Zmiany w grze

RedBull Kapsel Trophy Beax
Do dobrej zabawy potrzebne są zasady akceptowalne przez wszystkich jej uczestników.
Przykładowo w grze w Kolarzyki (znanej również jako Kapsle, czy Wyścig pokoju), możemy wypełnić kapsle woskiem, gipsem lub/nie.
Może to oznaczać, że na podwórku obok nie zagrasz, bowiem tam gra się tylko z naklejonymi flagami. Dynamika ich kolarzy - kapsli jest inna.
W warcabach istnieje możliwość użycia reguły „za nie bicie, tracisz życie.” Czy wszyscy ją stosują? Niekoniecznie.
Kwestia umowy.


Jeśli modyfikujemy zasady gier tak prostych jak kapsle czy warcaby, to oczywiste jest, że modyfikujemy RPG (a nawet powinniśmy) zmieniać je względem naszych oczekiwań.

Problem leży w tym, że role playing games, są o wiele bardziej skomplikowane swą złożonością zasad. Mamy większą ilość zasad, a właściwie ten zbiór nie jest skończony. Zbiór tychże zasad ma odzwierciedlać zbiór różnorakich zjawisk w otaczającym nas świecie. A jak powszechnie wiemy niemożliwym jest odtworzenie zbioru różnorakich zjawisk zachodzących w świecie w jednym, konkretnym zbiorze zasad. Stąd nie możemy odwoływać się do gier, które takie zasady mają pełne lub/i są skończone mają (niekiedy spotykałem się w internecie z odwołaniami do innych gier np. planszowych, czy gier bitewnych, których zasady zawarte są na kilku kartkach). Jednym z elementów korygujących/uzupełniających te zasady na bieżąco jest Mistrz Gry. To on reaguje na deklarowane przez graczy akcje i to on je modyfikuje.
Oczywiście, jeśli wszyscy uczestnicy zabawy to akceptują.
Przykładowo ustalamy swoich bohaterów w sposób losowy, czy metodą punktową? A może w inny sposób ?
To Wasz wybór i Wasze zabawy.

Podejmując się gry, kierujemy się chęcią odczuwania przyjemności i najważniejsza jest dla nas zabawa i relaks. A jeśli w zabawie i relaksie przeszkadza nam jakiś element gry - usuwamy go, modyfikujmy lub zastępujemy innym.
To naprawdę proste dla kogoś, kto zajmuje się jakiś czas grami.

Post a Comment

Nawet jeśli, przy grach o skomplikowanych zasadach użyje się komputera (lub farmy obliczeniowej), wynik zawsze będzie składał się z paru prostych elementów. Człowiek nie przerobi większych ilości danych. To i zasady powinny być możliwie proste, w przeciwnym razie gra będzie polegać na przeglądaniu tabel w grubych podręcznikach. Nie tylko sprawność fizyczna ale i łechtanie mózgu też jest potrzebne.

Dziękujemy, Kapitanie Obvious!

Nie ma za co Wlk. Truizmitatorze !

Tu nie chodzi o skomplikowane obliczenia nawet Darek Pages, bo przecież z tym najmniejszego problemu nie miał nikt kto grał w KC. Dzisiaj możliwe że młodsi ludzie mają problemy i wspierają się narzędziem elektronicznym
Chodzi o to, że niektórzy starają się porównywać zasady skończone (np. gry planszowej) na kilku kartkach do zbioru zasad gry fabularnej. A jak wiadomo RPG w żaden sposób nie odzwierciedli wszystkich zjawisk zachodzących w otaczającym nas świecie. Stąd jeśli ktoś zachwyca się tym, że nowa edycja WFB zawiera się na kilku stronach i chciałby stworzyć na podobieństwo bitewniaka na kilku kartkach RPG to trochę infantylne.

Po tym wpisie muszę uznać twoją wyższość w sferze ujawniania prawd oczywistych i oddać tytuł. Czekam z niecierpliwością na notki o kontrakcie społecznym, jawnych rzutach i ustalaniu stawek. Świat musi się jeszcze raz o tym dowiedzieć!

Tak jak Truizmitator dowiedział się o różnych rzeczach od Borejki.
Kac cie trzyma twardo.

A kontrakt społeczny jest dobry do dyskusji internetowych w gronie funów z pospoltera.

Tak, wiemy, grałeś przed Gygaxem, w domu masz pierwodruk D&D od Gutenberga. Wszyscy powinni bić pokłony za te prawdy objawione (lata temu).

Przestań śnić. Nie masz nic do zaoferowania erpegowym czytelnikom, ofc poza starociami z wystawek i czarity szopów.

Z wystawek forum to ty zgarniałeś swoje światotworzenie.
Ja sie obudziłem dawno temu, ty śnisz dalej o skoku z siódmego na szóste w rebelu z swoimi Graj Truizmem i wzroście sprzedaży o k2 egzemplarze.
I jak już pisałem SuperEncpress ma kiepski researching odnośnie żródeł zaopatrzenia.
Podobnie jak nie piszę dla "erpegowych czytelników", ty może tak.

Ale proszę kontynuuj, wchodzę z większą łyżwą w Nowy Rok.

SuperEncpress, Truizmator - to już standard, że nie potrafisz odpowiedzieć inaczej, niż obrażając personalnie? Stosując się do twojej retoryki: "Borejko obraża dobrze, Borejkę obrażają źle!". Inne standardy dla wyśmiewanych przez ciebie miejsc i ludzi, inne dla własnego podwórka.

Skoro się przebudziłeś, po co notki takie jak ta, ociekające połową lat dziewięćdziesiątych albo pokazywanie obliczeń nie wiarygodnych, ale pod tezę, że wydawanie jest drogie? Gdzie się podziała ta szumna rzetelność? Odgrzewasz zapleśniałe kotlety podkreślając na każdym kroku te 30 lat grania (z czego ile w stanie spoczynku)?

Odsapnij, bo przez łącza czuć opbjawy maligny świąteczno - sylwestrowej.
Sprawdź kto kogo pierwszy zaczął obrażać (ew. służe pomocą.)
Odsapnij, pobiegaj.
I wróć.
Bo dalej zabawiasz (szkoda że na poziomie amelinium).

Aha, bo Truizmatorem i Encpressem nazwałeś mnie pierwszy raz.

Odpowiedzi odnośnie cen się nie spodziewałem i się nie zawiodłem.

Przestań bo zalewam się łzami ze śmiechu. Przypomnij sobie jak pisałeś o moich świetnych cyklach, a potem rzucałeś na tyle ku%wami że Disqus nawet cie polubił, mój ty drogi Truizmitatorze.
Najlepszego w Nowym Roku dla całej redakcji Superencpressu (czy może jeszcze Shadencpressu? Albo Trybuny Czarnotrupów :)

Również, najlepszego! Rzetelności, wartościowych wpisów, jakichś - dla odmiany - ciekawych myśli, przelanych na bloga. Sprzedanych staroci!

Wciąż nic o bzdurnych cennikach? Chyba jednak nic nie wyjdzie z moich życzeń. Smuteczek. Pozostanie oblepione pajęczynami zbijanie się z Darkena, kopiowanie starych wpisów z poprzednich blogów i wrzucanie śmiesznych inaczej obrazków.

MKRdezign

{facebook#https://www.facebook.com/gitgames} {twitter#https://twitter.com/GitGames} {google-plus#https://plus.google.com/u/0/+GitgamesBlogspotRPG} {pinterest#Yhttps://uk.pinterest.com/gitgames/} {youtube#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {instagram#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL}

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget