Projektanci gier wideo o RPG #2: Paweł Matyjewicz [Bloober Team]



Gry fabularne to część mojego życia… dawniej bardzo duża część życia. Chociaż obrałem w swojej pasji inny kierunek (gry wideo) to muszę przyznać, że jestem bardzo nostalgicznym człowiekiem i zdarza mi się zatęsknić za sesjami. Przez moje łapki przewinęło się większość systemów, których tak naprawdę nie jestem nawet w stanie zliczyć. Ot, po prostu bardzo lubię eksperymentować i poznawać nowe rzeczy. To daje siłę do działania, a nie da się ukryć, że RPG jest doskonałą pożywką dla wyobraźni. Gry fabularne są w tym przypadku niemal jak narkotyk, nic nie jest w stanie dać takiego kopa inspiracji jak wspólne przygody z przyjaciółmi.

Tak więc grałem i prowadziłem (będzie już jakieś 15 lat). To drugie zdecydowanie częściej nad czym od kilku lat ubolewam bo czuję niedosyt grania. Przez ten czas bawiłem się zarówno na żywo jak i przez forum, może cię to zaskoczyć ale bardzo lubię obie formy, a gdy jest się zapracowanym PBF naprawdę ratuje skórę. O ile dobrze pamiętam moim pierwszym systemem były „Kryształy Czasu”, ale mnogość tabelek i rzutów nie przypadło mi wówczas do gustu. Bardziej preferuję typowy storytelling, ale uważam, że dosłownie w każdym uniwersum da się wprowadzić ten styl grania. Według zasady, że każda zasada jest po to by ją zmieniać.

W pewnym momencie, chyba jak wszyscy, zaczęliśmy tworzyć swoje własne światy i systemy i… tak mi pozostało. Pomimo, że w tworzeniu gier stawiam dopiero pierwsze kroki (można powiedzieć, że raczkuję), pomysły na gry spisuję od wielu, wielu lat. Mam nadzieję, że starczy mi życia by je w końcu zrealizować. Wracając jednak do RPG… moimi ukochanymi systemami są bez wątpienia Earthdawn, Shadowrun, Legenda Pięciu Kręgów, Świat Mroku i Savage Worlds (bo w moim odczuciu to genialna mechanika, którą można dostosować dosłownie do WSZYSTKIEGO). Ale ogólnie zazwyczaj patrzę bardziej na zarys i kreację uniwersum. Jeśli coś mnie wkręci to poznaję, gram i czytam do upadłego.

Jak pisałem wcześniej obecnie w papierowe RPG gram już niewiele, ale wyłącznie z braku czasu. Czekam na chwilę aż mój synek będzie na tyle duży bym mógł mu zaprezentować swoją pasję. Chociaż przy rodzicach pasjonatach nie powinno być to trudne. No i jak zwykle, będąc człowiekiem, który lubi dzielić się z innymi szczerze do RPG zachęcam. To wspaniała zabawa i pokłady niesamowitych emocji, których próżno szukać w innych mediach.

Paweł Matyjewicz

[review]Dumny tata, pasjonat życia i gier wszelakich. Miłośnik fantastyki. Przez wielu nazywany geekiem, chociaż sam uważa, że do tego miana jeszcze mu daleko. Wielbiciel przemyślanych światów, również tych papierowych (zakochany w uniwersum Mass Effect). Przez wiele lat dziennikarz growy zarówno z zawodu jak i z zamiłowania. Obecnie Game Evangelist w Bloober Team – długo by tłumaczyć… serio. Czasami też bloguje.[/review]

Bloober Team 

Niezależny producent gier wideo, którego gry są znane z wysokiego poziomu trudności i wymagającej rozgrywki. Spółka została założona w 2008 roku przez Piotra Babieno i Piotra Bielatowicza i zaczęła działalność jako wykonawca work-for hire. Po uzyskaniu niezbędnego doświadczenia oraz skompletowaniu utalentowanego zespołu Bloober Team rozpoczął pracę nad własnymi projektami. Naczelnym celem firmy jest tworzenie rozbudowanych tytułów, charakteryzujących się wyrazistymi bohaterami oraz unikalnym światem, przeznaczonych dla najbardziej wymagających odbiorców. Bloober Team to jedyny niezależny deweloper gier, który stworzył gry na premiery dwóch kolejnych konsol Sony – Playstation Vita i Playstation 4. Produkty firmy są dostępne na całym świecie w dystrybucji cyfrowej i zdobyły sobie renomę jednych z najbardziej wymagających gier na rynku. Bloober Team obecnie pracuje nad zupełnie nowymi markami, które zaprezentują nie tylko unikalne scenerie i rewolucyjne rozwiązania gameplayowe, ale także wyjątkowe historie.

Prześlij komentarz

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget