagroda im. Philipa K. Dicka nagrody narracja nauka nehrim Neuroglyph Game Neverwinter Nights norska Nowa Fantastyka nowości Nuclear Dawn Nuln Numenera Obcy oblivion Obsidian Portal obuchem miecza OGGIE OGO Publications OGRE Oko Yrrhedesa Olympian Breed omówienia Once Upon a Time OpeeRy Open Game Table oprogramowanie origin Origin Awards pac man paizo Palladium Books Pantheon paranoia pastafarianizm Pathfinder Role Playing Game patronat pax Pelgrane Press Peru PES PEŚM Philip K. Dick piątkowa piątka Pieśń Lodu i Ognia Pinnacle Entertainment Group piraci pisarze o RPG Pitaval RPG plagiaty Planescape Play by Mail podcast podsumowanie Pokażę Wam sztuczkę polecanki Polternatywy pomoce do gry popkultura port postapokalipsa Poza Czasem praktyka Precis Intermedia programy projektanci gier wideo o RPG projektory projektowanie gier promocje Protodimension Magazine protodimensions przypomnę to wam hurtowo ptbg ptolus publicystyka pulp puszka pandory Quentin QUERP r-type random wizards raport Raport Game Industry Trends Razem Read an RPG Book in Public Week recenzja recenzje Red Brick Reign of Steel relacja religia retro Risen Rite Publishing Rite Review RITS Rob Zombie robotica Rock of the Dead Rockstar rocznice Rogue Trader roguelike Rolemaster roleplaying tips RPG RPG Kickstarters RPG na świecie rpg review RPG Superstar RPGirl Zine Project RPGNow RPGWatch Runequest rynek RPG rzeczywistość alternatywna rzeczywistość alternatywna fundom rzeczywistość rozszerzona Saints Row salvatore Sandy Petersen Savage Worlds scenariusz scenariusze science fiction Secret Fire Games Secret Fire RPG sens żucia RPG sensacja i przygoda seriale sf fiction SF Signal ShadowCon Shadowrun Showdown Signal Fire Studios Sixtystone Press skirmish skyrim Snatcher SNT sobieski South Park Space 1889 Stalker star trek star wars Star Wars: The Old Republic Stargazer's World startup Steam steampunk Steampunk Musha Steve Jackson Games storytelling Storytelling Adventure System Stowarzyszenie Miłośników Gier Fabularnych Strefa Śmierci Strike to Stun Studio 2 Publishing studnia O Sundered Skies Super Mario Bros superhero Surfacescapes Sword and Sorcery Swords and Wizardry synapse system sztuka komiksu Świat Młodych świat mroku Światotworzenie Światowy Dzień Książki Światowy Dzień Mistrza Gry Techland technoir technologie teoria Tera Clapper Terminal Space terraria tetryki The Atlantean Trilogy The British Science Fiction Association Awards The Elder Scrolls The Escapist The Lord of the Rings The One Page Dungeon Contest The One Ring The Organization of Gamers and Roleplaying Enthusiasts The Realms of Atlantasia: The Game Master's Bible The Thousand Thrones Third Eye Games Tidbits TimCon Times Timthy Leary todd howard Tomasz Kołodziejczak Trail of Cthulhu Traveller Travellers Of The Wasteland Triple Ace Games Troll Lord Games Trollland TSR Tunnels and Trolls twitter Tydzień e-książki tydzień małych publikacji Tym Którzy Chcieliby Ale Już Nie Mogą Tym Którzy Pierwszy Raz Typowe Myśli Typowe UDK UK Games Expo Ultramodern4 Umläut: Game of Metal Unhallowed Metropolis unity Unreal Development Kit Untold Vampire the Masquarade varia VGA Victoria video Video Game Awards Virtual Table Top VR W.R.O.N.G. War of the Dead wargaming Warhammer 40000 Warhammer Fantasy Role Play Wasted Lands Wastedlands wasteland Watch Dogs web 2.0 West End Games White Dwarf white wolf wiedeń Wiedźmin Wii Wikileaks Winter Runes wired Wizard and Warriors Wizard of the Coast Wizards' World Wojna Światów Wolsung World of Darkness World of Warcraft wpis gościnny WWII: Hand of Steel wydawnictwo Portal wywiady X-plorers RPG XXX XXX lat RPG Zamek Drachenfels zapowiedzi zew cthulhu ZWEIHÄNDER

O konkursach, recenzjach i plebiscytach RPG pisałem już niejednokrotnie, wystarczy wspomnieć Nagrody, plebiscyty i omówienia RPG i część drugą, dotyczącą recenzji i omówień (w której wypowiedzieli się również: Marta Kucharz, Marcin Kuczyński, Jakub Nowosad i Maciej Gajzlerowicz).

Jednak ... Kiedy się dziwić przestanę będzie po mnie pisał Jonasz Kofta w swoim wierszu.
Wczoraj pojawiły się wyniki tzw. Geekies (więcej o nagrodzie, portalu pisałem przy okazji tegorocznych nominacji).

Do nominacji drugiej edycji gry, sprzed lat ośmiu jestem w całej rozciągłości przyzwyczajony (Mouse Guard 2 ed. kategoria Best Artwork & Presentation) i rozumiem.

Okazało się, iż RPG Year została gra Blades in the Dark, która de facto się jeszcze nie ukazała.

W bie­żą­cym tygo­dniu poja­wiło się kilka cie­ka­wych infor­ma­cji doty­czących wiedź­mina.
Po pierw­sze, gra wideo Wit­cher 3 zgar­nęła kolejną pre­sti­żową nagrodę Game Developer Awards.
Po wtóre, poja­wił się kolejny zbiór opra­co­wań bada­czy kul­tury Trick­ster dotyczący Wiedź­mina w uję­ciu popkul­tury.
I ostat­nia wia­do­mość istotna już dla fanów tra­dy­cyj­nych gier fabu­lar­nych, to pierw­szy wpis dev note, doty­czący powsta­ją­cej gry Wit­cher. Auto­rem wpisu jest Cody Pond­smith, główny pro­jektant Wit­cher table top RPG, a pry­wat­nie syn Mike’a Pond­smi­tha (odpo­wie­dzial­nego za gry znane w Pol­sce jak: CP2020 czy Zamek Fal­ken­stein).

„Później mówiono, że człowiek ten nadszedł od północy…”

18 CZERWIEC 2016

W 2007 roku odbył się pierwszy Free RPG Day - inicjatywa North American Roleplaying Industry, inspirowana Free Comic Book Day. Free RPG Day ma na celu promowanie małych i dużych wydawnictw związanych z branżą gier fabularnych poprzez udostępnienie darmowych materiałów np. w postaci elektronicznej PDF lub drukowanej.

W roku 2010 dzięki zaangażowaniu wielu osób udało się zorganizować po raz pierwszy Dzień Darmowych Gier Fabularnych w Polsce. W nieco odmienionej, przystosowanej do Polskich realiów formie.

Dzień Darmowych Gier Fabularnych to fanowska inicjatywa, dzięki której powstały tysiące stron darmowych artykułów, gier fabularnych, dodatków, scenariuszy i innych przydatnych materiałów. Nie tylko do RPG, ale i gier paragrafowych, gier wideo, komiksów, czy literatury.

Praktycznie od samego początku z DDGF (pierwsza edycja to 2010 rok) współpracowały takie wydawnictwa jak: GRAmel, Kuźnia Gier, Menhir, Portal, Fabryka Słów, Techland, Egmont, Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru, Bullet Books. To dzięki tym i innym firmom darmowe materiały powędrowały do wielu fanów RPG. Trudno teraz oszacować wartość nagród i darmowych materiałów, jakie ufundowały te wydawnictwa. Jeśli jednak zliczyć same fizyczne materiały takie jak gry, scenariusze, karty, komiksy, książki, kostki -ich wartość wahałaby się pomiędzy kilkunastoma, a kilkudziesięcioma tysiącami złotych.

DDGF to jednak nie tylko bonusy i konkursy od wydawnictw. To również tysiące stron materiałów osiągalne w formacie elektronicznym (głównie PDF), jakie przygotowali fani dla fanów.

DDGF kilkukrotnie udowodnił, że to doskonała impreza do promocji gry, wydawnictwa, strony internetowej, autora czy jakiegokolwiek materiału nie tylko powiązanego z grami fabularnymi.

Jeśli chcesz promować z okazji DDGF swój produkt, markę, wydawnictwo, stronę internetową czy jakikolwiek materiał powiązany z role playing games wystarczy się skontaktować. Możesz też pomóc lub zajrzeć na stronę FB, opublikować wieść na zaprzyjaźnionym serwisie, blogu, portalu. Lub po prostu poinformować swoich znajomych.

Do DDGF pozostały trzy miesiące, jest to doskonały moment do przygotowania swoich materiałów na tę okoliczność.

Dzień Darmowych Gier Fabularnych

DDGF na Facebook

W ostat­nim mie­siącu znacz­nie czę­ściej zaglą­da­łem na Kick­star­ter, cie­kaw fini­szu  kam­pa­nii zbiórki społecznościowej na drugą edycję gry 7th Sea.
Kam­pa­nia zakoń­czyła się feno­me­nal­nym, bo rekor­do­wym suk­ce­sem – zgromadzono 1.3 mln dola­rów. Do jed­no­roż­ca star­tu­po­wego daleko, szału nie ma, ale też jest faj­nie jak to mawiał Grze­gorz Halama.


Wspominając polskie gry osadzone w realiach opartych na elementach słowiańskich, myślimy głównie o: Wiedźmin, Oko Yrhedessa, Arkona i Zły Cień. Tymczasem w 1996 roku w Magii i Miecz pojawił się czteroczęściowy cykl tekstów Artura Szrejtera, który miał wszelkie predyspozycje do tego, aby w Polsce zaistniał naprawdę ciekawy setting słowiański. 
Cykl skończył się po opisie dwóch przeciwstawnych sobie sił. Teksty Szrejtera były ilustrowane przez Jarosława Musiała. Warto przypomnieć te ilustracje, bowiem mało kto (patrząc przez pryzmat gier fabularnych) pamięta jednak o świetnych grafikach do tego tekstu.

W dniu dzisiejszym obchodzony jest Dzień Mistrza Gry (International GM's Day). W Polsce tego typu święta celebrowane są, zazwyczaj wtedy gdy ktoś w niewielkiej społeczności zainteresowanej role playing games przypomni sobie o nich (co niniejszym również czynię). Nie ma się co dziwić, że natłok tego typu "świąt" przynosi efekt odwrotny od zamierzonego.

Pierwszy raz Z niewielką pomocą moich przyjaciół poprowadziłem oczywiście po publikacji w trzecim numerze MiM w 1993 roku. Pamiętam że graliśmy na autorskich zasadach i w takim też świecie inspirowanym oczywiście słowiańskim fantasy. Wybór był prosty, miałem zagrać z nie znanymi mi wcześniej osobami. "Wiedźmina" już nie trzeba było przedstawiać, szczególnie osobom czytającym fantastykę. Wyszło na tyle dobrze, że niedługo później poprowadziłem tę przygodę innej grupie (już na KC). Potem poprowadziłem ją z braku laku tête-à-tête mojemu znajomemu, jako preludium dłuższej kampanii.
Wtedy też zrozumiałem, że to doskonała przygoda dla wszystkich.

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget