ENnies 2016 - infografika

Najlepszą grą roku 2016 wg. ENnie  okazało się Dragon Age RPG, gra wydana w 2010 roku. Gra ukazała się na fali popularności gry wideo w roku 2010 w formie setów. Set pierwszy przeznaczony był dla poziomów 1-5, kolejny dla poziomów 6-10, kolejny dla kolejnych poziomów itp. Łącznie 4 sety i inne dodatki. Model pod względem finansowym znany z dawnych pudełek do DnD (red, blue black), dla klienta może być lepszy od tego, który stosuje FFG (najpierw wydaje betę, potem pełną grę). W roku ubiegłym, w maju zapowiedziano grę Dragon Age w jednej twardej oprawie i to jej przypadło miano Best Game. Wersja ekskluzywna kosztuje niespełna 100 dolarów. 

Zaszczytne drugie miejsce roku 2016 zajęła gra Feng Shui 2, grze po raz pierwszy opublikowanej dwadzieścia lat temu przez Deadalus. Trzy lata później przez Atlas Games. Teraz w nowej odświeżonej wersji z dodatkiem cyfry 2. Okazała się również najciekawszym settingiem. I najlepszymi zasadami. Była zatem bezapelacyjnie najlepsza...


Pełna lista nominacji w infografice:
Cóż, wszelkiej maści nerdy mają pojemne portfele, płacili za: playerbooki, chromebooki, clanbooki, new wave, indie, story games, antologie antologii, wpłacali na przedpłaty i dopłaty, potem kickstartery, nie wspominając już o dziwolągach pokroju 100 name (yours choice, only 0.99$: german, british, polish, eskimo), czy kilkudziesięciu częściach kilkustronicowych fragmentów kampanii, zamieszczanych co tydzień za 1.99$.
Fani płacili i będą płacić.
Od tego są.

Kiedyś napisałem, że dopiero drugie wersje gier są dopracowane (przez fanów).
Ten model nie pokutuje już. Najpierw warto zapłacić za betę, potem za pierwszą edycję, a za kilka/kilkanaście lat za wersję poprawioną, revised.
Wy zapłacicie, poprawicie, a na końcu wybierzecie ją jako grę roku.
A za dwadzieścia lat wybrać odświeżoną wersję ponownie, czy inne "The Millennium's Best Role-playing Games"  jak jest to w przypadku Feng Shui 2.
Tak, tak od Was wszystko zależy :)

Rada ta sama, która dawałem pięć, dziesięć, piętnaście lat temu.
Wybrać sobie pasujące nam zasady gry. Wybrać sobie pasujący nam świat. I oddać się zabawie.
O tym wiemy już od czasów Huizingi, choć nie wszyscy.

Prześlij komentarz

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget