Traveller cz.2 [Magazyn Razem 32-87 (551)]

Dwa miesiące później w Magazynie Razem pojawił się kolejny tekst na temat Travellera. Prezentując Wam pierwszą część napisałem o fascynacji Jacka Ciesielskiego futurystycznym systemem.
Dziś przedstawię cześć drugą tekstu, w której autor starał się skąpe informacje o grze rozszerzyć.
Czy to udało mu się ?

Uważam, że osiągnął efekt odwrotny od zamierzonego. Traveller po prostu był zbyt skomplikowaną grą na polskie realia, szczególnie gdy na rynku nie mieliśmy ani jednej opisanej role playing game.

Pamiętam, że już wtedy zwróciłem uwagę na dziwną (by, nie napisać infantylną) manierę Jacka Ciesielskiego dotycząca nazewnictwa. Imiona dla bohaterów gry: Duduś, Pożeracz Gwiazd, Zaxxon nie sprzyjały chyba zabawie w science fiction. Wiśta GTX (czyli nazwa samochodu Badaczy) w opisie Zewu Cthulhu była już wisienką na torcie. 
Kilka lat później w Fenixie, Andrzej Sapkowski prezentując nam swoją grę Oko Yrrhedesa (wtedy jeszcze się tak nie nazywająca) dał pstryczka w nos takiemu podejściu.
Tym, którzy pierwszy raz -Andrzej Sapkowski
cytat pochodzi z MiM 07 (1994/02)
A sam tekst?
Cóż daleko mu do przekrojowych tekstów jakie znamy z późniejszej Magii i Miecza, ale to już zupełnie inne czasy.
Sprawdźcie sami.

Pobierz PDF  z tekstem z Razem 32-87 (551) Wszystko Gra - Traveller 2300

Prześlij komentarz

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget