Archeologia: Warhammer 40k & Rogue Trader

Wiadomość o wydaniu drugiej edycji Dark Heresy 2ed. przez Copernicus Corporation zelektryzowała polskich fanów gier fabularnych. Podobnie jak wczorajsze archiwalia znalezione przez Gideona i Graeme Daviesa (solo gra The Tower of Screaming Death) zainteresowały zapewne fanów Warhammer Fantasy Roleplaying. 
Uniwersa Warhammera Fantasy i 40K przenikają się wzajemnie i chcąc nie chcąc przeglądając biblioteczkę, natknąłem się na kilka niezwykle ciekawych faktów dotyczących Warhammer 40k i Rogue Tradera.

Wiele osób twierdzi, że historia WH40k zaczyna się wraz z grą Laserburn Sci Fi Combat rules, grą napisaną przez Bryana Ansella w 1980 roku. To zupełnie odmienne gry, jednak niektóre z elementów (np. dreadnought armour, bolt guns i jet cycles) pojawiły się potem w popularnej "czterdziestce".
I w sumie nic w tym dziwnego, bowiem autor Laserburn potem przez wiele lat pracował dla Games Workshop. 
Kolejne źródło, na które się natknąłem to The First Citadel Compendium, datowany na 1993 rok. Pojawił się w nim tekst pt. Warhammer - Science Fiction. Jego autorem był Rick Priestley, a za ilustracje odpowiadali ci sami panowie co w Laserburn, czyli Tony Ackland i Tony Yates.
To czasy niezwykle kreatywnego podejścia do gier i autor zachęcał do zmieniania zasad, wprowadzania nowych potworów i elementów w świecie Warhammera. Znalazły się w tym tekście opisy następujących broni: The Laser Pistol, The Needler, The Flame Lance, Hand Guns, Rifles, Musket, Shotgun, Bolt Guns, Grenades, The Vortex Grenade oraz Flight Packs. 
Jeszcze ciekawsza wydaje się być dodana na końcu tego tekstu propozycja Erica Borgessona, który zasady wywraca zupełnie do góry nogami pozwalając nam zmieniać czas i miejsce rozgrywki.
A start przeniósł do Pakistanu/Afganistanu!
Dzięki tym modyfikacjom możemy rozegrać swoje bitwy w czasach wędrówek dinozaurów, wieku żelaza, czy w futurystycznym mieście.
Brzmi interesująco, nieprawdaż?

Ten pierwszy numer kompendium Citadel Miniatures ciekawy jest jeszcze z jednego względu - znalazł się tam specjalny scenariusz Richarda Halliwela pt. The Legend of Kremlo the Slann, umiejscowiony w południowej Lustrii. W tym scenariuszu pojawiają się wg. Gideona po raz pierwszy Slanni oraz Lustria.

Na stronie DnD Lead znajdziecie skan The First Citadel Compendium.

W 1987 roku w 93 numerze magazynu White Dwarf (September 1987) pojawił się tekst Ricka Priestleya Warhammer 40,000: Games Workshop's Latest Tabletop Game - Hail the Emperor!.
Była to już oficjalna zapowiedź gry. Przygotowałem dla Was skan stron 33-45 wraz z tym tekstem. 
Od kolejnego numeru White Dwarf, Games Workshop rozpoczął swoją promocję nowej gry. Jako pierwszy pojawił się scenariusz Skirmish on Rynn's World. Coraz więcej Space Marines pojawiało się na łamach tego pisma, włącznie z komiksem Thrud!, który również napotkał żołnierzy z czterdziestego millenium.
Dalszą historię nietypowej (dziś) gry skirmishowej dla kilku graczy i MG pt. Warhammer 40 000 Rogue Trader znacie, a jeśli nawet nie to Wikipedia obfituje w informacje z którymi możecie się zapoznać:
Warhammer 40,000
Warhammer 40,000: Rogue Trader

Prześlij komentarz

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget