Kartka z kalendarza #RPG [cz. 26 luty]

Kartka z kalendarza to cykl, w którym przedstawiam wybiórczo wydarzenia związane z RPG sprzed lat. Tym razem luty.

Kartka z kalendarza to cykl, w którym przedstawiam wybiórczo wydarzenia związane z RPG sprzed lat. Oto luty.

Rok temu


Gra Dragon Warriors przeszła w ręce wydawcy Serpent King Games. Kilka miesięcy później ukazał się pierwszy podręcznik Dragon Warriors Player’s Book. Dziś dziesięć książek z tej serii można nabyć w internetowym sklepie Drive Thru RPG - kilka z nich jest obecnie w promocyjnej cenie.

Po dwudziestu latach, w wersji elektronicznej (darmowej), ukazała się gra fabularna STALKER oparta na powieści Piknik na skraju drogi.
Akcja STALKERA osadzona jest w niedalekiej przyszłości, na początku XXI wieku. Światem rządzą ogromne międzynarodowe konsorcja. Strefy, powstałe wokół miejsc lądowania obcych, są źródłem zadziwiających obiektów pochodzenia pozaziemskiego. Po obce artefakty wyprawiają się stalkerzy, przełamując korporacyjny monopol.
W podręczniku znajdziecie zasady tworzenia postaci; łatwą do opanowania nowoczesną mechanikę uzupełnioną o specjalną talię kart wzbogacającą reguły o nowe, niespotykane mechanizmy; opis świata XXI wieku; opisy obcych artefaktów i niezbędnego sprzętu; a także przykładowy scenariusz.
Do zabawy potrzebne są kostki sześciościenne oraz talia kart pomocniczych do gry STALKER (dołączona do podręcznika do samodzielnego wydrukowania i przygotowania przed rozpoczęciem gry).
Tekst gry objęty jest licencją Creative Commons BY-NC-SA.
Plik ZIP zawiera:– podręcznik– zestaw kart specjalnych (awers i rewers do wydrukowania i wycięcia)– oryginalną kartę postaci z 1996 roku– poprawioną kartę postaci

5 lat temu

Dawid Pawlica, współautor polskiego dodatku do gry fabularnej Earthdawn – Kroniki Skradzionych Legend, założył nowe polskie wydawnictwo gier fabularnych - Galmadrin. Wydawnictwo planowało wydawać znane gry fabularne w Polsce. Po publikacji kilku gier, wydawnictwo upadło.

Swój żywot po roku zakończył serwis Dzikie Światy oraz Mistrz Gry.
Pojawił się za to nowy serwis poświęcony grze Wolsung - Wolsungeria. Przetrwał również około roku.
Ruszyła również strona angielskiej wersji gry fabularnej Klanarchia.

Na skandynawskim konwencie Knudepunkt (24 lutego 2011) swą premierę miał europejski magazyn o grach Playground Magazine – pod redakcją Matthijsa Holtera (Society of Dreamers, Archipelago, Zombie Porn).  Magazyn miał dokumentować i promować różne nowe pomysły na RPG.

Blog GryFabularne.TV wystartował z nową inicjatywą spotkań online, której celem miały być rozmowy na różne tematy związane z grami fabularnymi.
Tymi słowy pięć lat temu Krzysztof 'Khaki' Baranowski zachęcał do uczestnictwa w MasterMind.
Raz w tygodniu, korzystając z najnowszej technologii internetowej, będę spotykał się z początkującymi graczami erpegowymi. Będziemy gadać sobie o erpegach, inspirować się, wymyślać scenariusze i rozwiązywać problemy.Na te spotkania zapraszam wszystkich. Nie ma znaczenia czy grasz od kilku lat czy jeszcze jesteś przed swoją pierwszą sesją, czy prowadzisz bloga czy po raz pierwszy korzystasz z internetu, czy jesteś autorem gry fabularnej czy może dopiero czytasz swój pierwszy podręcznik.
Po pięciu latach Khaki wspomina:
Prowadziłem bloga i ktoś pomyślał, że znam się na erpegach, więc wysłał pytanie odnośnie swojej postaci z gry i sytuacją z graczem czy coś takiego. Jakie normalne problemy sesyjno-ludzkie. Nie chciało mi się pisać więc umówiłem się z nim na Skype. Zapomniałem, że w tym samym czasie umówiłem się ze swoimi znajomymi erpegowcami. Spotkanie się odbyło, pogadaliśmy o problemach gościa i o innych erpegowych rzeczach i było fajnie więc umówiliśmy się na za tydzień. A potem ze spotkania na spotkanie rozwijała się inicjatywa - Master Mind.


20 lat temu 

W MiM Tomasz Kołodziejczak opublikował swój kolejny felieton pt. Światotworzenie z niezłym pomysłem na: „Przewodnik po polskiej planecie Fantastyka". Podobny pomysł znalazł się w potem w czasopiśmie Portal, o nazwie cmentarzysko światów.
Spisywanie tych wszystkich tabelek i regul jest w rolplejowym światotwórstwie odpowiednikiem tworzenia fabuły przy pisaniu powieści. Czynnością niezbędną do tego, by po wykreowanych przez nas krainach mogli podróżować inni. Często czynnością nieraz nudniejszą i trudniejszą niż samo wymyślanie światów. Myślę, że wielu młodych kandydatów na autorów przegrało w walce z twórczą weną właśnie dlatego, że po fajnej zabawie w tworzenie świata, trzeba było ten świat dopracować, uwiarygodnić i opisać, nie-jako więżąc go w sztywnych granicach prze-różnych zasad, reguł i tabelek. Zeszyty z notatkami wylądowały gdzieś na dnie szuflad, pozdzierane ze ścian ołówkowo-flamastrowe mapki powędrowały do teczek, a spakowane pliki leżą w katalogu ARCHIWUM.
Ciekawe, ile jest w Polsce takich, na wpół zmaterializowanych światów? Mam dziwny pomysł: książka zawierająca 100-150 krótkich opisów nowych, fantastycznych rzeczywistości prezentacją świata, tego co stanowi o jego oryginalności, mapka, krótki rys kulturowo-historyczny. Czy taki „Przewodnik po polskiej planecie Fantastyka" znalazłby uznanie czytelników i graczy. Hm? 

A tak dwadzieścia lat temu krytykowano MiM.

30 lat temu

Pojawiła się druga edycja szpiegowskiej gry fabularnej Top Secret napisanej przez Merle M. Rasmussena. 

35 lat temu

35 lat temu Marc Miller udzielił wywiadu miesięcznikowi White Dwarf. Zainteresowani mogą pobrać plik PDF i dowiedzieć się co do powiedzenia na temat Travellera i Games Design Workshop miał autor jednej z najbardziej rozpoznawalnych gier fabularnych.

Post a Comment

Git Games

{facebook#https://www.facebook.com/gitgames} {twitter#https://twitter.com/GitGames} {google-plus#https://plus.google.com/u/0/+GitgamesBlogspotRPG} {pinterest#Yhttps://uk.pinterest.com/gitgames/} {youtube#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {instagram#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL}

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget