V&A Museum - Parallel Worlds 26.11.2016 #FridayLate

Fotostory V&A Museum - Parallel Worlds 26.11.2016 #FridayLate


"Światy równoległe" (Parallel Worlds) to wydarzenie, które odbyło się w piątek (26.11.2016), w Victoria & Albert Museum z okazji kolejnego Friday Late. Można było zanurzyć się w wyimaginowanych światach rzeczywistości wirtualnej, gier planszowych, bitewnych, fabularnych itp.  Eventy odbywały się w salach muzeum V&A co dodatkowo mogło potęgować konfrontację fantastyczne vs. rzeczywiste.

Muzyka  w V&A Museum

Zaraz przy wejściu można było posłuchać dwóch twórców: Shock Machine i Chipzel. Pierwszy dj to pop z lat osiemdziesiątych (takie "limalciuhl"), zaś drugi (Chipzel) to niestety nie Atari Teenage Riots z konsolą Game Boy, a wręcz coś odwrotnego. Ot, ugładzone sety ośmiobitowe dla grzecznych chłopców z przedmieść i nerdów, obdarte oczywiście z całej zadziorności digital hardcore. Dobre do słabego piwa i bezglutenowych sandwichów.
Shock Machine
Bringing their signature sounds of shimmering psychedelia, Shock Machine spin you through otherworldly sounds inspired by decades of off-kilter pop classics and colourful synths.  @shock_machine

Chipzel
Turning classic 8bit sounds into something frantically hard-hitting, Chipzel takes you back to the days of retro gaming, using Game Boys to create energetic dance tracks.
@chipzel
Rzeczywistość wirtualna na "Parrarel Worlds"

Okulary rzeczywistości wirtualnej i tym podobne

W natłoku wydarzeń (dla wygody uczestnika uporządkowano je od A do Z) wirtualne światy z wykorzystaniem okularów VR zdominowały większość pomieszczeń z atrakcjami. Nie wiem czy udało mi się zajrzeć do wszystkich pomieszczeń, nawet nie było mi do nich śpieszno. W całej rozciągłości przychylam się do opinii Piotrka Gnypa, zamieszczonej w tekście "Jestem coraz bardziej sceptyczny do VR". Dla tych co za dużo czytania - komentarz Sialala:
"Obecne gry dla VR to taki trochę Pong. Poczekajmy na Super Mario zanim nadejdzie Modem Warfare ;)"
Oczywiście Playstation VR dominowało pod względem ilości miejsc z niezależnymi twórcami. Kolejka była dosyć spora, nie dziwiłem się, że tyle osób czeka. Paralelny Balcerek z pararelnej Alternatywy 4 zapewne skomentowałby to słowami:
"Taka bitwa jest u nas na Targówku, jak rzucą balerony do rzeźnika, tyle że bab jest więcej. O!"


Receive Music
Leighton Corridor
Put on headphones and select a track, in this interactive game that creates visuals based on your experience of listening to music. Developed as part of a collaboration with Code Liberation.




Playstation VR demo
The Raphael Cartoons, Room 48a
Immerse yourself in gaming like never before with PlayStation VR. Games available to play include Ocean’s Descent, Battlezone, RIGS Mechanized Combat League, and London Heist. Please note players must be 12 +.
@PlayStationUK


STRATA
Medieval & Renaissance, Room 64b
The Simon Sainsbury Gallery
STRATA is a responsive Virtual Reality experience that tunes into your heart rate, breathing and brain waves to remix a game world around you. Using your own biometrics as a controller, the calmer you become, the further you will levitate through five fantastical worlds.


Na historię wirtualnych światów Holly Nielsen (piszącą dla The Guardian, PC Gamer, Sky News) spóźniłem się, zajęły po prostu mnie gry tradycyjne.
The History of Virtual Worlds
Video game journalist Holly Nielsen takes us back in time to explore how virtual spaces are influenced by history. Tracing themes, philosophies and historical figures, Nielson explores how gamers create new worlds which mirror our past.
@nielsen_holly




Flippery, maszyny, gry wideo 

Były i te. Restaurowane lub utrzymane w duchu dzisiejszych czasów.



Gry bitewne

Gry bitewne reprezentowali głównie HATE: (Hackney Area Tabletop Enthusiast i  South London Warlords). Dominował oczywiście Warhammer w różnych konfiguracjach, przyległy Blood Bowl oraz Frostgrave i role playing:  D&D.





Brotherhood of Mars
The Edwin and Susan Davies Galleries
Warhammer is a tabletop game where players paint and assemble an alternative world. Join the South London Warlords in a game of Warhammer set against a background of civil war in a cataclysmic period known as the Horus Heresy.








Gry fabularne, zwłaszcza na żywo


Wydaje mi się, że improwizowana zabawa prowadzona przez Adama Jonesa angażowała naprawdę ludzi. Talent, ale i inna mentalność ludzi z wyspy.
The Beholder Controller 
Join artist Adam James as he adopts the creativity and playfulness of live action role play games to the V&A collection. Creating spontaneous characters and scenarios through play, work in groups to move around the Museum in a new way.

Była też "kuchnia gier" (londyńska grupa zajmująca się projektowaniem gier fabularnych) z grą na żywo bazującą na LARP Fallen Stars (więcej o samej zabawie). I pewnie wiele innych zabaw w mniejszych czy większych pomieszczeniach.


Dosyć dużo czasu spędziłem w miejscu gdzie James Wallis prowadził swoje Niesamowite Przygody Barona Munchausena, wydanej w Polsce przed laty przez Portal.
Garść spostrzeżeń po sesjach Wallisa.
Do prowadzenia gier fabularnych (jak zwał, czy to Narrator, Mistrz Gry czy Jakkolwiek Inaczej) trzeba mieć predyspozycje. Nie zmienią tego Karty X, ani eksperci RPG, którzy swoimi wpisami chcą naprawiać graczy. Gdyby dane im było zapoznać się z sztandarową książką Huizinga, wiedzieliby że "psuje gry" są przydatni.
A samo granie nie różni się względem położenia geograficznego, chodzi o dobrą zabawę (jak widać na załączonym zdjęciu) nie statystyki sesji, czy katowanie się AARami: "co nie działa".
Ale to wiadomo już od dawien dawna, od najgłębszych początków ludzkości czemu służy ta aktywność. Niektórzy eksperci RPG mają tylko z tym problem, bo nie służy im tak jakby oni (eksperci, nie współgracze) to chcieli.
I małe rozczarowanie.
Myślałem, że Wallis będzie perełką w V&A Museum. Owszem spędziłem tam dużo czasu. Jednak to gra wideo o nazwie Foramina najbardziej mnie urzekła.


Foramina

Niezależna gra, rysowana ręcznie wygląda niezwykle imponująco , obecnie jest w wersji demo jednak już zasubskrybowałem feedy, by móc zobaczyć finalny efekt. Trzymam kciuki za Foraminę.
Foramina is a pen-and-ink, single player adventure game set in the surreal, biomechanical world of artist and character designer, Mr. Mead.
You play as a fox-masked protagonist who, with mysterious motivation, compels himself through a nightmare world of drone-like natives, reassembled freaks and dream moulders—you will experience clearly drawn acts in a narrative of offbeat, cinematic variety.
There is a lot of belief in this adaptation of Mr. Mead’s work: a few months ago, a small team with a client range that includes Sony, Eidos, THQ, the BBC, Channel 4 and Aardman began developing the game with enthusiasm and absolute dedication. The team has exhausted hours of animation, coding, sound design, writing and pen-and-ink drawing, and they continue to do so in the belief that, with a fully-realised game world, Foramina could be something genuinely special. Early feedback has been hugely positive: an early showing at Develop Brighton, just two weeks into development, garnered further interest in the game, and online there has been a strong and positive reaction to visual tests.
Now, a month in, there is a demo.
The team’s hard work is bringing Mr. Mead’s world to life…
Foramina Website








Jak już wspominałem różnorakich wydarzeń było nadto by je wszystkie zobaczyć.
Gdybym miał wyłonić kilka najciekawszych, to oczywiście byłaby to Foramina (chętnie zagrałbym już dziś), społeczność graczy bitewnych (że im się chce pojawić nawet w takim miejscu i łatwość aktywizacji) i z sentymentu Wallis (który swego czasu prowadził  też linię Warhammera, jako Hohgshead Publishing).

PS. I konfrontacje światów z początku wpisu. Element scenerii (teatralnej) i konsola świateł teatralnych.

lub






itp.itd.
Reszta w moim albumie na Google Photos.

Adriano Borejko

Bloger od 2006 roku. Role playing games są moim hobby od trzydziestu lat, podobnie jak gry wideo. Moje teksty pojawiały się w magazynach hobbystycznych: Magia i Miecz, Portal, Kwarta; oraz serwisach internetowych m.in. Esensja, Histmag, Gadżetomania, Polygamia.
[full-post]
Tagi:

Prześlij komentarz

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget