Spotkania losowe na każdą okazję

One, Tfu!, Free old skull MC play to be
Cool Coca Refere nawija bajere
Reprezentuje levele IQ biedy, agituje do erpegowej schedy
Pomyślałem, że też kupię parę pint i stworzę jakiś labirynt 
No i eksperymentuje trochu w dziczy, cała drużyna kwiczy
uderzamy trochu w wildernessy, by wkręcić się w nekrobiznesy 
zainspirowały mnie te sandboxy, w co to grają ortodoksy
by spróbować tru oeseru, nie likieru, a prawdziwego zajzajeru 
Siękę Jou! Siękę Jou! Siękę Jou!
Ale poprawnie z zasadami, wieczna sztama z genderami
Kończę tę nawijkę i pobawię się trzy metrowym kijkiem
do robienia selfies w Dolinie Melfis*

I straszno i śmiesznie.
Jako to w e-fundomie.
Moi znajomi gracze mieli ubaw przedni, kiedy poopowiadałem im jak to dzisiejsi internetowi wyjadacze erpegowi (ze stażem) otwierają światy otwarte, otwarte np. przez MAGa w latach dziewięćdziesiątych.  Takie otwieranie otwartych światów Balcerek nazywał pasówką "na pukanego".
Nie sposób tu przytoczyć wszystkich iluminacji dzisiejszych Polskich Odkrywców Starych Światów.
Wypadałoby poświęcić specjalną edycją SNT pod tytułem Słusznie Niedoceniani Odkrywcy i powrotowi do starej sztolni gier.

Podobny efekt rozbawienia osiągnęliśmy końcem lat dziewięćdziesiątych, kiedy graliśmy w jakiś system, u jakiegoś MG i on zaczął snuć swą przygodę:
- Stoicie przed wejściem do pieczary drogi rozwidlają się w lewo i prawo. Co robicie ? 
- Idziemy w lewo. MG rzucił kośćmi. 
- Haha! Nic Wam się nie przytrafiło! Zaraz potem przechodzicie do komnaty z której jest rozwidlenie w prawo i lewo. Co robicie - zapytał zacierając ręce. 
- Hmm... Losujemy postacie do Wampira na następną niedzielę ?
Niedługo potem kiedy graliśmy w sklepie Bard  nasze postacie eskortowały coś gdzieś skądś nie wiadomo po co. Dla przygody.
Dzień roboczy naszych awanturników zaczynał się od ustalania wyników wszystkiego co nas otaczało - począwszy od pogody w okolicy, skończywszy na najciekawszych (dla nas) spotkaniach losowych, w których mogliśmy wykazać się kiepskimi rzutami i wycofywaniem się na z góry upatrzone pozycje 1 POZiomowych postaci dołączonych do drużyny 7 POZiomowej (ADnD). Jedynym spotkaniem nielosowym było przywiązanie naszych postaci do okolicznego drzewa i pozostawienie ich na pastwę losu. My udaliśmy się na miejskie spotkania losowe w otwartym świecie z wykorzystaniem alkoholu pozostawiając słuchaczy spotkań losowych generowanych paszczowo przez MG.
No cóż, retwocwetrem być to sztuka nie lada, retrocwetrem być i innym pomagać (w sandboksyzacji grania).
Ignorując przy tym prawdę życiową Retrocwetra Balcerka.

By wspomóc staro-szkolne polskie granie udostępniam Spotkania losowe w mieście. Rano, Po południu i Nocą. 
Wybaczcie brak polskich znaków. Przenosiłem pliki z Amigi na Windowsa.
Około 20 lat temu.
Wersja przyjazna do druku, na mobilkach,na tablecie, a nawet sącząc w e-pubie na Skype.

Ustal koscmi porë dnia i rzuę k100.

TABELA SPOTKAĎ DZIENNYCH W KANA INGESZ TALMOR(6.00-14.00)


01-02 Straű Talmorska:Jeden z nich(kapitan)uzbrojony w kuszë,napierônik,
      naramiennik(tego moűe nie widaę pod krwistoczerwonym pîaszczem)oraz
      1k5-2 straűników miejskich.
03-10 .
11-20 Dwóch gatow.Gdzieô zmierzajâ,w tym samym kierunku co BG.Űaden z
      nich nie jest uzbrojony.
      Rzuę 1k10:
  1-4  Za nimi ktoô podâűa(ôledzi ich).Jest to czterech rabusiów,majâcych
       ochotë ograbię ich z ich kosztownoôci.
  5-7  Zatrzymujâ grupë i pytajâ o drogë do dobrej karczmy w zajeúdzie.
  8-10 Znajâ was skâdô,zatrzymujâ Was.Rzuę 1k10:
       1-5 Jeden z bohaterów jest mu winny butelkë dobrego wina "za coô tam" i
           "gdzieô tam".
       6-9 Kiedyô,gdzieô któryô z Was zadarî z jednym z nich,chce satysfakcji.
       10  Oj,kiedyô,gdzieô,któryô z Was nieúle obtîukî tubë jednemu z nich.
           Powaűna sprawa,za wszelkâ cenë bëdâ chcieli sië zemôcię-moűe
           kogoô wynajmâ.
21-30 Oprychy(jest ich 1k6)uzbrojeni w noűe,kusze zaczepiajâ Was(o ile jest
      ktoô atrakcyjny lub bogato odziany)űâdajâ pieniëdzy,a przede wszystkim
      zwady.Jeôli BG uniknâ zwady,a wyglâdajâ faktycznie na bogatych,bëdâ
      ich tak dîugo ôledzię aű...
31-40 Zîodziejka.Kieszonkowiec.Uzbrojona tylko w maîy mieczyk.Postara uwolnię
      jednego z BG od nadmiaru ZK.
41-50 Ochroniarze.Podeszliôcie za blisko jakiegoô gatty...Podejdâ do Was i
      kaűâ Wam odejôę.Naramienniki,nagolenniki,napierônik,czepiec i obite
      űelazem dwurëczne paîy.Nie zawachajâ sië uűyę siîy.
51-60 Czîowiek.Pomoűe znaleúę,wszelkie odpowiadajâce Wam rozrywki.Za stosownâ
      opîatâ...
61-70 Wëdrowny kramarz zagada Was,a potem zechce sprzedaę Wam,któryô
      z niezbëdnych dla awanturnika towarów.Gratis: igîy nici naparstek.
71-80 Szczuroîap z obszczekujâcym Was psem.Pies kogoô ugryzie,a ten cuchnâcy
      koleô aby zadoôęuczynię stratom poczëstuje Was wódkâ.Ostrâ,naprawdë
      ostrâ,moűe najpierw test OF.
81-90 Traper,nietutejszy z kilkunastoma skórkami pyta gdzie moűe je sprzedaę.
      Chce je sprzedaę za 3/4 ceny.
91-00 Sîuűâca,bardzo atrakcyjna czeka na propozycjë pracy,a moűe ktoô zafu-
      nduje jej obiad i nocleg w stolicy...


TABELA SPOTKAĎ POPOÎUDNIOWYCH
01-10 Pijany mieszczanin.Pyta o to czy nie macie coô ciekawego mu do zaofe-
      rowania.Jeôli nie chëtnie poskarűy sië na jego ciëűki czeladnika los i
      tyle.
11-20 Dealer.Chëtnie sprzeda Wam:
      FIOLETOWE GRZYBY-halucynogenny przypomina dziaîaniem psilocibinë.
                      -10 srb
      JAD CZERWONEGO SKORPIONA-stymulujâcy,przypomina dziaîaniem amfetaminë.
                      -20 srb
      ŰYWICA ELMORSKA-euforyczny,przypomina dziaîaniem haszysz.-10 srb
      WUTANGJSKI PROSZEK-euforyczny,przypomina dziaîaniem opium.-30 srb
      Przesiaduje wieczorami w "Krysztaîowej".
21-30 Nastolatka-tancerka.Zakochuje sië w którymô z BG.
31-40 Jasnowidz.Za kilka piâtali powróűy z rëki.Stary,o lasce,w kapeluszu
      ale dobrze sië trzyma.Boji sië straűy-dlatego zaciâgnie do bramy.      
41-50 Wëdrowny kramarz zagada Was,a potem zechce sprzedaę Wam,któryô
      z niezbëdnych dla awanturnika towarów. Gratis: igîy nici naparstek.
51-60 Milicjant z 1k5 kolegami.Jest niemiîo nastawiony do Was,nabija sië i
      drwi.Jeôli BG ostro zareagujâ,bëdâ chcieli Was zaaresztowaę pod byle
      pretekstem.
61-70 Nowicjusz z miejscowej ôwiâtyni Talmora.Prosi o wsparcie na rzecz
      Nieômiertelnego.W zamian odprawi dziëkczynnâ modlitwë za bohaterów.
71-80 Pasterz.Pëdzi do rzeúni owce.
81-90 Pilot,omyîkowo ciâgnie Was na nadbrzeűe,myôlaî űë to Was ma zawieúę
      poza miasto.
90-95
96-00 Obîâkany.A czy to dobrze czy úle panowie gdybym wpadî pod konia ?
      A czy to...OgÓlnie nieszkodliwy.

TABELA SPOTKAĎ NOCNYCH

01-10 Porywacz zwîok i jego kompani.Jakiô zakapturzony koleô wiezie coô
      na wózku.Kompanów jest szeôciu,lepiej ich ominâę.Uzbrojeni w îopaty.
11-20 Przemytnicy.Ochroniarze i przemytnicy toczâ beczki z alkoholem.Beczek
      jest szeôę,3 przemytników i tylu ochroniarzy co graczy.
21-30 Szczuroîap z obszczekujâcym Was psem.Pies kogoô ugryzie,a ten cuchnâcy
      koleô aby zadoôęuczynię stratom poczëstuje Was wódkâ.Ostrâ,naprawdë
      ostrâ,moűe najpierw test Wt.
31-40 Szuler i jego naganiacze.Grajâ na beczce w trzy kubki.Minimalna
      stawka 1 ZK.
41-50 Uczeď czarodzieja,zaprezentuje wam jakiô czar np.Przekleďstwo na
      którymô z graczy,potem ucieknie i wpadnie prosto pod nogi straűników.
51-60 Woúnica,zgubiî sië i pyta Was o drogë do "Krysztaîowej"
61-70 Zabijaka tîucze sië za pieniâdze z jakimô kolesiem.Wokóî nich kilkana-
      ôcie osób.Moűe któryô z Was sprubuje(1 zît piechotâ nie chodzi,a on
      nie jest siîaczem)        
71-80 Wîamywacze.Wchodzâ do jakiegoô domu przez ôwietlik.
81-90 Kilkunastu Talmorskich studentów na wycieczce.Wyômiejâ,wszystko i wszy-
      stkich.
90-95 Oprychy(jest ich 1k6)uzbrojeni w noűe,kusze zaczepiajâ Was(o ile jest  
      ktoô atrakcyjny lub bogato odziany)űâdajâ pieniëdzy,a przede wszystkim
      zwady.Jeôli BG uniknâ zwady,a wyglâdajâ faktycznie na bogatych,bëdâ
      ich tak dîugo ôledzię aű...
96-00 Űoînierze 1k5,ci juű sië na Was przygotowali szarűuja...

Dolina Melfis - niepublikowana drukiem przygoda autorstwa Artura Szyndlera, dziś do pobrania z strony poświęconej Kryształom Czasu.
Jeżeli przez przeoczenie lub jakiekolwiek zaniedbanie niechcący wykazałem jakiekolwiek odchylenie seksistowskie, rasistowskie, kulturowe, nacjonalistyczne, regionalne, intelektualne, socjoekonomiczne, etnocetrystyczne, fallocentryczne, heteropatriarchalistyczne lub inne, jeszcze nie nazwane - przepraszam i czekam na wszelkie sugestie dotyczące możliwości naprawienia moich błędów. 
James Finn Garner - Politycznie poprawne bajki na dobranoc.

Prześlij komentarz

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget