Maciej Domagała [ Q-Workshop ]

Jestem pod wrażeniem rozwoju Q-Workshop. Jak to wszystko właściwie się zaczęło?
Pamiętam że któryś z dzienników ogólnopolskich o Was pisał w samych superlatywach?
Dzienniki ogólnopolskie, miesięczniki, tygodniki, codwudniki, kilka telewizji i fotorelacje z
różnych rodzajów radia - przeżyliśmy to wszystko. Pisało o nas nawet kilka portali o tematyce RPG
:)
Podejrzewam, że gdybym teraz zaczął pisać o początkach, to chyba nikt by nie doczytał tego
wywiadu do końca. Wystarczy powiedzieć że było ciężko, ale efekty i reakcja fanów i zwolenników
( bo naprawdę trudno niektóre osoby nazwać tylko "klientami") zagrzewała do dalszych starań i
pracy. Zresztą nadal tak jest - bo staramy się nie zapominać dla kogo tworzymy i skąd wyrośliśmy.
Drugi mój zachwyt to prawie coroczne nominacje do prestiżowych nagród Origin i ENnie. Ile
już było tych nominacji i nagród? I wreszcie, które z nich są najważniejsze?
To zależy dla kogo. Dla nas obydwie są równie ważne - Origins pokazuje nam gusta i upodobania
"przemysłu" gier, ENnies graczy i fanów. Jak na razie największym przełomem była dla nas
nagroda Origins za zestaw kości Cthulhu - otrzymaliśmy ją jako pierwsza (i dotychczas chyba
jedyna) firma ze wschodniej Europy. W tym roku niestety nie otrzymaliśmy nagrody Origins za
kości Munchkina (a szkoda!), jednak przeszliśmy eliminację i zostaliśmy nominowani, a to już
naprawdę duży sukces!
OK. Wasza firma siedzi w branży RPG. Powiedz proszę ile z graczy zostało w businessmanach (bo mogę Was chyba tak określić - choćby kapitał zakładowy o tym świadczy).
Połowa i maleje. Niestety dopadł nas już trend patrzenia na wiele gier i akcesoriów z perspektywy
biznesowej. Jednak nadal nie odpuszczamy sobie cotygodniowej sesyjki w Warhammera (jak czas
pozwoli) czy też wieczoru z Munchkinem czy Battlestar Galactica od czasu do czasu.
Jakie macie perspektywy jako Q-Workshop zamierzacie wyściubić nosa na inne rejony hobby
(modele czy plastikowe figurki etc.). Jest Munchkin, co dalej ?
Właściwie nie powinienem tego mówić, ale już to zrobiliśmy, chociaż efekty będą lepiej widoczne
dopiero na początku przyszłego roku.
Właśnie, skąd się wziął pomysł na wydanie tej karcianki (Munchkin)?
Pomysł zrodził się chyba głównie z faktu, że mogliśmy. Mając licencję na kości Munchkina i dobre
kontakty ze Stevem Jacksonem wydanie karcianki w polskiej wersji było właściwie na
wyciągnięcie ręki. Kosztowało nas to trochę pracy, trochę stresu i nerwów (zwłaszcza przy
wydawaniu podstawki), jednak wydaje mi się, że efekt jest tego warty. Zwłaszcza, że teraz już
również daje wiele radości.
Nie sadzisz, że drukarki trójwymiarowe staną się dla Was konkurencją? Cały ten stuff OGL i
projekty samoregenerujących się drukarek?
Nie sądzę. Kwestia kosztów i rozwiązań technologicznych drukarek trójwymiarowych raczej
wyklucza masową produkcję.
Wytłumacz proszę moim Czytelnikom co ma zrobić ktoś kto ma wyśmienity pomysł na kostkę
i chciałby abyście zrealizowali jego pomysł.
Najłatwiej będzie w tym momencie przerobić pomysł na projekt i zgłosić go do naszego corocznego
Konkursu na Projekt Kości.
Oczywiście oprócz konkursu również się można do nas zgłosić i złożyć zamówienie. Bądź też
skontaktować się z nami i postarać się wytłumaczyć dlaczego ten projekt jest taki wybitny i jak
bardzo byłoby super, gdybyśmy się nim zajęli. Możliwości jest wiele, podobnie jak pomysłów na
kości. Dość powiedzieć, że cenimy sobie oryginalność.
Zawaliliście z kością do Klanarchii co tak właściwiej się stało, ze nie było jej na czas?
Przykra, ale prosta sprawa. Doznaliśmy małego kataklizmu w postaci pożaru, który unieruchomił
nasze możliwości produkcyjne na jakiś czas, a przy okazji pozbawił nas nowych kości, które
przechodziły ostatnie fazy produkcyjne. W tym właśnie kości Klanarchii, jak i chociażby nowy
zestaw kości do trzeciej części Pathfinder: Second Darkness , których premiera odbędzie się
dopiero na tegorocznym Gen Con'ie.
Maszyny zostały poważnie uszkodzone i takich zniszczeń nie naprawia się, niestety, w przeciągu
dnia. Stąd dopiero teraz powoli wznawiamy produkcję, a kości do Klanarchii powinniśmy mieć
gotowe do końca sierpnia, przynajmniej tak zakłada nasz plan.
W każdym bądź razie jeśli ktoś myśli o pożarze - nie polecam.
Twój top five kości z Q-Workshop?
Dosyć trudne pytanie, zważywszy, że mam dostęp do różnych eksperymentów produkcyjnych imoje kości, których używam podczas to gry nasze zmutowane lekko elfie kości, jednak jeżeli już
mam wskazywać, to:
1. Zestaw kości Steampunk - po prostu cudowne, nagrodzone w zeszłym roku w naszym konkursie
na projekt kości, niedługo znajdą się w naszym asortymencie
2. Kości elfie - jednak nasza klasyka
3. Kości Pathfinder "pierwsze" beżowo-czarne - piękne, czytelne, choć wydawałoby się odwrotnie
4. Małe kości bitewne - zwłaszcza sowieckie czerwono-żółte, nie sposób się nie uśmiechnąć
5. Kostka Piracka - niedługo ją wypuścimy, na razie możecie podziwiać jej zdjęcie (po prawej
stronie - mój dop.)
Jeździcie zapewne po targach, konwentach? Która z tych imprez wywarła największe
wrażenie na Was?
Cóż, wiele ich. Może podzielę je na trzy poletka: amerykańskie, europejskie i nasze rodzime,
Polskie.
W Ameryce jednak im coś jest większe tym jest lepsze, zgodnie z zasadą że "Duże jest zawsze
lepsze. Jeżeli Duże nie było lepsze, widocznie nie było wystarczająco Duże" :) I tutaj Gen Con
jednak prowadzi - 4 dni premier, prawie 2 setki jeżeli nie więcej ludzi na targach wielkości dwóch
stadionów - po prostu przepych, który naprawdę trudno wyrazić.
Europa - pierwszym rzutem byłoby zapewne niemieckie tragi w Essen, gdzie również przybywa
śmietanka "przemysłu" gier, jednak może nie będę taki stereotypowy i powiem, że będzie to
włoskie Lucca - siedmiodniowy festiwal komiksu i weekend z grami. Przepyszna pizza, nic dodać
nic ująć :)
W Polsce cóż... to nadal nie ten etap, jednak jeżeli już miałbym coś wyróżnić, to nasz podwórkowy
poznański Pyrkon, który z roku na rok nam rośnie i staje się coraz bardziej rozpoznawaną imprezą.
Oby tak dalej Pyrkonowcy!
Dziękuję bardzo za poświęcony czas i odpowiedzi. Życzę tak gwałtownego, albo i jeszcze
większego rozwoju jak dotychczas.
Również dziękuję i pozdrawiam wszystkich graczy.
Tagi:

Prześlij komentarz

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget