Szkarłatny Lombard [White Dwarf 103 07 1988]

Przygoda pt. Szkarłatny Lombard (eng.: The Vermilion Pawn), a raczej opis lokacji sporządzony przez mojego ulubionego projektanta Kena Rolstona, to jedna z najczęściej prowadzonych przeze mnie przygód. Pierwotnie pojawiła się w 103 numerze White Dwarf, a u nas w 15 numerze MiM (03 95).

W sumie znam ją na świeżo, bo prowadziłem ja ostatni raz w grudniu na Słowacji, jako element większej przygody.

Tytułowy lombard prowadzony jest przez krasnoluda Mistrza Lukasa Pfandleihera (Czarodziej 2 POZ). Czarodziej prowadzi sklep/ lombard z utensyliami magicznymi. Zajmuje się ich sprzedażą, kupnem, a co najważniejsze identyfikacją magicznych przedmiotów, czym niejednokrotnie może się przysłużyć BG w trakcie przygód.

Przygoda najlepiej sprawdza się gdy gracz / gracze zechcą z jakichś powodów ograbić dobra zgromadzone w budynku. Kiedyś prowadziłem tę przygodę, gdzie gracze odgrywali rolę ochrony lombardu i muszę przyznać że była to słabsza zabawa dla nich. Nie eksplorowali i nie myszkowali wśród towarów Mistrza Lukasa, skupiając się na obronie posiadłości niczym siedmiu samurajów Kurosawy.

Przyznać trzeba, że Ken Rolston kreatywnie (jak zwykle), a przede wszystkim zabawnie (jak zwykle) podszedł do przygody.
Znajdziemy tam więc różnorodność przedmiotów magicznych okraszonych dozą humoru właściwą i dla Rolstona i dla całego Warhammera. Są więc buty od Gucciego, miniaturowa zbroja na humanoida wysokości 5 cm. Jest i demoniczna szafka z zębami ostrymi jak sztylety, która z perwersyjnym narcyzmem uwielbia zachwalać swoje ataki.
Spróbuj pożyć kilka milionów lat jako mniejszy demon i przekonaj się czy ci się to spodoba - zauważa. Przez cały dzień większe demony stoją dookoła ciebie i obrzucają cie stopioną skałą i ektoplazmatycznym śluzem. To nie jest zabawne uwierz mi. 
Jak na ówczesne czasy w bardzo ciekawy sposób autor przedstawił nam zasady identyfikacji przedmiotów. W skrócie można to przełożyć na 10% udanego testu to jedna rozpoznana cecha, czyli mniej więcej tak jak funkcjonowało to w Kryształach Czasu
W ramce obok znajdziecie te zasady, warto i dziś się z nimi zapoznać, jeśli macie ochotę wprowadzić je do swoich zabaw.

I na koniec rada z mojego doświadczenia wynikającego z kilkukrotnie prowadzonej przygody.
Jeśli gracz ma jakiekolwiek zdolności / umiejętności zlodziejskie bez problemu można ją prowadzić dla jednej osoby, bez obaw o życie postaci.
Największa frajda z zabawy płynie jeśli przygodę poprowadzimy w stylu Vabank, tzn. najpierw gracze rozpoznają i obserwują teren, poznają zwyczaje i obyczaje właściciela, a dopiero na samym końcu dokonują włamania.
To po prostu daje graczom szansę zapoznania się z wszystkimi wymyślonymi przez Kena smaczkami i niuansami przygody.








Download .eng

Pobierz .pl

Post a Comment

Git Games

{facebook#https://www.facebook.com/gitgames} {twitter#https://twitter.com/GitGames} {google-plus#https://plus.google.com/u/0/+GitgamesBlogspotRPG} {pinterest#Yhttps://uk.pinterest.com/gitgames/} {youtube#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {instagram#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL}

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget