listopada 2015
30-dniowe Wyzwanie WFRP aktualności alantar archiwum Blog czasopisma DDGF Dungeons and Dragons Dzikie Pola Encore english Felieton Fighting Fantasy Free RPG Day fundom gadżetomania galeria Galmadrin gamasutra game chef game day game design Game Developers Conference Game Geek Issues Game Industry Trends game studies gamebook gamedev Games Designer Workshop games workshop Gamestudies Gamification Gamma World Gamsutra Gary Gygax GenCon generator geolokalizacja GF Nowości Git Games Gnome Steve gnomy Gold Piece Publications Gonzalo Frasca Goodman Games GRAmel grand theft auto granie online greame davis Green Ronin Publishing greg christopher Groteka groza gry autorskie gry bezkostkowe gry bitewne gry darmowe gry dla dzieci gry edukacyjne gry fabularne gry fabularne na żywo gry historyczne gry karciane gry miejskie gry mobilne gry niezależne gry paragrafowe gry planszowe gry przeglądarkowe gry przygodowe gry rzeczywistości rozszerzonej gry solo gry strategiczne gry wideo gry wojenne gry zręcznościowe grywalizacja GTA Gun Metal Games GURPS H.G. Wells handheldy handouty Happy Bishop Games Hasbro Hell on Earth: Reloaded Hellfrost Hero Press Hero System Heroes of the Feywild hipertekst historia historia gier fabularnych w Polsce historia role playing games Hobbit horror Howard Philips Lovecraft howard philips lovecraft. wieści hugo human contact humor Icons icv2 idiota zagra nica Immersive Cocoon Inc indeks Independent Games Festival indie Indie Cade Indie of the Year Indie RPG Awards Infinite Power RPG infografika informacje prasowe inicjatywy inne Inspiracje interaktywna fikcja Interface Zero International Journal of Roleplaying internet Into the Fray IOTY iPad iPhone Iron Crow Enterprises Irregular isa it J.U.L.I.A. Jacek Brzeziński Jacek Ciesielski Jacek Komuda James Wallis Jarosław Musiał Jason J. Patterson Jason Morningstar Jeff Grubb Jesper Juul John Four Johnn Four Judgment Day Justin Gerard k1000 k1000 słów na niedzielę karty KB RPG ken rolston kickstarter Kids Dungeon Adventures Kingdoms of Amalur: Reckoning Kithtakharos klanarchia Knights of Pen & Paper Kobold Quarterly Kobold Quarterly Issue komiks komputerowe gry fabularne konferencje konkurs konkursy konsole konspekty kontrolery do gier konwenty kości Krajowa Konferencja Wytwarzania Gier Komputerowych krasnoludy kreskówki Kryształy Czasu Kult labirynt Labirynt Śmierci LARP Legend LEGO legoland lem stanisław Leprechaun literatura loch locus london London Gaming Fest Lone Wolf Lord of the Rings ludologia lulu łapu capu magazyny Magia i Miecz Magic the Gathering Majesty: The Fantasy Kingdom Sim mapy Margaret Weis Productions Mars Marvel Heroic Marvel Heroic Roleplaying Game Mass Effect Max Payne 3 McFarlane mechawojownik MechWarrior meksyk Menhir Microlite 74 microsoft Microsoft Flight microsoft surface Międzynarodowy Dzień Mówienia jak Pirat mikser Minecraft mity mity sowizdrzalskie mmorpg modele mody modyfikacje mongoose publishing Monte Cook Monty Python Moongose Moongose Publishing Mouse Guard Munchkin muppet show musical Mutants and Masterminds muzyka Mystical Throne Entertainment Myth and Magic Nagroda im. Philipa K. Dicka nagrody narracja nauka nehrim Neuroglyph Game Neverwinter Nights norska Nowa Fantastyka nowości Nuclear Dawn Nuln Numenera Obcy oblivion Obsidian Portal obuchem miecza OGGIE OGO Publications OGRE Oko Yrrhedesa Olympian Breed omówienia Once Upon a Time OpeeRy Open Game Table oprogramowanie origin Origin Awards pac man paizo Palladium Books Pantheon paranoia pastafarianizm Pathfinder Role Playing Game patronat pax Pelgrane Press Peru PES PEŚM Philip K. Dick piątkowa piątka Pieśń Lodu i Ognia Pinnacle Entertainment Group piraci pisarze o RPG Pitaval RPG plagiaty Planescape Play by Mail podcast podsumowanie Pokażę Wam sztuczkę polecanki Polternatywy pomoce do gry popkultura port postapokalipsa Poza Czasem praktyka Precis Intermedia programy projektanci gier wideo o RPG projektory projektowanie gier promocje Protodimension Magazine protodimensions przypomnę to wam hurtowo ptbg ptolus publicystyka pulp puszka pandory Quentin QUERP r-type random wizards raport Raport Game Industry Trends Razem Read an RPG Book in Public Week recenzja recenzje Red Brick Reign of Steel relacja religia retro Risen Rite Publishing Rite Review RITS Rob Zombie robotica Rock of the Dead Rockstar rocznice Rogue Trader roguelike Rolemaster roleplaying tips RPG RPG Kickstarters RPG na świecie rpg review RPG Superstar RPGirl Zine Project RPGNow RPGWatch Runequest rynek RPG rzeczywistość alternatywna rzeczywistość alternatywna fundom rzeczywistość rozszerzona Saints Row salvatore Sandy Petersen Savage Worlds scenariusz scenariusze science fiction Secret Fire Games Secret Fire RPG sens żucia RPG sensacja i przygoda seriale sf fiction SF Signal ShadowCon Shadowrun Showdown Signal Fire Studios Sixtystone Press skirmish skyrim Snatcher SNT sobieski South Park Space 1889 Stalker star trek star wars Star Wars: The Old Republic Stargazer's World startup Steam steampunk Steampunk Musha Steve Jackson Games storytelling Storytelling Adventure System Stowarzyszenie Miłośników Gier Fabularnych Strefa Śmierci Strike to Stun Studio 2 Publishing studnia O Sundered Skies Super Mario Bros superhero Surfacescapes Sword and Sorcery Swords and Wizardry synapse system sztuka komiksu Świat Młodych świat mroku Światotworzenie Światowy Dzień Książki Światowy Dzień Mistrza Gry Techland technoir technologie teoria Tera Clapper Terminal Space terraria tetryki The Atlantean Trilogy The British Science Fiction Association Awards The Elder Scrolls The Escapist The Lord of the Rings The One Page Dungeon Contest The One Ring The Organization of Gamers and Roleplaying Enthusiasts The Realms of Atlantasia: The Game Master's Bible The Thousand Thrones Third Eye Games Tidbits TimCon Times Timthy Leary todd howard Tomasz Kołodziejczak Trail of Cthulhu Traveller Travellers Of The Wasteland Triple Ace Games Troll Lord Games Trollland TSR Tunnels and Trolls twitter Tydzień e-książki tydzień małych publikacji Tym Którzy Chcieliby Ale Już Nie Mogą Tym Którzy Pierwszy Raz Typowe Myśli Typowe UDK UK Games Expo Ultramodern4 Umläut: Game of Metal Unhallowed Metropolis unity Unreal Development Kit Untold Vampire the Masquarade varia VGA Victoria video Video Game Awards Virtual Table Top VR W.R.O.N.G. War of the Dead wargaming Warhammer 40000 Warhammer Fantasy Role Play Wasted Lands Wastedlands wasteland Watch Dogs web 2.0 West End Games White Dwarf white wolf wiedeń Wiedźmin Wii Wikileaks Winter Runes wired Wizard and Warriors Wizard of the Coast Wizards' World Wojna Światów Wolsung World of Darkness World of Warcraft wpis gościnny WWII: Hand of Steel wydawnictwo Portal wywiady X-plorers RPG XXX XXX lat RPG Zamek Drachenfels zapowiedzi zew cthulhu ZWEIHÄNDER

Kiedy planowałem wydanie drukiem wywiadów, które przeprowadziłem, pomyślałem że dobrym zabiegiem będzie wzbogacenie tychże rozmów o odpowiedzi autorów po latach. Jedne z takich pytań zadałem Furiathowi i jego małżonce.

Po latach zapytałem małżonkę Furiatha -Senmarę, o to jak wyglądał okres w domu kiedy “pisała się” Klanarchia.
Która część Klanarchii była Twoim pomysłem lub powstała dzięki Twoim sugestiom? Wydawało mi się po prostu, że jako miłośniczka horrorów, musiałaś mieć jakiś wpływ na kształt gry.

Lucas Cranach Starszy - WIlkołak
Pewien autor polskiej gry powiedział mi kiedyś, że większość tych rzeczy, o których wciąż dyskutuje się na listach dyskusyjnych, forach, grupach i społecznościach opisano w MiMach. Dyskutują o nich, bowiem nie przeczytali tego ze zrozumieniem.
Ma rację, chociaż powiedział to dobitniej.

Lista zawiera oficjalne artykuły i materiały dodatkowe do Warhammer Fantasy Role-Play, jakie znalazły się White Dwarf (i dodatkowo Citadel Journal). Z namysłu pominąłem tu Inferno! i Warhammer Monthly, nie chcąc zagłębiać się w paski komiksowe i opowiadania. Z tej samej przyczyny nie zamieszczałem informacji o kilku opowiadaniach jakie znalazły się w White Dwarf. 

Z British Museum jest zawsze ten sam problem. Ma świetnie zaprojektowane, grywalne układy jednak zbyt rozległe. W konsekwencji tego trzeba często wychodzić na powierzchnię i się upgrejdować. Głównie spada Hit Caffeine Points, Hit Nicotine Points i Camera Battery Life.

Czyli dłuższa korelacja pomiędzy mandatem za picie piwa pod CPN, 

a wydawaniem gier fabularnych

Zawsze zdawało mi się, że warto czytać publikacje, w które autor zainwestował coś namacalnego, fizycznego i materialnego. Jeśli zapłacił np. za ilustracje czy druk oznacza, że wie co czyni i wie ile warta jest jego praca.
Wydawało mi się też kiedyś, że druk nobilituje. Potem pisma padały jak muchy.
Dziś po latach blogowania, publikowania w rożnych miejscach sieci i pismach mam zgoła odmienne zdanie.

Czyli dłuższa korelacja pomiędzy mandatem za picie piwa pod CPN, 

a wydawaniem gier fabularnych

Zawsze zdawało mi się, że warto czytać publikacje, w które autor zainwestował coś namacalnego, fizycznego i materialnego. Jeśli zapłacił np. za ilustracje czy druk oznacza, że wie co czyni i wie ile warta jest jego praca.
Wydawało mi się też kiedyś, że druk nobilituje. Potem pisma padały jak muchy.
Dziś po latach blogowania, publikowania w rożnych miejscach sieci i pismach mam zgoła odmienne zdanie.

Chronologiczna lista scenariuszy opublikowanych w czasopiśmie Portal.
Portal - dwumiesięcznik poświęcony grom fabularnym, ukazujący się w latach 1999 - 2003, wydawany przez Wydawnictwo Portal. Redaktorzy naczelni - Ignacy Trzewiczek (nr 1 - 13), założyciel wydawnictwa i pisma oraz Michał Oracz (nr 14 - 17). Obok "Magii i Miecza", "Portal" był najważniejszym polskim czasopismem traktującym o grach fabularnych. Ostatni, 17. numer ukazał się w listopadzie 2003 r.

W dniu wczorajszym udałem się London Gaming Market. Zapłaciłem za stoisko dla sprzedawcy, jednak z przyczyn niezależnych ode mnie nie udało mi się w tej edycji zaistnieć. Marzec przyszłego roku będzie dogodniejszy dla mnie i Git Games Shop.
Jeśli macie ochotę zapoznać się z kilkoma zdjęciami z tej imprezy, proszę.

W ostatnim zdaniu Posłowia do Imienia Róży, Umberto Eco napisał:
Istnieją pomysły obsesyjne, nie ma nigdy naszych własnych, a książki rozmawiają między sobą i prawdziwe śledztwo policyjne powinno wykazać, że winowajcami jesteśmy my.
Nie inaczej jest z role playing games, czyli grami fabularnymi. Od momentu ich powstania role playing games komunikują się między sobą i odwołują wraz z wszelkimi konsekwencjami wynikającymi z interpersonalnych barier czy zniekształceń.
Z kolei jeden z naszych pierwszych badaczy gier Lech Pijanowski w Podróżach w krainie gier (niezwykle interesującej, acz skażonej komunistyczną propagandą książce) celnie porównuje gry do drożdży powodujących fermentację.

W kilku ostatnich aktualizacjach Graeme Davis podsumował swoją dotychczasową bibliografię pozycji RPG i zamieścił obszerną listę swoich tekstów.
Udostępnił również za darmo kilka swoich darmowych przygód i artykułów przeznaczonych do AD&D, Colonial Gothic, GURPS, WFRP. W tym profesję do WFRP.
Jeśli wydaje się Wam, że Szczurołap stoi najniżej w hierarchii społecznej WFRP, to jesteście w błędzie. Czyściciele wychodków (The Gong Farmer) to dzielni bohaterowie Starego Świata, którzy mają otwarte drzwi na karierę np. Żebraka, Podżegacza czy Szczurołapa. Do tego na starcie mają umiejętność Pozbawiony węchu (No Sense of Smeel).


W udostępnionej wczoraj prezentacji „Prawo dla kreatywnych – najnowsze trendy” znaleźć można fragmenty opracowane przez Ewę Fabian, Magdalenę Miernik, Łukasza Łyczkowskiego i Krzysztofa M. Króla. Istotny jest pierwszy fragment prezentacji przedstawiający w pigułce ostatnie zmiany w prawie autorskim.
Zmiany są na tyle znaczące, że dwukrotnie pojawiły się na Lookratywni, dzięki czemu nie trzeba się przebijać przez gąszcz ustaw:
Powinno przydać się również niektórym twórcom gier, jeśli w jakiś sposób dbają o swoje (i nie tylko) prawa autorskie.

Warto również zapoznać się z tekstem Marcina Balickiego pt. Klony gier komputerowych – inspiracja czy plagiat? Anologii do gier tradycyjnych w tekście jednak niewiele. 


Raport Steve Jackson Games za rok 2014 został opublikowany znacznie później niż zwykle (skorygowano go jednak o wpływy z Kickstartera). Nie daje jednak cienia wątpliwości fanom RPG.
W 2014 roku SJG nie opublikowało żadnej nowej pozycji do ich sztandarowego produktu role playing games - GURPS. Powstało kilka tytułów elektronicznych w formacie PDF przeznaczonych do sprzedaży online.

Karuzela 11/87
Przykład z łyżką i studnią nie dość że infantylny, to niewdzięcznie monotonny. Dawny niczym ludy Ameryki z którymi rozprawił się temu generał Custer oraz Cortes i Pizarro.
Neoludy Ameryki to eksperymentatorzy, którzy kultywują tradycje indiańskie. Upodobali sobie na ten przykład kopanie studni w okolicach krystalicznych źródeł wody. Piją z wiadra wprost ze studni, otwierają wino "po indiańsku", a Muchacha, zamiast łyżki używają tostados i tortilli, bo tak zostały edukowane. Ta niezwykła rzadka przypadłość charakteryzuje się tym, że nie odróżnia się przeznaczenia narzędzi np. utensylia kuchenne myli z narzędziami budowlanymi. Znane są przypadki pałaszowania Crème brûlée łopatami.

W dniu jutrzejszym (13 listopada 2015 o godzinie 18:00) w Cafe Niespodzianka przy ul.Marszałkowskiej 7 w Warszawie odbędzie się spotkanie autorskie z Tomaszem Kołodziejczakiem. W trakcie spotkania będzie miała też premiera antologii opowiadań "Wstań i idź".

Tomasz Kołodziejczak jest autorem gry paragrafowej Rzeźbiarze Pierścieni oraz współautorem gry fabularnej Strefa Śmierci. W dziewięćdziesiątych latach był również redaktorem naczelnym czasopisma Magia i Miecz.


Czas na Sezon Antyczny Tetryków Anniversary (w skrócie SATAnn), które nie będą pojawiały się co tydzień jak legendarna Skrzynka Pełnych Przygód.
.
Pierwszy odcinek Tetryków pojawił się 2500 dni temu, dokładnie 07.01.2009 roku. Jest to równoznaczne 60000 godzin lub 3600000 minut. Gdyby przeliczyć to na sekundy dałoby tak dużą cyfrę, jak współczynnik ego losowego członka z fundomu.

Kilka dni temu do internetowego sklepu Drive Thru RPG trafiła gra Patrol - A Vietnam War Roleplaying Game. 
Autorem jest Kanadyjczyk Derek Chappell, który wcześniej tworzył niewielkie, eksperymentalne gry. 
Przykładowo w jednej z jego gier (Turncoats) gracze odgrywają rolę dezerterów, zaś w Dameage Control agentów, którzy starają się powstrzymać katastrofę świata po cyberapokaliptycznym świecie New Neo-Tokyo 2.

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget