Hasbro konferencja za pierwszy kwartał

W dniu dzisiejszym będzie miała miejsce pierwsza w tym roku konferencja Hasbro First Quarter 2016 Earnings Conference Call, podsumowująca pierwszy kwartał.

W dniu dzisiejszym (8:30 AM ET) będzie miała miejsce pierwsza w tym roku konferencja Hasbro First Quarter 2016 Earnings Conference Call, podsumowująca pierwszy kwartał. Nie spodziewałbym się tutaj znaczących zmian w odniesieniu do DnD. Z dokumentów kwartalnych niewiele można wywnioskować, bowiem odnosi się do Hasbro Inc. nie do samego WotC. W poprzednich kwartałach w komentarzach, analizach wspominano o Magic the Gathering, o DnD jednak sobie nie przypominam.
Ewentualne zmiany zajdą najprawdopodobniej po szóstym czerwca, kiedy to oficjalnie zmieni się prezes Wizards of the Coast.
W Polsce nie odnotowano zeszłotygodniowej informacji Hasbro o rezygnacji Grega Leedsa ze stanowiska prezesa Wizards of the Coast (ważniejszy wydawał się wykup West End Games przez Nocturnal Media poprzedzająca zbiórkę na Kickstarterze).
Dotychczasowy prezes Greg Leeds ustąpił miejsca Chrisowi Cocksowi, który wcześniej powiązany był z firmą Microsoft.
Zmiana na stołku prezesa znacznie ważniejsza od tej w West End Games, bowiem Wizards of the Coast jakby nie patrzeć jest jedną z niewielu pozostałych firm wydających gry fabularne, bez uciekania się do finansowania społecznościowego.

Kiedy przeczytałem informacje blogerów i ponad dobrą setkę komentarzy dosyć mocno nadinterpretujących fakt wcześniejszej pracy w Microsoft przyszłego prezesa, przypomniałem sobie list otwarty sprzed czterech lat (An Open Letter to WoTC, Greg Leeds, Simon Blackwell and Jerome Lalin). Fani D&D upatrywali zmian w rozrywce, które mogłoby przynieść Hasbro i błagali WotC, aby spędziło trochę czasu na wysłuchanie ich głosów o D&D (okres D&D Next). Trzy główne punkty tego listu to: Technology, The Rise of Pathfinder/Paizo, The loss of Geek Culture.
Czy poza wydaniem D&D Next coś diametralnie się zmieniło? Na ten przykład w technologii?
Czy marka D&D stoi w tak dobrym świetle jak to przedstawiał Greg Leeds w wywiadach na ICv2 (i jego cześć druga)?
Nie wydaje mi się to prawdą, jeśli spojrzeć na inne informacje (jak na przykład te o zwolnieniach, czy prośbach WotC o skanowanie ich starych publikacji).

Podejrzewam (jak i kilka innych osób), że D&D ma duże znaczenie oraz wartość i dla WotC i dla Hasbro. Nie jest to żyła złota, jednak daje im fakt posiadania tej marki. Wartość marki może kolosalnie wzrosnąć w momencie wykorzystania najnowszych technologii.
I tej zmiany ponownie oczekują fani D&D, tak często spoglądają w CV i związki Chrisa Cocksa z Microsoftem.
I pewno nie tylko fani D&D. Innych gier również.

Więcej na temat zmiany prezesa:
Gwoli przypomnienia, ciekawostka. Sygnatura Hasbro od wielu miesięcy nie wymienia już marki Dungeons & Dragons.

Hasbro is a global company committed to Creating the World’s Best Play Experiences, by leveraging its beloved brands, including LITTLEST PET SHOP, MAGIC: THE GATHERING, MONOPOLY, MY LITTLE PONY, NERF, PLAY-DOH, TRANSFORMERS, and premier partner brands.
[right-post]

Prześlij komentarz

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget