Terror in the darkness (Nieproszony gość) [White Dwarf 108 12 1988] cz.1

Przygoda Carla Sargenta pt. Terror in the Darknes to scenariusz, który w Polsce poznaliśmy jako Nieproszony gość (4/93 MiM). Ilustracjami opatrzył go Kevin Walker. Był to drugi, opublikowany scenariusz dla całej drużyny w Polsce na łamach Magii i Miecz. Pierwszym był Z niewielką pomocą przyjaciół w 3 MiM. 
BG pojawiają się w niewielkiej wiosce Karstenberg i mają wyjaśnić tajemnicze zniknięcia górników w niedużej kopalni srebra. Stawiają czoła naturalnym zagrożeniom kopalni (pęcherze łatwopalnego gazu, groźby zawału stropu, rumowiska itp.), by koniec końców zmierzyć się z głównym przeciwnikiem - Ambullem.

Pierwotnie był to stwór zaprojektowany dla Warhammer 40 000 (po raz pierwszy pojawił się w 99 White Dwarf), co doskonale świadczy o kompatybilności gier z uniwersum.
Potwór ten nie pojawił się w bestiariuszu WFRP, jedną z jego szczególnych cech jest przekopywanie tuneli, co może stanowiło spore utrudnienie dla moich graczy.
White Dwarf 99
W wersji dla Kryształów Czasu, którą poznaliśmy z MiM potwora nazwano Hor-Gurem, wioskę przemianowano na Impur-Kir, podobnie jak nazwy wszystkich Bohaterów Niezależnych.
Przypominając tę przygodę i inne z White Dwarfa warto zwrócić uwagę na nazewnictwo. Mianowicie większość publikowanych w White Dwarf przygód nie była określana jako scenario, czy adventure, a były to encounters.

Artur Marciniak, ówczesny redaktor i tłumacz pracujący dla MAGa:
Początkowo nie zwracaliśmy na to uwagi, że to są spotkania do wplecenia w większe przygody, a potem już się tak utarło, że wszystko tak określaliśmy, najwyżej dodając "mini". Wynikało to z tego, ze wielu rzeczy sami się uczyliśmy na bieżąco. Nasze przygotowanie teoretyczne przecież było mizerne, tzn. graliśmy, czytaliśmy, ale wielu rzeczy nie byliśmy świadomi. Na dodatek posiadaliśmy bardzo rożne doświadczenia growe - przykładowo - ja niemal nie grałem w D&D, duża cześć redakcji nie grała natomiast w WH, poza sesjami, które ja prowadziłem.
Pliki PDF:
Nieproszony gość
Terror in the darkness

W tym numerze znalazły się jeszcze dwie rzeczy przeznaczone dla WFB ale i godne uwagi z pozycji role playing games:
Realm of the Chaos Lost and Damned
Chaos Dwarfs Ballistics [right-post]

Prześlij komentarz

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget