Katalog MAG 1997/1998

Katalog wydawnictwa MAG 1987/1998

W czasach najlepszej prosperity gier fabularnych, wydawnictwa RPG mogły poszczycić fizycznymi katalogami swoich produktów i innymi materiałami promocyjnymi.

Wybrane strony katalogu MAG
Kiedy "pracowałem" dla MAGa do dyspozycji miałem bogaty wachlarz materiałów tego typu, liczony chyba w kilogramach. Były to ulotki, plakaty, katalog, czy wprowadzenie do gry fabularnej Earthdawn. Katalog produktów MAGa nie odbiegał standardami od jego zachodnich odpowiedników (może poza częstotliwością wydawania).
Katalogi TSR I WotC
Dziś w zupełnie odmiennych czasach dla RPG, katalog jest li wyłącznie ciekawostką.
Wybrane strony katalogu MAG
Interesujący może być fakt dotyczący szacunkowej liczby graczy w ówczesnym okresie (sto tysięcy), oraz tego jak ówcześnie definiowano gry fabularne.
Dla niektórych może być to dosyć ciekawe zestawienie, z informacjami o grach, jakie oferowało nam Stowarzyszenie Miłośników Gier Fabularnych w czasach przed wydaniem MiMa. Nie wspominając już o dzisiejszej definicji gier fabularnych.
Wybrane strony katalogu MAG
Wydawnictwo Mag zaistniało na polskim rynku w 1994 roku jako wydawca miesięcznika „Magia i miecz”, pierwszego i największego periodyku poświęconego grom fantastycznym. Pismo spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem czytelników. Już w ciągu pierwszego roku nakład i objętość pisma zwiększyły się kilkakrotnie. Wkrótce przyszły dalsze sukcesy: pierwsza w języku polskim kompletna gra fabularna (Warhammer). pierwsza gra karciana (Doomtrooper). Pierwsza gra bitewna (WarZone). Nie sposób wymienić innych zasług dla rynku gier fantastycznych w naszym kraju: organizowania turniejów. sponsorowania konwentów i zjazdów. fundowania nagród, spotkań z czytelnikami.
Dzisiaj, podobnie jak w przeszłości, nasza firma zajmuje pozycję niekwestionowanego lidera. W naszej ofercie znajdują się dziesiątki gier i dodatków, sprowadzamy figurki i najlepsze z gier obcojęzycznych, dzięki którym polski fan fantastyki może zaznajomić się z nowinkami zachodu. Daje nam to także rozeznanie w potrzebach rynku. Ponadto w tym roku rozpoczynamy wydawanie serii książek fantastycznych która już obecnie wzbudza duże zainteresowanie.
Mimo nieprzerwanego pasma sukcesów nie spoczywamy na laurach i nadal wydajemy to na czym znamy się najlepiej: szeroko rozumianą fantastykę.
Wybrane strony katalogu MAG
Gry fabularne, to niezwykle interesująca forma zabawy, łącząca elementy gry i literatury, przeznaczona dla dwóch lub więcej osób (optymalna liczba to 3-6). W czasie zabawy uczestnicy wcielają się w bohaterów, przemierzających światy znane z książek i filmów fantastycznych. Pienrwszy system tego typu - Dungeons&Dragons - ukazał się 1974 roku w Stanach Zjednoczonych. Do Polski moda na gry fabularne dotarła niedawno. W 1993 roku ukazał się pierwszy numer pisma Magia i Miecz, wkrótce potem tłumaczenie popularnego brytyjskiego systemu - Warhammer.
Ten rodzaj zabawy jest równie entuzjastycznie przyjmowany przez bardziej wymagającą młodzież (znudzoną monotonią proponowanej im przez media rozrywki), jak i przez dorosłych. Obecnie funkcjonują setki systemów, tysiące światów i zbiorów reguł. Szacuje się, że w USA gra w rpg ok. 20 mln osób. Ocenia się, że w Polsce jest ponad sto tysięcy osób zajmujących się tego typu rozrywką, a ich liczba dynamicznie się powiększa.

Katalog MAG 1997/1998

Pobierz

    [right-post]

Prześlij komentarz

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget