Kartka z kalendarza #RPG [cz. 25 styczeń]


Dragon Magazine January 1986


Kartka z kalendarza to cykl, w którym przedstawiam wybiórczo wydarzenia związane z RPG sprzed lat. Tym razem styczeń.


1 rok temu

Ruszyła siedemnasta edycja Quentina, dorocznego konkursu na scenariusz do gry fabularnej. Po siedmiu miesiącach wytężonej pracy okazało się, że w konkursie uczestniczą cztery osoby, a ocenia ich trzynastu sędziów.

5 lat temu 

Zapowiedziano Clanarchy w wersji angielskojęzycznej.
Ukazał się drugi numer Homo Ludens, ludologicznego pisma PTBG.

 

20 lat temu 

TSR zaczeło mieć poważne problemy finansowe. Rozpoczęły się zwolnienia z firmy i pojawiły się pierwsze plotki o przejęciu TSR przez Hasbro (po dziś dzień dzierży prawa do tytułów TSR).

W podobnej sytuacji znalazł się White Wolf. Z firmy odszedł Mark Rein Hagen, współautor takich gier jak: Ars Magica, Wampir Maskarada czy Wilkołak Apokalipsa.

Wracając do TSR. Początkiem roku zapowiedziano szereg dodatków do Dragon Lance, oraz nowy podręcznik do Ravenloftu, który miał sprawić, że Kraina Mgieł stanie się autonomicznym światem.
Pokaźna promocja Alternity (uniwersalnego systemu, który miał stać się tym samy dla SF, co AD&D dla fantasy) na  dłuższą metę nie dała spodziewanego efektu. Dziś mało kto pamięta o tym systemie.

22 lata temu 

Trwała przedsprzedaż pierwszej przetłumaczonej w Polsce gry fabularnej - Warhammer Fantasy Role-Play. Początkiem roku 1994 w 6 numerze MiM pojawił się wtóry, zajawkowy tekst. 

30 lat temu 


Games Workshop miał 7 sklepów w większych miastach Wielkiej Brytanii. Dla porównania pięć lat wcześniej, miał tylko jedną siedzibę na Hammersmith i drugi sklep w Manchesterze.
Prawdopodobnie jeden z pierwszych sklepów w Stanach Zjednoczonych znajdował się w Columbii, przy Red Branch Road.
Na marginesie dziś w promieniu pięciu mil od mojego miejsca zamieszkania w Londynie mieści się pięć sklepów Games Workshop.

W roku 2015 swoje trzydziestolecie obchodził jeden z bardziej rozpoznawalnych londyńskich sklepów z grami - Leisure Games. Po prawej stronie znajdziecie reklamę tego sklepu w czasopismach z stycznia 1986 roku.

W styczniowym numerze Dragona 1986 roku pojawił się list dotyczący character aligment znanego skądinąd Jamesa Maliszewskiego.

35 lat temu

W styczniowym 45 numerze Dragona (1981 roku) ukazał się Dungeon Design Kit.
Złote lata RPG sprawiły, że później tego typu produkty sprzedawano jako osobne pozycje. Dziś takie drobiazgi można kupić na Drive Thru w zupełnie różnych cenach. Zaś pierwszy, lepszy edytor do gry wideo potrafi wygenerować oczekiwaną mapę. 15 stronicowy Dungeon Design Kit wystarczy wydrukować na sztywnym papierze, wyciąć i gotowe.

Dungeon Design Kit

Post a Comment

Git Games

{facebook#https://www.facebook.com/gitgames} {twitter#https://twitter.com/GitGames} {google-plus#https://plus.google.com/u/0/+GitgamesBlogspotRPG} {pinterest#Yhttps://uk.pinterest.com/gitgames/} {youtube#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {instagram#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL}

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget