Otto's Printworks [White Dwarf 96 Dec 1997]


Otto's Printworks to tekst, który u nas pojawił się w tłumaczeniu w 1995, trzynastym numerze MiM pt. Drukarnia Ottona.
Dla mnie to sztandarowy przykład świetnego opisu świata gry.
To ekspozycja kilku elementów swiata plus patenty na przygody.
O ile się nie mylę, dotychczas tylko jedna polska gra publikowała swe teksty w podobny sposób.

Mamy więc w tekście Otto's Printworks opis Bohatera Niezależnego Ottona (middenheimski prekursor druku na żadanie), jego charakterystykę i fabularne smaczki np. Otton zawsze częstuje potencjalnych klientów winem.
Mamy opis drukarni i takie też patenty do użycia w trakcie przygody np. Otton może zaprezentować BG czcionki, których używa.
Mamy też opis ekstrapolowanych z naszego świata wywrotowców, czyli Nowych Millenistów i ich poglądy.
I dodatkowo kilka akapitów pomysłów plus informacje dla Mistrza Gry dotyczące obserwacji drukarni (patrz skan obok). Kilka pomocy do gry. I to wszystko. 

Albo aż tyle, bowiem to masa fluffu opisującego niewielki fragment Miasta Białego Wilka (a właściwie interior). Jak wiadomo nic nie nadaje zabawie takiego funu jak koloryt, elementy otoczenia np. zamieszki Nowych Millenistów mogą uświadomić graczom, że miasto żyje własnym swoim życiem i nie wszystko kręci się wokół BG.

Lokacja, frakcja i BN zostają wykorzystane na sesji w taki sposób jak sobie życzą tego gracze i MG. Nie istnieje pojęcie scenariusza jako takiego, nie istnieje właściwa droga.
Tę wybierają gracze.
To właśnie otwarty świat czy jak kto woli piaskownica lub sandbox.

Wracając do samych Nowych Millenistów.
Sądzę, że to tak zabawny pomysł, że dzisiejsi "designerzy" zrobili by z tego co najmniej z k6 gry. O ile chciałoby im się napisać tyle tekstu co autor, Jim Bambra. W dzisiejszych czasach poszczególne elementy tego typu tekstów sprzedaje się za dolca na Drive Thru RPG
I dobrze.
Przynajmniej nie uda im się powtórzyć stworzyć tak barwny i ciekawy świat jak uczynili to przed laty autorzy WFRP.

I jeszcze jedna dygresja na koniec.
W 96 numerze White Dwarfa znalazły się dwie przygody do Warhammera leżące na zupełnie odmiennych biegunach. Bójka w barze to planszówka w stylu  hack'n slash, a Drukarnia Ottona to fluff z pomysłami.
Tagi:

Prześlij komentarz

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget