maja 2015
30-dniowe Wyzwanie WFRP aktualności alantar archiwum Bethesda Softworks Blog Chaosium Citadel Miniatures Cubicle 7 czasopisma DDGF Dungeons and Dragons Dzień Darmowych Gier Fabularnych Dzikie Pola Encore english Felieton Fighting Fantasy Free RPG Day fundom gadżetomania galeria Galmadrin gamasutra game chef game day game design Game Developers Conference Game Geek Issues Game Industry Trends game studies gamebook gamedev Games Designer Workshop games workshop Gamestudies Gamification Gamma World Gamsutra Gary Gygax GenCon generator geolokalizacja GF Nowości Git Games Gnome Steve gnomy Gold Piece Publications Gonzalo Frasca Goodman Games GRAmel grand theft auto granie online greame davis Green Ronin Publishing greg christopher Groteka groza gry autorskie gry bezkostkowe gry bitewne gry darmowe gry dla dzieci gry edukacyjne gry fabularne gry fabularne na żywo gry historyczne gry karciane gry miejskie gry mobilne gry niezależne gry paragrafowe gry planszowe gry przeglądarkowe gry przygodowe gry rzeczywistości rozszerzonej gry solo gry strategiczne gry wideo gry wojenne gry zręcznościowe grywalizacja GTA Gun Metal Games GURPS H.G. Wells handheldy handouty Happy Bishop Games Hasbro Hell on Earth: Reloaded Hellfrost Hero Press Hero System Heroes of the Feywild hipertekst historia historia gier fabularnych w Polsce historia role playing games Hobbit horror Howard Philips Lovecraft howard philips lovecraft. wieści hugo human contact humor Icons icv2 idiota zagra nica Immersive Cocoon Inc indeks Independent Games Festival indie Indie Cade Indie of the Year Indie RPG Awards Infinite Power RPG infografika informacje prasowe inicjatywy inne Inspiracje interaktywna fikcja Interface Zero International Journal of Roleplaying internet Into the Fray IOTY iPad iPhone Iron Crow Enterprises Irregular isa it J.U.L.I.A. Jacek Brzeziński Jacek Ciesielski Jacek Komuda James Wallis Jarosław Musiał Jason J. Patterson Jason Morningstar Jeff Grubb Jesper Juul John Four Johnn Four Judgment Day Justin Gerard k1000 k1000 słów na niedzielę karty KB RPG ken rolston kickstarter Kids Dungeon Adventures Kingdoms of Amalur: Reckoning Kithtakharos klanarchia Knights of Pen & Paper Kobold Quarterly Kobold Quarterly Issue komiks komputerowe gry fabularne konferencje konkurs konkursy konsole konspekty kontrolery do gier konwenty kości Krajowa Konferencja Wytwarzania Gier Komputerowych krasnoludy kreskówki Kryształy Czasu Kult labirynt Labirynt Śmierci LARP Legend LEGO legoland lem stanisław Leprechaun literatura loch locus london London Gaming Fest Lone Wolf Lord of the Rings ludologia lulu łapu capu magazyny Magia i Miecz Magic the Gathering Majesty: The Fantasy Kingdom Sim mapy Margaret Weis Productions Mars Marvel Heroic Marvel Heroic Roleplaying Game Mass Effect Max Payne 3 McFarlane mechawojownik MechWarrior meksyk Menhir Microlite 74 microsoft Microsoft Flight microsoft surface Międzynarodowy Dzień Mówienia jak Pirat mikser Minecraft mity mity sowizdrzalskie mmorpg modele mody modyfikacje mongoose publishing Monte Cook Monty Python Moongose Moongose Publishing Mouse Guard Munchkin muppet show musical Mutants and Masterminds muzyka Mystical Throne Entertainment Myth and Magic Nagroda im. Philipa K. Dicka nagrody narracja nauka nehrim Neuroglyph Game Neverwinter Nights norska Nowa Fantastyka nowości Nuclear Dawn Nuln Numenera Obcy oblivion Obsidian Portal obuchem miecza OGGIE OGO Publications OGRE Oko Yrrhedesa Olympian Breed omówienia Once Upon a Time OpeeRy Open Game Table oprogramowanie origin Origin Awards pac man paizo Palladium Books Pantheon paranoia pastafarianizm Pathfinder Role Playing Game patronat pax Pelgrane Press Peru PES PEŚM Philip K. Dick piątkowa piątka Pieśń Lodu i Ognia Pinnacle Entertainment Group piraci pisarze o RPG Pitaval RPG plagiaty Planescape Play by Mail podcast podsumowanie Pokażę Wam sztuczkę polecanki Polternatywy pomoce do gry popkultura port postapokalipsa Poza Czasem praktyka Precis Intermedia programy projektanci gier wideo o RPG projektory projektowanie gier promocje Protodimension Magazine protodimensions przypomnę to wam hurtowo ptbg ptolus publicystyka pulp puszka pandory Quentin QUERP r-type random wizards raport Raport Game Industry Trends Razem Read an RPG Book in Public Week recenzja recenzje Red Brick Reign of Steel relacja religia retro Risen Rite Publishing Rite Review RITS Rob Zombie robotica Rock of the Dead Rockstar rocznice Rogue Trader roguelike Rolemaster roleplaying tips RPG RPG Kickstarters RPG na świecie rpg review RPG Superstar RPGirl Zine Project RPGNow RPGWatch Runequest rynek RPG rzeczywistość alternatywna rzeczywistość alternatywna fundom rzeczywistość rozszerzona Saints Row salvatore Sandy Petersen Savage Worlds scenariusz scenariusze science fiction Secret Fire Games Secret Fire RPG sens żucia RPG sensacja i przygoda seriale sf fiction SF Signal ShadowCon Shadowrun Showdown Signal Fire Studios Sixtystone Press skirmish skyrim Snatcher SNT sobieski South Park Space 1889 Stalker star trek star wars Star Wars: The Old Republic Stargazer's World startup Steam steampunk Steampunk Musha Steve Jackson Games storytelling Storytelling Adventure System Stowarzyszenie Miłośników Gier Fabularnych Strefa Śmierci Strike to Stun Studio 2 Publishing studnia O Sundered Skies Super Mario Bros superhero Surfacescapes Sword and Sorcery Swords and Wizardry synapse system sztuka komiksu Świat Młodych świat mroku Światotworzenie Światowy Dzień Książki Światowy Dzień Mistrza Gry targi Techland technoir technologie teoria Tera Clapper Terminal Space terraria tetryki The Atlantean Trilogy The British Science Fiction Association Awards The Elder Scrolls The Escapist The Lord of the Rings The One Page Dungeon Contest The One Ring The Organization of Gamers and Roleplaying Enthusiasts The Realms of Atlantasia: The Game Master's Bible The Thousand Thrones Third Eye Games Tidbits TimCon Times Timthy Leary todd howard Tomasz Kołodziejczak Trail of Cthulhu Traveller Travellers Of The Wasteland Triple Ace Games Troll Lord Games Trollland TSR Tunnels and Trolls twitter Tydzień e-książki tydzień małych publikacji Tym Którzy Chcieliby Ale Już Nie Mogą Tym Którzy Pierwszy Raz Typowe Myśli Typowe UDK UK Games Expo Ultramodern4 Umläut: Game of Metal Unhallowed Metropolis unity Unreal Development Kit Untold Vampire the Masquarade varia VGA Victoria video Video Game Awards Virtual Table Top VR W.R.O.N.G. War of the Dead wargaming Warhammer 40000 Warhammer Fantasy Role Play Wasted Lands Wastedlands wasteland Watch Dogs web 2.0 West End Games White Dwarf white wolf wiedeń Wiedźmin Wii Wikileaks Winter Runes wired Wizard and Warriors Wizard of the Coast Wizards' World Wojna Światów Wolsung World of Darkness World of Warcraft wpis gościnny WWII: Hand of Steel wydawnictwo Portal wywiady X-plorers RPG XXX XXX lat RPG Zamek Drachenfels zapowiedzi zew cthulhu ZWEIHÄNDER



Citadel Journal 1985 Spring
W pierwszym, wiosennym numerze Citadel Journal (1985) ukazała się prawdopodobnie pierwsza zapowiedź gry Warhammer Role-Play, później nazwanej Warhammer Fantasy Role Play.
Na poniższych ilustracjach z pierwszych numerów tego magazynu znajdziecie zdjęcia kilku osób, które w późniejszym okresie zajęły się również linią fabularną Warhammera.

\




Przez szereg lat wysuwałem pochopne wnioski z wywiadu, który przeprowadził Artur Marciniak na łamach Magii i Miecz. Wydawało mi się że Warhammer Fantasy Role Play powstawał w bardzo krótkim okresie czasu w roku 1986.
Okazuje się, że prace trwały już od wiosny 1985 roku.
Co więcej, autorzy mieli nadzieję na publikację gry w 1985 roku...
Projekt gry fabularnej był autorstwa Richarda Halliwella - nie myliłem się pisząc o nim, że jest jedną najbardziej wpływowych postaci w branży gier w Wielkiej Brytanii (patrz: Historia Warhammer Fantasy Roleplaying cz.2).


Jeżeli przez przeoczenie lub jakiekolwiek zaniedbanie niechcący wykazałem jakiekolwiek odchylenie seksistowskie, rasistowskie, kulturowe, nacjonalistyczne, regionalne, intelektualne, socjoekonomiczne, etnocetrystyczne, fallocentryczne, heteropatriarchalistyczne lub inne, jeszcze nie nazwane - przepraszam i czekam na wszelkie sugestie dotyczące możliwości naprawienia moich błędów. 
James Finn Garner - Politycznie poprawne bajki na dobranoc.

Kartka z kalendarza to cykl, w którym przedstawiam wybiórczo wydarzenia związane z RPG sprzed lat.
Wyjątkowo trzy miesiące: marzec, kwiecień, maj.

1 ROK TEMU


W marcu ubiegłego roku pojawiły się pierwsze zapowiedzi wskrzeszenia magazynu Magia i Miecz.
Końcem maja zbiórka przekroczyła wymaganą kwotę, miesiąc potem osiągnęła rekord w historii Wspieram.to. 1351 wspierających wpłaciło łącznie 98 332 PLN. Rekord niebawem został pobity przez zbiórkę na inne pismo - Secret Service.

Fate Core System okazało się najlepszą grą fabularną według BoardGameGeek.
Pozostałe dwie Golden Geek Awards (w interesujących nas kategoriach) otrzymało
Star Wars: Edge of the Empire Core Rulebook (Best Artwork & Presentation) oraz
Star Wars: Edge of the Empire Beginner Game (Best Supplement)

5 LAT TEMU

Wydawnictwo ISA zapowiedziało wydanie polskiej wersji czwartej edycji Dungeons & Dragons. Tydzień później podręczniki opuściły drukarnie i powędrowały do sprzedaży.

Jeden z największych ówcześnie serwisów o grach fabularnych Poltergeist rozpoczął akcję Porządki w działach RPG-owych. Pod tym "kryptonimem" zaczęto przenosić poszczególne działy do "Archiwum". Akcja miała na celu usprawnić zarządzanie serwisem i zwiększyć zadowolenie użytkowników.
W przeciągu pięciu lat z rzeszy działów o RPG pozostał jeden, ostatni o D&D.

Wystartował serwis Gry- Fabularne oraz portal społecznościowy fanów Savage Worlds: Zdziczej.com. Działalność tego ostatniego nie była zbyt długa.

GRAmel nawiązał współpracę z Kuźnią Gier. Kilka lat później owocem tej współpracy był rebranding i Fajne RPG.

Ruszył blog gry fabularnej Armie Apokalipsy.

Ukazał się pierwszy dodatek do Dzikich Pól 2 ed. zatytułowany Pan Brat - czyli szlachcica sarmackiego opisanie.

Redakcja działu WFRP serwisu Poltergeist  stworzyła nieoficjalny dodatek do gry fabularnej Warhammer Fantasy Roleplay pt. Waaagh! 
Finalnie na Waaagh! złożyło się siedem części: krótkie opowiadanie, które wprowadzi Was w odpowiedni nastrój do dalszej lektury, poradnik, jak efektownie korzystać z magii Waaagh!, dość szczególny zielnik, po przeczytaniu którego lasy Starego Świata już nigdy nie będą wyglądały tak samo, almanachowy opis ras zielonoskórych, obszerny scenariusz w iście zielonym klimacie oraz dwa dodatki poświęcone religii i artefaktom.

10 LAT TEMU


Sklep internetowy RPGNow wprowadził możliwość zakupu gier w druku.

Udostępniono mechanikę FATE w oparciu o Open Gaming Licence.


Ukazał się ostatni, siedemnasty numer czasopisma Portal wydawnictwa Portal z Gliwic.
Przez te kilka wspólnych lat wyrobiliśmy sobie markę najbardziej spóźnialskiego, pełnego literówek, ale mimo to mocnego i rzeczowego magazynu RPG. Należą się Wam także słowa wyjaśnienia.
Wydawnictwo Portal opublikowało szpiegowską grę w konwencji horroru Cold City
wcielają się w role agentów służb specjalnych, których zadaniem jest tropienie pozostałości po nazistowskich eksperymentach z II Wojny Światowej. Miejscem akcji jest Berlin w czasie zimnej wojny.

Mniej więcej w tym samym czasie wydawnictwo z Gliwic zapowiedziało publikację w formie książkowej popularnego w Magii i Miecz cyklu artykułów Skrót do R'lyeh, autorstwa Miłosza Brzezińskiego.
Kolejną zapowiedzią była polska edycja gry Jareda Sorensena InSpectres!

Początkiem maja wydawnictwo Wolf Fang w swoim oświadczeniu obwieściło, że linia gry fabularnej 7th Sea zostanie zawieszona do odwołania.

Marzec, kwiecień i maj upłynął na przesuwaniu dat wydania podstawowego podręcznika do polskiej II edycji Warhammera RPG (ostatecznie gra ukazała się w czerwcu).

Wręczono nagrody Origins 2005. Najlepszą grą fabularną 2004 roku okazała się Ars Magica 5th Edition. Najlepszym dodatkiem Eberron Campaign Setting.


20 LAT TEMU 

Hogshead Publishing Ltd wykupił prawa do WFRP od Games Workshop.
Jako pierwszy ukazał się poprawiony podręcznik podstawowy i The Enemy Within 1: Shadows over Bogenhafen.

W dniach od 7 do 9 kwietnia 1995 odbył się kameralny konwent Srebrny Cień organizowany przez Bractwo z Ariarnhod.

Jeden z największych ówcześnie konwentów poświęconych grom fabularnym zgromadził liczbę 490 uczestników. Mowa o piątej Szedariadzie.

W 1987 roku thrash metal miał się bardzo dobrze nie tylko na Wyspach Brytyjskich ale i w Polsce. również. Pierwszą rzeczą rzucającą się w oczy w dziewięćdziesiątym piątym numerze White Dwarfa był dołączony flexi disk zespołu Sabbat (dziś już określanego jako legendarny w UK).
Sam pamiętam jeszcze flexi disk odtwarzane u Babci na Radioli, były to nasze przaśne pocztówki dźwiękowe.
Przypomnę młodszym, flexi disk to niewielka warstwa tworzywa sztucznego, na którym tłoczono rowki z analogowym zapisem dźwięku. Ich jakość ponoć pozostawiała wiele do życzenia. Stopniowo zostały one wyparte przez inne nośniki.
Płytka Sabbat nie przypadkowo znalazła w White Dwarf - wokalista i basista grali w RPG (Dungeons & Dragons). Teksty z dołączonego flexi disku pt. Sabbat - Blood For The Blood God oczywiście nie tylko nawiązywały do Warhammer Fantasy, a były bezpośrednio z grą związane.
Sprawdźcie sami:




Nie był to ówcześnie przypadek odosobniony, wiele zespołów nie tylko metalowych pozwiązywano w różnoraki sposób z grami, fantastyką. Wymagałoby to zapewne sporego researchingu i tekstu, a nie wspominki o płycie Bolt Thrower - Realm of Chaos (czy nawet GWAR).

Powstawały przecież i gry fabularne dla osób marzących o specyficznej karierze muzyka zespołu metalowego np. Metallution (gra napisana przez Cynthię Celeste Miller dla Spectrum Games).

W Polsce było nie inaczej - w październikowym numerze Fantastyki (w 1989 roku) okładkami zespołów metalowych zajął się znany krytyk muzyczny Roman Rogowiecki. Kilka lat później w MiM pojawił się cykl Fantastyczna muzyka, a w drugim numerze magazynu Złoty Smok wypowiadał się Fish, dawny lider Marillion (nawet o role playing games).

Uzupełnieniem flexi disk w White Dwarf był dwustronicowy tekst pt. Warhammer Rock. 

Wracając do Warhammer Fantasy Role Playing i jego zawartości w 95 White Dwarf.
Illuminations: John Blanche str. 71

W rubryce On the Boil pojawiły się dwa (a właściwie trzy teksty). Pierwszy z nich (On the Boil:
Giants) był previewem nadchodzącej, trzeciej edycji Warhammer Fantasy Battle i dotyczył gigantów w Znanym Świecie.
Ówczesna kompatybilność systemu bitewnego i fabularnego sprawiała, że teksty miały zastosowanie wśród fanów obu gier.
Jeśli ktoś korzysta/ korzystał tylko i wyłącznie z opracowań oficjalnych opracowań do WFRP (w szczególności w języku polskim) tego typu teksty pozwolą mu odkrywać WFRP na nowo. I przede wszystkim stanowią wspólną całość i są kompatybilne w kwestii fluffu.

Z kolei On the Boil: A New Career in a New Town są znane nam doskonale pod tytułem Nowe zajęcie w nowym mieście. Tłumaczenia pojawiły się u nas również w  Magiach i Miecz 23 i 24. Autorem był Carl Sergent, przedstawiono w nich dwóch Bohaterów Niezależnych, był to:
  • Herr Doktor Heinrich Steinmeyer: Człowiek, mężczyzna, szarlatan (były cyrkowiec)
  • Gemariel: Elf, mężczyzna, bakałarz (były uczeń medyka, były żak)
Doskonale sprawdzają się w realiach Śmierci na Rzece Reik (i nie tylko).



Photo: Mentálcsavar Klub

Niektórzy z Was znają, bądź słyszeli o M.A.G.U.S. - węgierskiej grze fabularnej, swego czasu niesamowicie popularnej na Węgrzech. Pierwsze wzmianki o grze pojawiły się (jeśli mnie pamięć nie myli) już w Magii i Miecz.

W czasach kiedy u nas pojawiły się Kryształy Czasu na Węgrzech niesamowitą popularnością cieszyły się fabularne gry spod znaku fantasy (grano tam między innymi w: Auvron, Kodeks, Kojot, Kasz, Nemundir czy Requim).

M.A.G.U.S. na Węgrzech doczekał się aż siedmiu edycji i wielu licznych dodatków. Określany był jako węgierskie D&D. Świat gry Ynes przypominał renesansową Europę zdominowaną przez rasę ludzi. Powstał w oparciu o opowiadania rożnych węgierskich autorów.
Jak na swe czasy był dosyć ciekawy i innowacyjny - niech wspomnę o sześciu systemach magii, w tym "mosaic-magic", czyli składanie czarów jakie znaliśmy z 1993 roku z cRPG Dungeon Master czy Ars Magica. 

Logo M.A.G.U.S.
Edycje M.A.G.U.S.: 
1st ed by Csanád Novák, Zsolt Nyulászi (1993) Valhalla Páholy LLC
2nd "SUMMARIUM" ed (1996)
3rd "Első Törvénykönyv" ed (1997)
4th "új Tekercsek" ed (1999)
5th "M.a.g.u.s. d20" ed (2004) INOMI Publishing
6th "új Törvénykönyv" ed (2007) "Mazsola" Húsáru és Delikát Trade LLC "Mazsola" Húsáru és Delikát Trade LLC Tuan Publishing

Informacje o węgierskich grach fabularnych są ogólnie dostępne w angielskojęzycznej sferze sieci, więc przejdę do smutniejszej części gry M.AG.U.S.

Wydawca / właściciel M.AG.U.S. po kilku podatkowych oszustwach (pod różnymi nazwami) uciekł do Nowej Zelandii (około 1998 chyba), pozostawiając ogromne długi w drukarniach i wiele niezapłaconych rachunków / faktur na rzecz autorów, grafików.
Po kilku próbach ożywienia marki, prawa autorskie książki były sprzedawane do kogoś zwanego Mr. X około 2003 roku (tak naprawdę, to był jego nick).

Mr. X opublikował kilka nowych powieści i wznowień, jednak rozwój MAGUS d20 (nowszej inkarnacji gry w tym samym czasie) doprowadził wydawnictwo do bankructwa.
Okazało się, że znaki handlowe sami zostały sprzedane komuś innemu, co spowodowało impas pomiędzy właścicielami znaków towarowych i praw autorskich do książek. Żaden z nich nie mógł nic zrobić bez drugiego, w konsekwencji czego nie osiągnięto kompromisu.

Oliwy do ognia dolały kłótnie publiczne i fani M.A.G.U.S.a. wykruszali się na przestrzeni lat. Kiedy wszystkie prawa były w jednej ręce, została tylko garstka ludzi (być może  do 2000 graczy). Zaś restart marki był kilkukrotnie opóźniany.
M.A.G.U.S. miał jednak swoje złote lata na Węgrzech.

Gry tego typu pozostają jednak na lata w pamięci fanów. W ubiegłym roku na Savage Worlds License Fan opracowano Test Drive o nazwie Savage Ynes.
Wegierski, prosty język...

Piszok Gazdag* (K, Nemes vagy Gazdag): A kezdő pénzmennyiséged ötszöröse a szokásosnak,
250K pénznyi éves bevételed van. [Filthy Rich]
Rákendról! (T, Lövészet d8): A sorozatlövés módosítója csak -1 (-2 helyett). [Rock and Roll!]
Szakértő (L, Hivatásos a tulajdonságban): A tulajdonság d12+2-re nő. [Expert]
Szent/Szentségtelen Harcos* (K, Misztikus Háttér (Csodák), Ler d8, Hit d6): 1 Erőpontért a gonosz
lényeket Lelkierő-próbára kényszerítheted, amit ha elbuknak, akkor Kábultak lesznek. 1-es dobás
esetén az extrák meghalnak, a dzsókerek 1-et sebződnek. Lényenként 1 Erőpontba kerül.
[Holy/Unholy Warrior]
Szerencsés* (K): +1 Szerencsepont minden játékalkalommal. [Luck]
Taktikus (T, Hős, Int d8, Parancsnoklás) Csatánként egyszer egy Ismeret (harcászat) dobással ráadás kezdeményezés-kártyákat kaphat, amit tetszőleges átadhat a társainak. [Tactician]
Teljesen Higgadt (T, Higgadt): Három kártya közül a jobbik szerint cselekszel. [Improved Level
Headed]
Tolvaj* (K, Ügy d8, Mászás d6, Zárnyitás d6, Lopózás d8): +2 a Mászás-, Zárnyitás-,
Lopakodás- és a mások megtévesztését célzó dobásokhoz, valamint a csapdák érzékeléséhez és
hatástalanításához. [Thief]
Tudós* (K, d8 az érintett képzettségekben): +2 két különböző Ismeret képzettségre. [Scholar]
Új Erő (K, MH): A karakter megtanul egy új Erőt. [New Power]
Varázsló* (K, MH (mágia), Int d8, Ismeret (misztikus) d8, Varázslás d6): Minden, a
Varázslás próbán dobott Ráadás 1 Erő ponttal csökkenti a varázslat költségét. [Wizard]
Veszélyérzet (K): Dobhat Észlelést -2-vel, hogy észrevegye a meglepetésbő támadókat, veszélyeket. [Danger Sense]
Vezéregyéniség
(V, Parancsnoklás) Beosztottjainak csoportos dobáskor kapott
Dzsóker-kockája egy d10 (d6 helyett). [Leader of Man]
Vezetői Érzék (K, Ler d8, Parancsnoklás): A vezető Szerencsepontot adhat át az egységeinek.
[Natural Leader]
Visszavonulás (K, Ügy d8): Sikeres Ügyesség- dobás esetén a karakter nem kap szabad támadást
egy vele közelharcban álló ellenféltől, amikor eltávolodik tőle. [Extraction]
Vonzó* (K, Egs d6): +2 Karizma [Attractive]
Zúzógép (T, Ökölvívó): A pusztakezes támadások emelés esetén jelentkező bónusz sebzés-kockája
d8 (d6 helyett) [Bruiser]

Fragment pochodzi z Test Drive Savage Ynes


W ubiegłym tygodniu wybrałem się na dalekie rubieże Londynu zobaczyć Londyński Turniej Rycerski. 
The Vauxhall Pleasure Gardens St George’s Festival odbywa się już po raz trzeci.

Świętego Jerzego nie spotkałem. Zamiast smoka wystąpił przejeżdżający nieopodal pociąg. Na turniej łuczniczy spóźniłem się, zadowalając się pokazem ptaszników. Ravenmaster'a jednak nie było z wiadomych przyczyn - Londyn upadłby, gdyby jego sześć ostatnich kruków opuściło twierdzę Tower of London.

Walki toczyły się od godziny jedenastej i były niezgorsze. Okazało się, że tarcze wojowników odgrywały dosyć istotną rolę w walce, podobnie jak i podcięcia wymierzone w nogi przeciwnika. Jeśli przejrzycie powyższe filmiki,  dowiecie się prawdopodobnie skąd słowa "zakuty łeb".

Spośród dwudziestu pięciu rycerzy tylko trzech doznało kontuzji. Walczyli w systemie "jeden na jeden", tylko w końcówce jako drużyny - Anglicy przeciwko Francuzom.
Genderyści byliby zadowoleni. Była i walcząca rycerka.

Czwarte miejsce zajął Mark “The Grufalo”, trzecie James “The Colosus”, wtóre Andy “Moses” zwycięzcą St George’s 1v1 Tournament został John “Sharky” Quayle. 

Angielska edycja magazynu Men’s Fitness nie omieszkała napomknąć o tymże wydarzeniu.


Porównując skalę miast wydaje mi się, że ciekawsze imprezy widziałem u siebie w Polsce (nawet w Bielsku - Białej) choć organizatorzy wspominają o tysiącu widzów oglądających finałowe walki.

W momencie kiedy piszę te słowa w Malborku odbywają się Mistrzostwa Świata, zorganizowane przez International Medieval Combat Federation (organizację skupiającą rycerzy z całego świata).
Poszukałem czy wśród angielskiej reprezentacji znalazł się ktoś z finałowej czwórki walczącej w Vauxhall Pleasure Gardens w trakcie St George Festival.

Niestety.

Okazało się jednak, że prawdopodobnie polscy emigranci zasilili szeregi angielskich rycerzy, czyli National Team of United Kingdom.
Nazwiska takie jak lukasz kowalPawel Kurzak czy Robert Kostrzewa (wszyscy z klubu Battle Herritage) zdają się świadczyć, że Polacy walczą za Wolność Waszą i Naszą w Malborku /\(;;;)/\. Możecie śledzić ten turniej - IMCF World Championship za pośrednictwem LiveStreamu nadaje na żywo relację z Malborka.

Jeżeli przez przeoczenie lub jakiekolwiek zaniedbanie niechcący wykazałem jakiekolwiek odchylenie seksistowskie, rasistowskie, kulturowe, nacjonalistyczne, regionalne, intelektualne, socjoekonomiczne, etnocetrystyczne, fallocentryczne, heteropatriarchalistyczne lub inne, jeszcze nie nazwane - przepraszam i czekam na wszelkie sugestie dotyczące możliwości naprawienia moich błędów. 
James Finn Garner - Politycznie poprawne bajki na dobranoc.

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget