Projektanci gier wideo o RPG #1: Maciej Szczęśnik [11 bit studios]

Mogę śmiało powiedzieć, że gdyby nie gry fabularne, nigdy nie zostałbym designerem. Zacząłem grać w podstawówce. Pewnego dnia jak zwykle siedzieliśmy z przyjaciółmi na ławce pod blokiem. Jeden z moich kolegów przyniósł pożyczony podręcznik do Warhammera i powiedział, że to świetna gra, że musimy spróbować. Zaczęliśmy grać i wciągnęliśmy się na maksa. Potem mieliśmy zwyczaj kupowania sobie na urodziny podręczników do erpegów, albo gier planszowych. We wszystkie ferie i wakacje całymi dniami siedzieliśmy i turlaliśmy kostkami. Sam jakieś 12 lat prowadziłem Zew Cthulhu. Do dziś mam do tej gry ogromny sentyment.

Zaczęliśmy też jeździć na konwenty i poznaliśmy masę ciekawych ludzi. Potem staraliśmy się projektować własne gry, systemy i światy. Od tego momentu chciałem być game designerem. Tworzyliśmy głównie gry bitewne. Pamiętam, że w starej stodole u moich dziadków zbudowaliśmy pięciometrową makietę, na której toczyliśmy nasze bitwy. Dzięki grom fabularnym zarobiłem także moje pierwsze pieniądze (poza kieszonkowym i zwyczajową resztą z zakupów). W liceum opublikowałem kilka scenariuszy i tekstów w "Magii i Mieczu". Całą wierszówkę natychmiast wydałem na karty do Doomtroopera.

Przestałem grać w gry fabularne regularnie tuż po studiach, w momencie, gdy zacząłem pracować. Czasem zdarza mi się jeszcze zagrać w Arkham Horror, albo inną planszówkę. Bardzo lubię te spotkania z przyjaciółmi.

Moim zdaniem gry fabularne, czy planszowe mają kilka przewag nad grami komputerowymi. Po pierwsze to zawsze prawdziwe spotkanie ze znajomymi, pełne śmiechu i dobrej zabawy. Tego typu gry są także bardzo rozwijające: kształtują wyobraźnię, uczą młodego człowieka zamiłowania do literatury i matematyki. Ja na pewno będę nakłaniał moje dzieci, by spróbowały tego rodzaju zabawy.

Maciej Szcześnik

[review] Projektowaniem gier zawodowo zajmuje się od 2004 roku. Pracował jako Główny Projektant Rozgrywki i Główny Projektant Walki w firmie CD Projekt RED nad grami z serii Wiedźmin. Obecnie pracuje w 11 bit studios jako Lead Designer. Wykładowca w Warszawskiej Szkole Filmowej. Z wykształcenia fizyk i informatyk. Miłośnik silnika Unity3D, programu Blender 3D i twórczości H.P. Lovecrafta. [/review]

11 bit studio


Jesteśmy zespołem opartym na weteranach rynku gier komputerowych, stanowiących zgraną ekipę. Mamy doświadczenie w budowaniu i zarządzaniu kilkudziesięcioosobowym studiem produkującym gry komputerowe. Naszą pracą jest tworzenie gier dających graczom niecodzienną radość z grania i które są łatwo dostępne dzięki nowoczesnemu modelowi dystrybucji elektronicznej. Na co dzień gry są po prostu naszym sposobem na rozrywkę – dzięki temu wiemy o nich wszystko. 
Najbardziej znane gry tego studia: Anomaly: Warzone Earth, Anomaly: Korea, Funky Smugglers, Sleepwalker's Journey, Anomaly 2. 

Prześlij komentarz

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget