Projektanci gier wideo o RPG #8: Rafał Cywicki [Artifex Mundi]


Mój stosunek do RPGów jest ze wszechmiar pozytywny. To wydaje mi się będzie powszechna opinia w branży. Rzadko spotyka się w gamedevie ludzi, którzy nie mieli jakiegoś choćby krótkiego radosnego romansu z tabletop RPG. W Artifex Mundi nie jest inaczej, każdy gra lub grał kiedyś. Ba, zdarzyło nam się nawet raz zostać po godzinach i rozegrać jakąś jednostrzałówkę – choć dużo częściej spotykamy się na gry planszowe i karciane.

Sam grałem od wczesnych lat podstawówki – w czasach, kiedy w mojej małej wiosce nie wiedzieliśmy nawet, że ta rozrywka nazywa się RPG. Przez jakiś czas kombinowaliśmy z własną mechaniką - to była najpewniej pierwsza gra, którą współtworzyłem. Później grywałem w Warhammera (z mistrzem, wedle którego „za każdym krzakiem czai się Beastman, w każdej kratce ściekowej jest gniazdo Skavenów, a każdy NPC jest wyznawcą Chaosu”), jeszcze później zakupiłem Dungeons&Dragons 3ed (które zmęczyło nas strasznie ilością tabelek i informacji do ogarnięcia, więc graliśmy na czuja, a nie zgodnie z mechaniką), żeby w końcu grać Zew Cthulhu (w wersji „bez Ctulhu”, ponieważ mitologia Lovecraftowska wydawała nam się bardziej śmieszna, niż straszna). Ostatnimi czasy jednak gram może kilka razy w roku – najczęściej systemy indie lub jednostrzałówki.

Dla Game Designera papierowe RPG to doskonałe tło i doświadczenie. Uczysz się komunikatywnie opisywać swoje pomysły. Tworzysz skomplikowane intrygi i ciekawe postacie. Współpracujesz z innymi, by razem stworzyć jak najbardziej fascynującą przygodę. Przygotowując kolejne sesje łykasz intuicyjnie wiedzę, jak powinna wyglądać struktura i dynamika dobrej historii. 

To wszystko przydaje się mieć z tyłu głowy, ale warto też pamiętać, że między grami RPG, a grami komputerowymi jest więcej różnic, nic podobieństw.

Rafał „Chom” Cywicki

[review]Game Designerem w Artifex Mundi jest od dwóch lat, dotychczas pod tą banderą ukazała się jedna gra, dla której pisał scenariusz Clockwork Tales: Of Glass and Ink. Wydawał także gry planszowe z Kuźnią Gier (Kingpin, Alcatraz: The Scapegoat, 1984: Animal Farm). Czyta dużo fantastyki (hard SF oraz weird fiction) i czasem pisuje bardzo krótkie formy literackie.[/review]

Artifex Mundi

Jesteśmy jednym z najlepszych producentów gier przygodowych na świecie. W portfolio Artifex Mundi znajduje się ponad 30 tytułów. Nasze gry są dostępne na wielu platformach, m.in na PC, Mac, iPhone, iPad, Android, BlackBerry oraz Windows 8 i Windows Phone 8. Zatrudniamy ponad 120 wyjątkowych ludzi. Dzięki pracy naszego zespołu możemy zabierać graczy w podróże po niezwykłych światach, w których czekają na nich niesamowite historie, niezapomniane miejsca i wciągające zagadki. Jesteśmy również wydawcą wspierającym świeże, oryginalne produkcje mniej doświadczonych developerów, które bawią setki tysięcy graczy.

Prześlij komentarz

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget