Bartosz Dębski [Dark Gates]

Mógłbyś się Bartosz przedstawić? Czym się zajmujesz i przede wszystkim skąd się wziął
pomysł na Labirynt Śmierci? Grywałeś w tę grę w młodości? Nie lepiej było zrobić innego
"oryginalnego" hack'n'slasha?
Nazywam się Bartosz Dębski i mam 33 lata. Z zawodu jestem administratorem sieci i systemów
Linuksowych, a pracuje dla agregatora SMS w UK. Pomysł na Dark Gates pojawił się jakieś 10 lat
temu, a zaczął się materializować 3 lata temu. Tak Labirynt Śmierci to główna inspiracja i gra, która
w młodości dawała mi ostro w kość. Już na studiach próbowałem robić gry z kolegą, ale nigdy sam
nie programowałem. Ja zajmowałem się grafiką i logiką gry, gdzie kodem zajmował się kto inny.
Labirynt Śmierci, mimo że dość kultowa gra w Polsce i w USA (DeathMaze, Citadel of Blood) nie
doczekała się komputerowej adaptacji. Jeden z fanów mojej gry i oryginału, znalazł "Deahtmaze"
na komputery SOL-20, to by było tyle. Kiedy w 2003 chciałem zrobić grę, Dark Gates była
idealnym kandydatem dla mnie z powodów sentymentalnych i z tego faktu, że nie było
elektronicznej wersji oryginału. W 2010 postanowiłem ponownie się do tego zabrać i tak od 3 lat
zarywam noce i każdy wolny czas aby móc stworzyć mój własny labirynt. Tym razem jest to
wyłącznie moja produkcja.
Obecnie gra jest w wersji alpha, jak długo nad nią pracujesz i kiedy ewentualnie możemy
spodziewać się wersji pełnej?
Bardzo chcę skończyć w tym roku. W wersji 0.4.0 dodałem ostatnią funkcjonalność jeśli chodzi o
pierwotne założenia. Brakuje mi jeszcze trochę grafiki i testów aby grę doszlifować.
Do tego urozmaicić bardziej walkę i będzie można uznać to za pełną wersję. Chcę dodać jeszcze
statyczne mapy i edytor, wsparcie dla gamepadów, a może nawet statystyki online (pomysł fana) ale
nie jest to teraz priorytet. Zawsze mogę wspierać grę po wydaniu v 1.0
Planujesz zbliżyć się do oryginału Labiryntu Śmierci i zamiast 6 herosów wprowadzić 3
Uczniów i 3 Bohaterów?
Usunięcie uczniów było celowe. Chciałem przez to ułatwić trochę kompilację drużyny. Ogólnie
cały początek jest uproszony w porównaniu z Labiryntem Śmierci. Dodanie uczniów nie jest
problemem, ale nie sądzę aby to urozmaiciło rozgrywkę. Dzięki Hero Edition kilku wiernych fanów
stało się bohaterami i nadaje to grze bardziej personalny ton.
Jak to wszystko wygląda od strony praw autorskich? Encore już nie ma, a Greg Costikyan
chyba nawet nie wie o tej grze, prawda?
Dark Gates nie jest kopią oryginału a raczej zmutowanym klonem. Po pierwsze gra nie używa
oryginalnego tytułu polskiego ani angielskiego. Po drugie jest dużo zmian, które oddalają moją grę
od Labiryntu Śmierci, dając przez to inna wersje gry. Oczywiście gra nadal przypomina to, skąd
bierze swoje korzenie bo taki był cel. Jeśli Greg wie o Dark Gates to na razie nie jest mi to
wiadome. Labirynt Śmierci był praktycznie tylko przetłumaczoną wersją Citadel of Blood. Dark
Gates ma oryginalny kod i grafikę, pewne zasady pozmieniane lub uproszczone, inne potwory i
masę innych małych rzeczy.
Dziękuję Tobie za wyczerpujące odpowiedzi. Mam nadzieję, że dopniesz swojego celu i
ukończysz w tym roku grę, która w młodzieńczych latach rozpalała naszą wyobraźnię.

I kilka pytań po latach.

Dlaczego zdecydowałeś się na Wspieram To, a nie np. Kickstartera? 
Pomysł się urodził po tym jak wiedziałem, że będę wystawiał Dark Gates na PGA, Wspieram.to też miało być. Tak nawiązaliśmy współpracę. Poczytałem sobie w co inne projekty celowały i jak im się udało. Platforma wspieram.to jest jeszcze dość młoda i bardzo podobało mi się ich podejście. Chciałem zainicjować mały projekt specjalnie dla Polskich odbiorców i pokazać czym są Dark Gates. Kickstarter jest fajny ale czemu nie pokazać się na polskiej platformie przy okazji pobytu na PGA ? Dla mnie to była idealna okazja.

Skąd wziąłeś się na Targach w Poznaniu i jak pozyskałeś gry od Artifex Mundi ? 
Decyzja o wystawieniu stoiska w strefie indie na PGA 2013 była dość spontaniczna. Chciałem to zrobić dla doświadczenia i pozyskania opinii graczy, taki mój własny "Indie Game - The Movie". Organizatorzy PGA zorganizowali ideę z zagranicznych targów, a ja chciałem być tego częścią. Trzy dni na targach przekroczyły moje oczekiwania. Super pozytywny odzew, masa opinii, porad a nawet podchodzili aspirujący młodzi developerzy z pytaniami o gamedev. Za współpracę z Artifex Mundi należą się wielkie kudos dla Wspieram.to i 1ndieworld.com . Jak wspominałem wcześniej, im bardzo zależy na promowaniu polskich pomysłów. Poznałem osobiście ludzi z Wspieram.to i 1ndieworld.com na PGA. Ich pasja do takich projektów naprawdę inspiruje i dodaje pewności siebie. Udało im się zorganizować świetny bonus.

Tagi:

Prześlij komentarz

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget