lutego 2016
30-dniowe Wyzwanie WFRP aktualności alantar archiwum Blog czasopisma DDGF Dungeons and Dragons Dzikie Pola Encore english Felieton Free RPG Day fundom gadżetomania galeria Galmadrin gamasutra game chef game day game design Game Developers Conference Game Geek Issues Game Industry Trends game studies gamebook gamedev Games Designer Workshop games workshop Gamestudies Gamification Gamma World Gamsutra Gary Gygax GenCon generator geolokalizacja GF Nowości Git Games Gnome Steve gnomy Gold Piece Publications Gonzalo Frasca Goodman Games GRAmel grand theft auto granie online greame davis Green Ronin Publishing greg christopher Groteka groza gry autorskie gry bezkostkowe gry bitewne gry darmowe gry dla dzieci gry edukacyjne gry fabularne gry fabularne na żywo gry historyczne gry karciane gry miejskie gry mobilne gry niezależne gry paragrafowe gry planszowe gry przeglądarkowe gry przygodowe gry rzeczywistości rozszerzonej gry solo gry strategiczne gry wideo gry wojenne gry zręcznościowe grywalizacja GTA Gun Metal Games GURPS H.G. Wells handheldy handouty Happy Bishop Games Hasbro Hell on Earth: Reloaded Hellfrost Hero Press Hero System Heroes of the Feywild hipertekst historia historia gier fabularnych w Polsce historia role playing games Hobbit horror Howard Philips Lovecraft howard philips lovecraft. wieści hugo human contact humor Icons icv2 idiota zagra nica Immersive Cocoon Inc indeks Independent Games Festival indie Indie Cade Indie of the Year Indie RPG Awards Infinite Power RPG infografika informacje prasowe inicjatywy inne Inspiracje interaktywna fikcja Interface Zero International Journal of Roleplaying internet Into the Fray IOTY iPad iPhone Iron Crow Enterprises Irregular isa it J.U.L.I.A. Jacek Brzeziński Jacek Ciesielski Jacek Komuda James Wallis Jarosław Musiał Jason J. Patterson Jason Morningstar Jeff Grubb Jesper Juul John Four Johnn Four Judgment Day Justin Gerard k1000 k1000 słów na niedzielę karty KB RPG ken rolston kickstarter Kids Dungeon Adventures Kingdoms of Amalur: Reckoning Kithtakharos klanarchia Knights of Pen & Paper Kobold Quarterly Kobold Quarterly Issue komiks komputerowe gry fabularne konferencje konkurs konkursy konsole konspekty kontrolery do gier konwenty kości Krajowa Konferencja Wytwarzania Gier Komputerowych krasnoludy kreskówki Kryształy Czasu Kult labirynt Labirynt Śmierci LARP Legend LEGO legoland lem stanisław Leprechaun literatura loch locus london London Gaming Fest Lone Wolf Lord of the Rings ludologia lulu łapu capu magazyny Magia i Miecz Magic the Gathering Majesty: The Fantasy Kingdom Sim mapy Margaret Weis Productions Mars Marvel Heroic Marvel Heroic Roleplaying Game Mass Effect Max Payne 3 McFarlane mechawojownik MechWarrior meksyk Menhir Microlite 74 microsoft Microsoft Flight microsoft surface Międzynarodowy Dzień Mówienia jak Pirat mikser Minecraft mity mity sowizdrzalskie mmorpg modele mody modyfikacje mongoose publishing Monte Cook Monty Python Moongose Moongose Publishing Mouse Guard Munchkin muppet show musical Mutants and Masterminds muzyka Mystical Throne Entertainment Myth and Magic Nagroda im. Philipa K. Dicka nagrody narracja nauka nehrim Neuroglyph Game Neverwinter Nights norska Nowa Fantastyka nowości Nuclear Dawn Nuln Numenera Obcy oblivion Obsidian Portal obuchem miecza OGGIE OGO Publications OGRE Oko Yrrhedesa Olympian Breed omówienia Once Upon a Time OpeeRy Open Game Table oprogramowanie origin Origin Awards pac man paizo Palladium Books Pantheon paranoia pastafarianizm Pathfinder Role Playing Game patronat pax Pelgrane Press Peru PES PEŚM Philip K. Dick piątkowa piątka Pieśń Lodu i Ognia Pinnacle Entertainment Group piraci pisarze o RPG Pitaval RPG plagiaty Planescape Play by Mail podcast podsumowanie Pokażę Wam sztuczkę polecanki Polternatywy pomoce do gry popkultura port postapokalipsa Poza Czasem praktyka Precis Intermedia programy projektanci gier wideo o RPG projektory projektowanie gier promocje Protodimension Magazine protodimensions przypomnę to wam hurtowo ptbg ptolus publicystyka pulp puszka pandory Quentin QUERP r-type random wizards raport Raport Game Industry Trends Razem Read an RPG Book in Public Week recenzja recenzje Red Brick Reign of Steel relacja religia retro Risen Rite Publishing Rite Review RITS Rob Zombie robotica Rock of the Dead Rockstar rocznice Rogue Trader roguelike Rolemaster roleplaying tips RPG RPG Kickstarters RPG na świecie rpg review RPG Superstar RPGirl Zine Project RPGNow RPGWatch Runequest rynek RPG rzeczywistość alternatywna rzeczywistość alternatywna fundom rzeczywistość rozszerzona Saints Row salvatore Sandy Petersen Savage Worlds scenariusz scenariusze science fiction Secret Fire Games Secret Fire RPG sens żucia RPG sensacja i przygoda seriale sf fiction SF Signal ShadowCon Shadowrun Showdown Signal Fire Studios Sixtystone Press skirmish skyrim Snatcher SNT sobieski South Park Space 1889 Stalker star trek star wars Star Wars: The Old Republic Stargazer's World startup Steam steampunk Steampunk Musha Steve Jackson Games storytelling Storytelling Adventure System Stowarzyszenie Miłośników Gier Fabularnych Strefa Śmierci Strike to Stun Studio 2 Publishing studnia O Sundered Skies Super Mario Bros superhero Surfacescapes Sword and Sorcery Swords and Wizardry synapse system sztuka komiksu Świat Młodych świat mroku Światotworzenie Światowy Dzień Książki Światowy Dzień Mistrza Gry Techland technoir technologie teoria Tera Clapper Terminal Space terraria tetryki The Atlantean Trilogy The British Science Fiction Association Awards The Elder Scrolls The Escapist The Lord of the Rings The One Page Dungeon Contest The One Ring The Organization of Gamers and Roleplaying Enthusiasts The Realms of Atlantasia: The Game Master's Bible The Thousand Thrones Third Eye Games Tidbits TimCon Times Timthy Leary todd howard Tomasz Kołodziejczak Trail of Cthulhu Traveller Travellers Of The Wasteland Triple Ace Games Troll Lord Games Trollland TSR Tunnels and Trolls twitter Tydzień e-książki tydzień małych publikacji Tym Którzy Chcieliby Ale Już Nie Mogą Tym Którzy Pierwszy Raz Typowe Myśli Typowe UDK UK Games Expo Ultramodern4 Umläut: Game of Metal Unhallowed Metropolis unity Unreal Development Kit Untold Vampire the Masquarade varia VGA Victoria video Video Game Awards Virtual Table Top VR W.R.O.N.G. War of the Dead wargaming Warhammer 40000 Warhammer Fantasy Role Play Wasted Lands Wastedlands wasteland Watch Dogs web 2.0 West End Games White Dwarf white wolf wiedeń Wiedźmin Wii Wikileaks Winter Runes wired Wizard and Warriors Wizard of the Coast Wizards' World Wojna Światów Wolsung World of Darkness World of Warcraft wpis gościnny WWII: Hand of Steel wydawnictwo Portal wywiady X-plorers RPG XXX XXX lat RPG Zamek Drachenfels zapowiedzi zew cthulhu ZWEIHÄNDER

Dzięki współpracy kilku osób związanych z Kryształami Czasu powstało oparte o sesję forumową opowiadanie pt. Sprawy rodzinne. Efektem ośmiu miesięcy pracy jest ponad dwustustronicowy plik PDF (są również inne wersje) oraz trzy rozdziały w wersji audio.
Gdy decyzją starszyzny grupka młodych wieśniaków wyrusza do Ostrogaru, największej metropolii Imperium Katanów na Orkusie Wielkim, żaden z nich nawet w części nie podejrzewa, jak rozliczne napotka tam cuda i dziwy. Prości i nie znający reguł cywilizowanego świata, młodzi śmiałkowie staną twarzą w twarz z rozlicznymi niebezpieczeństwami, lecz jeśli im ulegną, sprowadzą na swą wioskę nieuniknioną zgubę...

Jeśli ktoś jest zainteresowany tym jak wyglądały Kryształy Czasu w wersji dyskietkowej, może zapoznać się z dwoma przykładowymi tekstami, które znalazłem w swoim archiwum.
Pierwszy z nich opisuje miasto Get-Warr-Gar, z kolei drugi to schemat tworzenia miasta.
Nie jestem pewien, czy teksty te znalazły się w dosyć obszernych archiwach portalu Kryształy Czasu. Na pewno z tamtego czasu pochodzi przygoda Dolina Melfis, którą możecie pobrać z portalu KC.
Teksty pochodzą z okresu tuż przed powstaniem Magii i Miecza.

Wizyty na różnorakich witrynach ocierających się o teorie spiskowe przynoszą zwykle masę inspiracji. Człowiek choć przez chwilę czuje się trochę jak bohater książki Browna czy Eco. Poszukując jednak weny, zaglądamy do jeszcze bardziej dziwnych miejsc internetu.
Ta inspiracja musiała być na tyle szczególna, że zapomniałem o niej kompletnie na wiele miesięcy.
Kto zresztą pamiętałby o pliku zatytułowanym arlsr0327.pdf ?

Pełna nazwa badania (przeprowadzonego US Research Army Laboratory) brzmi:
Visualizing the Tactical Ground Battlefield in the Year 2050: Workshop Report by Alexander Kott, David Alberts, Amy Zalman, Paulo Shakarian, Fernando Maymi, Cliff Wang, and Gang Qu.
Gdybym zapisał tytuł - zapewne odnalazłbym go wcześniej.

Martin McKenna (jeden z ilustratorów Warhammer Fantasy Role Play) pojawił się nie dawno na Git Games w odniesieniu do Starożytnych Duchów Kislevu oraz jego "niezbyt fortunnych ilustracji".

Kilka dni temu na jego stronie pojawił się wpis prezentujący grafiki, które nie dostały się do gry paragrafowej Fighting Fantasy, bądź zostały znacznie zmodyfikowane.
Głównie ze względu na szkodliwe treści z punktu widzenia wydawcy, czyli Puffin Books. 

Życie w średniowieczu (Medieval Lives) to serial zrealizowany na potrzeby BBC w 2004 roku.
W ośmiu dwudziestominutowych odcinkach Terry Jones przedstawia kolejno: Chłopa, Mnicha, Damę, Ministrela, Rycerza, Filozofa, Banitę i Króla.

Całość podlana jest charakterystycznym angielskim humorem, czyli rzecz może  spodobać się też osobom lubiącym Warhammer Fantasy Role Play. Kolejnym atutem (poza edukacyjnym charakterem) mogą być animacje podobne do tych jakie znamy Latającego Cyrku Monthy Pythona. 

 "Wiedział wszystko"
Umberto Eco - włoski filozof, mediewista, pisarz i felietonista, eseista, bibliofil zmarł w piątek wieczorem w swym domu.
Jak pisze Rzeczpospospolita: "Wszystkie media podkreślają, że w żałobie pogrążona jest cała włoska kultura."

Gier wideo inspirowanych twórczością Umberto Eco powstało zapewne wiele, starczy wspomnieć Inquisitor, czeskiego zespołu Wooden Dragon.
Znacznie częściej w kontekście Imienia Róży, wspominana jest jednak hiszpańska gra z 1987 roku o nazwie La abadía del crimen.

O tym, że Artur Szyndler lubi rozmach dowiedzieliśmy się już w momencie kiedy pojawiły się Kryształy Czasu. Potwierdzić to mogła również pierwsza powieść osadzona w realiach tej gry opublikowana w ubiegłym roku.
Tym razem Artur Szyndler wraz z swoim synem (Juniorem) odpowiadają na pytania prowadzącego podcast 3d6, Andrzeja Bystrka.
Podcast gargantuiczny, bo ponad dwu i pół godzinny.


By dopełnić całości ostatnich dwóch wpisów (Martin McKenna i Starożytne Duchy Kislevu) należy przypomnieć plagiat McKenny jakiego dopuścił się w dodatku Źle się dzieje w Kislevie (a więc w wspomnianym ostatnio WD również).
Jak się okazuje, tego typu proceder nie były tylko naszą zmorą w latach 80-90, ale i pojawiał się również na Wyspach Brytyjskich.

Rewo/elucyjna gra - narzędzie People Power jest dostępna za darmo.
Gra działa* pod niezbyt fortunnym środowiskiem Air, nie cechuje się również niesamowitą grafiką.
Dysponuje jednak unikalnym pomysłem i jest ciekawa nie tylko dla organizacji pozarządowych. Dodatkowo dołączony jest do niej edytor.



Jeśli przyjrzymy się ilustracjom Martina McKenna, zauważymy, że był on obecny od połowy osiemdziesiątych lat, w wielu angielskich publikacjach związanych z fantastyką i grami od (ale i nie tylko, wszak ilustrował nawet Naszą Fantastykę). Jego ilustracje znaleźć można między innymi w takich grach, jak: Fabled Lands Role-Playing Game, QUERP Core Rule Book, Sorcery!, Deathtrap Dungeon RPG, Palladium Fantasy Role-Playing Game, Everway i oczywiście większości rzeczy do Warhammer Fantasy Role-Play.

Dwukrotnie posługiwałem się odniesieniem do Zapisek na pudełku od zapałek. Raz w przypadku tekstu o polskich indianach, drugi raz w przypadku tekstu Nastolatku nie graj w RPG, zostań rzemieślnikiem.
Tym razem cenną poradą byłby mógłby być Jak pisać wstępy, chociaż nie do końca. W zbiorze Eco, który nie tak dawno podsunął mi ponownie skojarzenia, zabrakło wszystkich list pochwalnych dla znajomych internetowych i znajomych znajomych (rzecz jasna internetowych). Czyli znany w fundomie skrót 3*PO (Pozdro! Pochwa! Powo!). Problem w tym, że poza wstępami i hucznymi zapowiedziami, zmianami nazw i administratorów, otwarciami blogów i zamknięciami portali (i vice versa) Polska Dizajnerska nie ma nic do zaprezentowania. Owszem skala nieukończonych gier jest pokaźna i na pewno da się na nią zblefować jakiegoś pożal się Tzeentchu pracodawcę, na miarę Polter S.A.
Bo przecież każdy zna i gra w indinowacyjne: Byle do świtu, Wanderstone, Elanya, Salsę, Ploretaryat itp. gry.
Każda z nich ma wierną rzeszę kilku fanów, nie wykraczającą poza forum Polski Dizajnerskej.
By nie przedstawiać tego w tak czarnych barwach, pamiętać należy o hitach, które sprzedały się w ilości kilku egzemplarzy na Drive Thru RPG, a na FB (ponoć) kilka osób ostrzegało i odgrażało się przed znajomymi, że ma zamiar poprowadzić jakiś twór młodej Dizajnerskiej Polski.

Czyli styczeń z głowy.

News DTRPG

  • Accessible Guide to RPG Layout In this guide, you’ll get an introduction to accessible layout techniques and best practices presented in a step-by-step, easy to read format. These tutorials take you through the process of preparing your manuscript for layout, the process of importing it, and creating PDFs with accessible features. We show you how to upload unwatermarked books to the leading RPG retail website, DriveThruRPG, and finish off with some additional layout and game design.
  • BattleTech: Turning Points: Epsilon Eridani Blake’s Blessed Avenging Angels In the wake of the Jihad and Devlin Stone’s creation of the Republic of the Sphere, the ancient Order of ComStar was transformed. Their once-proud Com Guards were disbanded, never to rise again. Gone were the robes, the religion, the chants­—and the Word of Blake. But deep within the shattered Order remained a secret outlasting the long decades of peace: the Com Guard reborn…and with it, hidden believers in the old ways of ComStar. In 3135, the secret of the Com Guard and their Blessed Order got out. With the Inner Sphere torn apart by the HPG Blackout, the reformed Com Guard found itself in an epic battle against the Republic of the Sphere, their very survival at stake.
  • Talislanta: Tales of the Savage Land (2016) *webcomic subscription* 
  • Mind's Eye Theatre: Werewolf The Apocalypse Gamma Slice Playtest Rules
  • Dark Places of the Dominions 
  • Egyptian Adventures Aplenty – Shrine of Serpents available NOW!
  • Mines of Madness (Next)
  • Doctor Who - The Eleventh Doctor Sourcebook
  • Unearthed Arcana
  • The original 1985 release of ™ changed Dungeons & Dragons® forever by introducing new races, classes, magical items, and rules written by Gary Gygax. This new printing will appeal to nostalgic D&D® fans looking to add this classic to their collections. 
  • Karthador: Swashbuckling Science Fiction is a massive world of beauty, danger, drama, and horror.
  • RuneQuest 
  • Bringing the iconic RuneQuest 2nd edition rulebook back into print to kick-off the 50th Anniversary of Glorantha celebrations in 2016.
  • Dreams & Dystopias is a diceless roleplaying game that asks you to unlearn some of the things you know and ready yourself for a new kind of gaming experience. There are no dice and hardly any stats. Instead of dice, the system utilizes Chess mechanics. This free Alpha Test 1.9 release is packed full of optional rules, guidelines and ideas. Playtest it, find out what works, and maybe become part of the development of a new kind of roleplaying.
  • Symbaroum - Adventure Pack I
  • Green Ronin Publishing has announced a large slate of releases for 2016, including new books for Song of Ice and Fire RP, Dragon Age, and Fantasy AGE.
  • Traveller Core Rulebook
  • The Order Hermes. Published by Lion Rampant in 1990 for Ars Magica 2nd Edition, this is the sourcebook that defined and expanded the Order of Hermes, describing a fantastic society of wizards. The mysteries of apprenticeship, the ambitions of potent magicians, their views of "lesser" non-magical society, and the long, hard path from apprentice to Arch-Mage all come to life within these pages.
  • From the frozen shores of the White Sea to the opulent khanate of Astrakhan, from the borders of the endless Tartary to the dark woods of Lithuania... Ultima Forsan: Macabre Ruthenia is a regional gazetteer about Macabre Russia for Ultima Forsan.

Interviews

Articles 

Fanzine

Kickstarter 

  • Shakespeare Vs Cthulhu by Jonathan Green. An anthology of short stories based on Shakespeare's works, and world, but with a dark Lovecraftian twist.

Inspiration

Gallery 

Others

Publicystyka 

Bagiński w radiu o filmowym Wiedźminie
Kto i po co tworzy sztuczne języki? Najbardziej znanym z nich, esperanto, posługuje się według niektórych danych około 1,6 mln ludzi. Klingońskim biegle mówi około 30 osób, inne języki mają po kilkuset bądź po kilku użytkowników.
Fimiry Na południe od Kammendun czai się jednooki gość [White Dwarf 102 June 1998] cz.1, cz. 2, cz. 3 Opis rasy, ilustracje, przygoda i geneza rasy. 
Nowy Talisman osadzony w uniwersum Warhammera 40,000. W lutym premierę mieć będzie gra Talisman: The Horus Heresy, czyli połączenie uniwersum Warhammera 40 000 oraz mechanik znanych z planszówki Magia i Miecz.
Geografia świata. Imperium: część 28. Karl Franz - Sytuacja polityczno-militarna, cz.29 Karl Franz - Karl Zehmer Orgehniz. cz. 30 Karl Franz - Sigmar jest z ciebie dumny, synu. cz. 31 Karl Franz - Reorganizacja.
Legendarny, amerykański magazyn satyryczny „Mad” dostępny w Polsce! za sprawą Egmont Polska
Creatio Fantastica nr 4 (51) 2015) Fantastyka grozy. „Creatio Fantastica” jest internetowym kwartalnikiem popularnonaukowo-artystycznym poświęconym fantastyce.
Erpegowe Święta polska, darmowa (Pay What You Want) przygoda w Drive Thru RPG.
Podręcznik do Warheim FS, wersja 2k6 (zweiksechs) - kolejna edycja podręcznika Warheim
Ogłoszono nominacje do nagród IGF 2016 dla najlepszych gier niezależnych. Poznaliśmy właśnie listę nominowanych produkcji, wśród których znalazły się takie tytuły jak Her Story, Superhot, Darkest Dungeon i Undertale.
Bagiński w radiu o filmowym Wiedźminie
Nagrody D.I.C.E. 2016 – Wiedźmin 3 z ośmioma nominacjami

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget