Analog Game Studies Vol.1

Ukazał się Analog Game Studies: Volume I, pierwszy numer, kolejnego dwumiesięcznika szeroko definiującego gry i zabawy w ujęciu badawczym. Wewnątrz ponad dwustustronicowego periodyku znalazło się kilka tekstów ściśle związanych z role playing games.

Ukazał się Analog Game Studies: Volume I, kolejny dwumiesięcznik szeroko definiujący gry i zabawy w ujęciu badawczym.
Wewnątrz ponad dwustustronicowego periodyku znalazło się kilka tekstów ściśle związanych z role playing games.


Pobieżnie zapoznałem się z poniższymi trzema tekstami, jednak Analog Game Studies: Vol 1 (na tle innych publikacji tego typu) wydaje się być wart przeczytania w całości.
  • ewolucja karty postaci w grze Night Witches (Visual Design as Metaphor: The Evolution of a Character Sheet – Jason Morningstar)
  • odwołania do biurokracji późnego kapitalizmu i zimnowojennych lęków w Dungeons & Dragons (From Where Do Dungeons Come? – Aaron Trammell). 
  • (Uncertainty in Analog Role-Playing Games – Evan Torner)

I pełny spis treści:

ANALYSIS
“Fun in a Different Way”: Rhythms of Engagement and Non-Immersive Play Agendas – Nick Mizer
Strategies for Publishing Transformative Board Games – Will Emigh
Misogyny and the Female Body in Dungeons & Dragons – Aaron Trammell
The Playing Card Platform – Nathan Altice
Orientalism and Abstraction in Eurogames – Will Robinson

DOCUMENTATION
From Where Do Dungeons Come? – Aaron Trammell
Larp-as-Performance-as-Research – Emma Leigh Waldron
Sex and Play-Doh: Exploring Women's Sexuality Through Larp – Katherine Castiello Jones
O Jogo do Bicho: Pushing the Boundaries of Larp in Brazil – Luiz Falcão
A Nighttime Tale of Xiros – Adam Lazaroff
Visual Design as Metaphor: The Evolution of a Character Sheet – Jason Morningstar

EXPERIMENTATION AND DESIGN
Uncertainty in Analog Role-Playing Games – Evan Torner
Post-Larp Depression – Sarah Lynne Bowman and Evan Torner
Rules for Writing Rules: How Instructional
Design Impacts Good Game Design – Ibrahim Yucel
Storium's Analog Heritage – Lillian Cohen-Moore
Regarding Board Game Errata – Jan Švelch
The Curse of Writing Autobiographical Games – Lizzie Stark

Whereas other epistemologies in,
say, scientific inquiry or legal studies hypothesize, verify, codify
laws, and interrogate previous laws, RPG design presumes up
front that every aspect of play – including rules – is relational to
the group who plays the game.

Analog Game Studies Volume I można zakupić za pośrednictwem LULU lub pobrać za darmo ze strony Entertainment Technology Center (ETC) w Carnegie Mellon University (CMU).
Źródło: blog Jesper Julla right-post]

Prześlij komentarz

Można też wszystkie teksty znaleźć online na http://analoggamestudies.org/ (od jakichś dwóch lat).

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget