Projektanci gier wideo o RPG #6: Konstanty Kalicki [Thing Trunk]

Gry tabletop odkryłem w podstawówce a jakiś czas później kupiłem z nudów miesięcznik "Magia i Miecz" i tak się zaczęło. Przedtem projektowałem dla brata gry planszowe. Koncepcja gry bez planszy, w której gracz ma pełną swobodę interakcji a projektant jest ograniczony tylko swoją elokwencją i szybkością pomyślunku była objawieniem. Wymyśliłem prosty system oparty o k6 i godzinami chodziliśmy z bratem po lesie snując historie - ja byłem GM on jedynym graczem. Niedługo potem kupiliśmy pierwszą edycję Warhammer Fantasy Roleplay i wciągnąłem do zabawy znajomych z liceum. W trakcie przepisaliśmy cały system walki WFRP (kto tego nie zrobił?) i dokupiliśmy Cyberpunka. To były czasy sesji trwających po 3 dni bez przerwy, złote lata. Już wtedy, jako równie zagorzały gracz komputerowy wiedziałem, że muszę zostać gamedeveloperem. Wybrałem ścieżkę człowieka orkiestry - programuję i projektuję. I nadal gram w tabletop, gdy tylko mam okazję. Niestety częściej mam czas tylko na planszówki. Głównie Arkham Horror i Game of Thrones.
Gry tabletop dały mi bezcenne doświadczenie: pozwoliły sprawdzać jak mechanika wpływa na rozgrywkę i przyjemność, jaką gracz czerpie z grania. Nauczyły mnie statystyki i pokory, tego, że gracz jest zawsze najważniejszy. Jeśli robisz fabułę i zasady pod siebie to nie będziesz miał z kim grać. Z rzeczy niezwiązanych z projektowaniem gier najcenniejsze, czego gry uczą to dystans do siebie. Gdy się człowiek raz przemoże i zagra cycatą barmankę, do której skutecznie dobiera się gracz to potem niewiele rzeczy może go speszyć i wytrącić z równowagi.

Gdyby to zależało ode mnie, gry fabularne byłyby narzędziem edukacyjnym wykorzystywanym w szkołach. Naszym szkołom nie zaszkodziłyby lekcje rozwijające wyobraźnię, uczące dystansu do siebie i przy okazji będące świetną zabawą.

Konstanty Kalicki

[review]Z wykształcenia jestem magistrem inżynierem informatyki. Gry komputerowe projektuję i tworzę od 2003 roku, profesjonalnie of 2006. Zaczynałem w firmie TwinBottles, obecnie jestem  współwłaścicielem Thing Trunk. W międzyczasie wykładam projektowanie i programowanie gier na Polsko Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych. [/review]



Thing Trunk postał z połączenia talentów z firm TwinBottles i Codeminion. Jesteśmy niewielkim studiem niezależnym i obecnie pracujemy nad serią gier crossoverowych Return2Games, o której mogę na razie powiedzieć tyle, że będzie piekielnie fajna.

Prześlij komentarz

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget