Zagadka Znanego Pisarza

Prolog Typowy Typowy
Do BG przybiega młody chłopiec, którego znają z widzenia - służy w mieście jako goniec kilku wybitnych osobistości. Przynosi oczywiście BG list.

Drogi Panie – Przy tawernie Ryana jest pewien gentleman, raczej w bardzo złym stanie zdrowia, który podaje się za znanego Panu pisarza i który wydaje się być w wielkiej niedoli. Twierdzi on, że Pana zna, ja ze swej strony zapewniam, że wymaga on natychmiastowej pomocy.
Z wyrazami szacunku Jos. W. Walker.

Kiedy BG udadzą się do Josepha Walkera, ujrzą Znanego Pisarza w znoszonym i niedopasowanym ubraniu, brudnej koszuli, bez kamizelki i niewypolerowanych butach. Jednym zdaniem: Znany Pisarz wygląda odrażająco, jego włosy są w nieładzie, ma wymizerowaną, nieumytą twarz zaś jego oczy pozbawione są wyrazu.

Jeśli BG poświęcą więcej uwagi Znanemu Pisarzowi (test Spostrzegawczości), okaże się że ma poplamiony, wyblakły i stary płaszcz z bombazyny, podobnie wyglądające pantalony, parę znoszonych butów oraz stary słomiany kapelusz. Ubranie prawdopodobnie nie należy do Znanego Pisarza - nigdy nie chodził niedbale ubrany. Znany Pisarz jest zupełnie trzeźwy, w jego oddechu nie czuć nawet śladowych ilości alkoholu. Powszechnie wiadomym jest, że od dłuższego czasu należy do ruchu abstynentów Sons of Temperance.
Od samego Znanego Pisarza wiele wydobyć się nie da - przebywa w stanie delirium, tak więc jakikolwiek kontakt z nim jest niezwykle utrudniony.
Walker nalega (wszelkimi możliwymi sposobami) by Znanego Pisarza osadzić w College Hospital. W tym samym czasie poprosi BG, aby przeprowadzili dochodzenie w sprawie Znanego Pisarza (dozwolone wszelkie motywacje BG).

Wizyty bliskich w szpitalu są niedozwolone, Znany Pisarz pozostaje w części budynku przeznaczonej dla pijanych pacjentów (pokoje przypominają cele z zakratowanymi oknami). Jeśli uda im się skontaktować z kimkolwiek z personelu medycznego (test Wypytywania) mającego kontakt z pacjentem, mogą dowiedzieć się następujących informacji:
  • Kilka prób pocieszenia pacjenta skończyło się tym, że Znany Pisarz oznajmił: "najlepsze co przyjaciel mógłby dla mnie zrobić, to strzelić mi pistoletem prosto w głowę".
  • Wspominał o swojej żonie w Richmond (sądząc, że nieboszczka nadal żyje). Mogło również chodzić o Sarę Elmirę Royster, której wcześniej się oświadczył. Sara E. Royster to ślepy zaułek. Nie ma jej w okolicy od dłuższego czasu i nie miała nic wspólnego z tragicznymi wydarzeniami ostatnich dni.
  • Znany Pisarz często wykrzykiwał nazwiska "Reynolds" lub "Herring".
Te zagadkowe nazwiska, mogą doprowadzić BG do:

- Jeremiaha N. Reynoldsa, redaktora gazety i odkrywcy, którego zapiski posłużyły za inspirację przy pisaniu powieści Znanego Pisarza.

- Kolejne ślady sprawią że BG mogą zainteresować się osobą Henry'ego R. Reynoldsa, sędziego z okręgu wyborczego przy Ryan's Tavern, którego Znany Pisarz spotkał w dniu wyborów.

- Mogło też chodzić wujka z Baltimore, Henry'ego Herringa (kolejny ślepy zaułek).

- Jeszcze inni mogą tłumaczyć jego częste wizyty u "panien Herring", znanych z rozwiązłego trybu życia.

Najwnikliwsi BG mogą odnaleźć jego kufer podróżny - leży pusty, tuż za Swan Tavern. O tym, że należał on do Znanego Pisarza, świadczyć może jakikolwiek charakterystyczny przedmiot (np. apaszka, która pozostała w kufrze).
Kiedy BG zakończą dochodzenie (a więc dowiedzą się powyższych informacji) lub wyczerpią im się możliwości, okaże się że Znany Pisarz zmarł w szpitalu. Jego ostatnie słowa brzmiały: "Boże, dopomóż mojej biednej duszy".
To gracze dokonają wyboru odpowiedniej decyzji na podstawie powyższych tropów przedstawionych przez MG. Oni zadecydują kto stoi za zagadkową śmiercią pisarza (choć adwersarz/e i środki jakimi posłużą się pozostaną te same). Zostanie ona rozwikłana, tak jak będą oczekiwać tego gracze, czyli najbardziej prawdopodobne tropy to:
  • Redaktor gazety i odkrywca. Swego czasu Znany Pisarz podstępem wykradł zapiski i notatki Redaktora o jego wielkiej oceanicznej podróży. Na ich podstawie opublikowano bestseller (była to jedyna powieść Znanego Pisarza - pisał wyłącznie nowele i eseje). Redaktor w alkoholowym upojeniu i przypływie złości wynajął Bandytę Gilberta, by "raz na zawsze załatwił  Znanego Pisarza". Ten nafaszerował go śmiertelną dawką narkotyków.
  • Sędzia. Znany Pisarz padł ofiarą tzw. coopingu. Nafaszerowano go narkotykami i zmuszono do głosowania na określoną frakcję polityczną w różnych punktach miasta. Oczywiście Bandyta Gilbert pracował dla sędziego w trakcie wyborów i jego ofiarą padł Znany Pisarz.
  • Panny Herring. Znany Pisarz po prostu naprzykrzał się pannom. Nie płacił, był zbyt wyuzdany w swych zachciankach lub cokolwiek zechce MG.  Bandyta Gilbert zajmuje się nieoficjalnie ochroną panien wraz ze swoimi zbirami. Wyeliminować w otwarty sposób Znanego Pisarza nie może, więc w Swan Tavern odurzył go śmiertelną dawką narkotyków.
Kulminacja Typowa, Brawurowa i Grywalna
Koniec, końców muszą dotrzeć do Bandyty Gilberta. Jeśli dojdzie do jakichkolwiek oskarżeń pod adresem Bandyty, będzie oczywiście zbrojne starcie. Doskonałym miejscem walki może być więc wieża ratusza miejskiego, gdzie kończy się pościg uliczkami miejskimi za Gilbertem/pracuje jeden ze Zbirów. Na szczycie wieży za mlecznym szkłem znajduje się wielki, wybijający godzinę zegar (pewnie się stłucze, a jeden z walczących zawiśnie na wskazówce), deski są przegniłe (noga utkwi w wyrwie), wszędzie wiszą liny (na których można się huśtać), a po przeciwległej stronie do zegara mamy witraż przedstawiający scenę archetypicznej walki dobra ze złem (należący do Widowiskowo się Tłuczących).

Epilog Typowy Typowy
Nie ma żadnych dowodów na współpracę Gilberta z Redaktorem/ Sędzią/ Pannami, niezależnie czy gracze wyeliminują Gilberta i adwersarzy, czy nie. Wszystkie karty leczenia szpitalnego (miedzy innymi akt zgonu), zostały zagubione.
To doskonały moment dla BG posiadającego Poważną Zawadę Wróg, by wprowadzić własnie przeciwnika w postaci: Panien/Sędziego/Redaktora.
Charakterystyki Bandyty i jego Zbirów znajdziesz w każdym innym podręczniku do jakiejkolwiek gry fabularnej.


Adriano 'Borejko' Kuc

Bloger. RPG są moim hobby od 1986 roku, podobnie jak gry wideo. Moje teksty pojawiały się w magazynach hobbystycznych: Magia i Miecz, Portal, Kwarta; oraz serwisach internetowych m.in. Esensja, Histmag, Gadżetomania, Polygamia.

Prześlij komentarz

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget