Augmented Reality World Of Darkness ?

Czy White Wolf + World of Darkness + Paradox Interactive + Martin Ericsson da nam Augmented Reality World Of Darkness ?

Wiadomość o przejęciu przez Paradox Interactive wydawnictwa White Wolf (od CCP Games ) w Polsce przeszła bez szerszego echa wśród fanów gier fabularnych.
Polskie witryny o grach wideo ten fakt odnotowały - duch niedokończonego MMO WoD i starej dobrej gry wideo Vampire: The Masquarade – Bloodlines jest wiecznie żywy.
Czasy mamy takie, a nie inne. Dziś większe zainteresowanie wzbudza nieukończona gra wideo, niż jedna z najpopularniejszych przed laty serii tradycyjnych gier fabularnych.

Produkcja MMO trwała dziewięć długich lat i zakończyła się trzykrotnie wersją alpha.
W czerwcu ubiegłego roku prezes w oficjalnym oświadczeniu Veigar Pétursson, prezes CCP zakomunikował:
Przepraszam, że nie udało nam się przygotować doświadczenia, o jakim marzyliśmy. Chcieliśmy stworzyć grę, która całkowicie przeniosłaby was do świata World of Darkness, ale nie podołaliśmy zadaniu.
Okoliczności fiaska tego projektu dokładnie opisywał Eurogamer. W skrócie głównym problemem było złe zarządzanie, brak wspólnej wizji i odpływ pracowników z byłego White Wolfa.

Nie ma to raczej większego znaczenia dla linii papierowego Świata Mroku, a utwierdzają mnie w tym przekonaniu dwie ostatnie aktualizacje na stronie Onyx Path Publishing (czyli obecnego właściciela praw do linii World of Darkness). Sedno tych dwóch wpisów (A pair of ducks bought White Wolf 2 Nov oraz Just need a kick to get started 9 Nov] można zawrzeć w stwierdzeniach, że Onyx Path Publishing jest całkowicie niezależną firmą, która nie jest i nigdy nie była w posiadaniu WW, CCP, lub Paradox Interactive. Dlatego tytuły takie jak: Scion 2nd Edition, the Trinity Continuum, Scarred Lands, Cavaliers of Mars i Pugmire nie mają żadnych konsekwencji w związku z przejęciem praw WW przez Paradox Interactive.  
Lektura tych wpisów powinna rozwiać wszelkie wątpliwości.
Z całym szacunkiem dla pracy wielu osób zaangażowanych w wydawanie nowych podręczników spod znaku WoD, jednak nie sądzę, aby Onyx Path Publishing podniósł tę linię gier fabularnych z marazmu i stagnacji. W maraźmie i stagnacji pogrążone są wszystkie gry fabularne, a nie tylko WoD.

Tymczasem 9 listopada na łamach Rock Paper Shotgun pojawił się wywiad z Tobiasem Sjögrenem, który będzie kierował zespołem pracowników White Wolf zupełnie niezależnie od Paradox Interactive.
Clou można w jednym jego zdaniu:
Jesteśmy pełni entuzjazmu z nowego zakupu, ale nie mamy nic konkretnego, aby podzielić się z wami w tej chwili.
Niemniej jednak Tobias wspomina o tym że Martin Ericsson (poprzednio Senior Developer Content White Wolf / CCP) , będzie lead-storyteller WoD, czyli kluczową osobą w firmie, a jego zadaniem jest spajanie nadrzędnej fabuły w całość i samego Świata Ciemności.
On ma kilka bardzo ekstremalnych pomysłów, wspomina Tobias.
I rzeczywiście, nazwanie pomysłów ekstremalnymi jest strzałem w dziesiątkę, bowiem Ericcson jest jednym z najbardziej wpływowych graczy na europejskiej scenie LARP. Robił między innymi masowe gry fabularne na żywo w opuszczonych reaktorach jądrowych, wycofanych z eksploatacji statkach wojskowych. Wreszcie współpracował z Timem Kringiem przy Conspiracy for Good dla Nokii w centrum Londynu.

Jeśli zajrzycie do jego profilu na LinkedIn nie znajdziecie tam przeciętnych specjalizacji, a rzeczywistość rozszerzoną, projektowanie gier, tworzenie światów i wiele innych. Na pozyskiwaniu funduszy skończywszy.
Nominowane do nagrody Emmy Conspiracy For Good to wydarzenie jakiego dotychczas nie było. Conspiracy For Good nie określano bowiem jako gry rozszerzonej rzeczywistości, a augmented reality drama. Nowa forma rozrywki (za którą stało Social Benefit Storytelling) pozwalała na uczestniczenie w Dramie w rzeczywistym czasie i miejscu. Przez cztery tygodnie.

Tim Kring mówił o CoG:
Pomyślałem jak fajnie byłoby, aby stworzyć historię, która dzieje się wokół ciebie przez cały czas. Na swoim laptopie, telefonie komórkowym, na chodnikach, jako tajne wiadomości ukrytych w twojej ulubionej piosence lub stojąc na przystanku w drodze do pracy. 
Rzeczywistość rozszerzona (ang. Augmented Reality) – system łączący świat rzeczywisty z generowanym komputerowo. Zazwyczaj wykorzystuje się obraz z kamery, na który nałożona jest, generowana w czasie rzeczywistym, grafika 3D. Istnieją także zastosowania wspomagające jedynie dźwięk. Na przykład, użytkownik AR może za pomocą półprzeźroczystych okularów obserwować życie toczące się na ulicach miasta jak również elementy wytworzone przez komputer nałożone na rzeczywisty świat.
Chciałbym, aby moje daleko idące domniemania ziściły się i Paradox Interactive uruchomił World of Darkness, które swe kroki skieruje w stronę gier rzeczywistości rozszerzonej. Świat Ciemności doskonale się do tego nadaje. Mniej więcej w taki sposób jak antycypowałem za czasów Touring Machine. Tyle, że wtedy trzeba było mieć trzydziestokilogramowy plecak z elektroniką, by móc doświadczyć namiastki AR.
Moglibyśmy mieć wtedy do czynienia z prawdziwą rewolucją w grach. Elektronicznych i tradycyjnych, bowiem AR łączy dwa światy. 
Zaś stwierdzenie znanego ludologa Jespera Julla, niespełna sprzed tygodnia 
wirtualne staje się realne i realne staje się wirtualne
nabrałoby zupełnie nowego wymiaru.
[full-post]

Prześlij komentarz

Therefore to nie gra panie kolego.

Poprawione. Dzięki panie anonimie.

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget