Hand of Destinity - White Dwarf [88 Apr. 87]

Punkty Przeznaczenia to element odróżniający postacie graczy (BG) od reszty postaci występujących w świecie gry (BN). Niektórzy są podatni na zbiorową hipnozę, czytają bez zrozumienia i stąd pokłosiem Jesiennej Gawędy stał się szary, przeciętny obywatel Imperium, a jeśli kulejący - tym lepiej.
Punkty Przeznaczenia nie były powszechnym rozwiązaniem, które znaleźć można było w grach 80 lat ubiegłego wieku, stąd zapewne jeden z pierwszych artykułów jaki pojawił się w White Dwarf dotyczył właśnie zastosowania i wykorzystania PePeków.

Postanowiłem więc zapytać Graema Daviesa (jednego z autorów WFRP) skąd wzięły się Punkty Przeznaczenia.

Punkty Przeznaczenia zostały zaprojektowane podczas wczesnych testów gry. Były one wynalazkiem Jerrvisa, zaś same Graeme nie słyszał o wcześniejszej grze używającej podobnego systemu. Jervis pracował nad takimi grami jak Advanced HeroQuest, BloodBowlProjektanci WFRP zdawali sobie sprawę z tego, że jest ona bardziej śmiercionośna niż w DnD i obawiali się, że będą musieli przerobić cały system walki. Jervis zasugerował ogólną koncepcję Punktów Przeznaczenia i zaprojektowany system.
Po ukazaniu się gry do Games Workshop nadesłano wiele pytań odnośnie PP, więc aby rozwiać wątpliwości Davies napisał artykuł pt. Hand of Destiny.

Artykuł został także przetłumaczony na język polski przez Jacka Brzezińskiego i opublikowany w magazynie MiM 4/9/94 (poniżej fragment) 
W 88 numerze White Dwarf znalazły się jeszcze między innymi trzy przygody do CoC, RQ i Judge Dredd. Warto wspomnieć również o Illuminations z grafikami Martina McKenna. Sądzę, że fan Starego Świata bez trudu znajdzie w Warhammerze podobną rodzinkę do znajdującej się na jednej z poniższych ilustracji.
Tagi:

Prześlij komentarz

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget