sierpnia 2013
30-dniowe Wyzwanie WFRP aktualności alantar archiwum Bethesda Softworks Blog Chaosium Citadel Miniatures Cubicle 7 czasopisma DDGF Dungeons and Dragons Dzień Darmowych Gier Fabularnych Dzikie Pola Encore english Felieton Fighting Fantasy Free RPG Day fundom gadżetomania galeria Galmadrin gamasutra game chef game day game design Game Developers Conference Game Geek Issues Game Industry Trends game studies gamebook gamedev Games Designer Workshop games workshop Gamestudies Gamification Gamma World Gamsutra Gary Gygax GenCon generator geolokalizacja GF Nowości Git Games Gnome Steve gnomy Gold Piece Publications Gonzalo Frasca Goodman Games GRAmel grand theft auto granie online greame davis Green Ronin Publishing greg christopher Groteka groza gry autorskie gry bezkostkowe gry bitewne gry darmowe gry dla dzieci gry edukacyjne gry fabularne gry fabularne na żywo gry historyczne gry karciane gry miejskie gry mobilne gry niezależne gry paragrafowe gry planszowe gry przeglądarkowe gry przygodowe gry rzeczywistości rozszerzonej gry solo gry strategiczne gry wideo gry wojenne gry zręcznościowe grywalizacja GTA Gun Metal Games GURPS H.G. Wells handheldy handouty Happy Bishop Games Hasbro Hell on Earth: Reloaded Hellfrost Hero Press Hero System Heroes of the Feywild hipertekst historia historia gier fabularnych w Polsce historia role playing games Hobbit horror Howard Philips Lovecraft howard philips lovecraft. wieści hugo human contact humor Icons icv2 idiota zagra nica Immersive Cocoon Inc indeks Independent Games Festival indie Indie Cade Indie of the Year Indie RPG Awards Infinite Power RPG infografika informacje prasowe inicjatywy inne Inspiracje interaktywna fikcja Interface Zero International Journal of Roleplaying internet Into the Fray IOTY iPad iPhone Iron Crow Enterprises Irregular isa it J.U.L.I.A. Jacek Brzeziński Jacek Ciesielski Jacek Komuda James Wallis Jarosław Musiał Jason J. Patterson Jason Morningstar Jeff Grubb Jesper Juul John Four Johnn Four Judgment Day Justin Gerard k1000 k1000 słów na niedzielę karty KB RPG ken rolston kickstarter Kids Dungeon Adventures Kingdoms of Amalur: Reckoning Kithtakharos klanarchia Knights of Pen & Paper Kobold Quarterly Kobold Quarterly Issue komiks komputerowe gry fabularne konferencje konkurs konkursy konsole konspekty kontrolery do gier konwenty kości Krajowa Konferencja Wytwarzania Gier Komputerowych krasnoludy kreskówki Kryształy Czasu Kult labirynt Labirynt Śmierci LARP Legend LEGO legoland lem stanisław Leprechaun literatura loch locus london London Gaming Fest Lone Wolf Lord of the Rings ludologia lulu łapu capu magazyny Magia i Miecz Magic the Gathering Majesty: The Fantasy Kingdom Sim mapy Margaret Weis Productions Mars Marvel Heroic Marvel Heroic Roleplaying Game Mass Effect Max Payne 3 McFarlane mechawojownik MechWarrior meksyk Menhir Microlite 74 microsoft Microsoft Flight microsoft surface Międzynarodowy Dzień Mówienia jak Pirat mikser Minecraft mity mity sowizdrzalskie mmorpg modele mody modyfikacje mongoose publishing Monte Cook Monty Python Moongose Moongose Publishing Mouse Guard Munchkin muppet show musical Mutants and Masterminds muzyka Mystical Throne Entertainment Myth and Magic Nagroda im. Philipa K. Dicka nagrody narracja nauka nehrim Neuroglyph Game Neverwinter Nights norska Nowa Fantastyka nowości Nuclear Dawn Nuln Numenera Obcy oblivion Obsidian Portal obuchem miecza OGGIE OGO Publications OGRE Oko Yrrhedesa Olympian Breed omówienia Once Upon a Time OpeeRy Open Game Table oprogramowanie origin Origin Awards pac man paizo Palladium Books Pantheon paranoia pastafarianizm Pathfinder Role Playing Game patronat pax Pelgrane Press Peru PES PEŚM Philip K. Dick piątkowa piątka Pieśń Lodu i Ognia Pinnacle Entertainment Group piraci pisarze o RPG Pitaval RPG plagiaty Planescape Play by Mail podcast podsumowanie Pokażę Wam sztuczkę polecanki Polternatywy pomoce do gry popkultura port postapokalipsa Poza Czasem praktyka Precis Intermedia programy projektanci gier wideo o RPG projektory projektowanie gier promocje Protodimension Magazine protodimensions przypomnę to wam hurtowo ptbg ptolus publicystyka pulp puszka pandory Quentin QUERP r-type random wizards raport Raport Game Industry Trends Razem Read an RPG Book in Public Week recenzja recenzje Red Brick Reign of Steel relacja religia retro Risen Rite Publishing Rite Review RITS Rob Zombie robotica Rock of the Dead Rockstar rocznice Rogue Trader roguelike Rolemaster roleplaying tips RPG RPG Kickstarters RPG na świecie rpg review RPG Superstar RPGirl Zine Project RPGNow RPGWatch Runequest rynek RPG rzeczywistość alternatywna rzeczywistość alternatywna fundom rzeczywistość rozszerzona Saints Row salvatore Sandy Petersen Savage Worlds scenariusz scenariusze science fiction Secret Fire Games Secret Fire RPG sens żucia RPG sensacja i przygoda seriale sf fiction SF Signal ShadowCon Shadowrun Showdown Signal Fire Studios Sixtystone Press skirmish skyrim Snatcher SNT sobieski South Park Space 1889 Stalker star trek star wars Star Wars: The Old Republic Stargazer's World startup Steam steampunk Steampunk Musha Steve Jackson Games storytelling Storytelling Adventure System Stowarzyszenie Miłośników Gier Fabularnych Strefa Śmierci Strike to Stun Studio 2 Publishing studnia O Sundered Skies Super Mario Bros superhero Surfacescapes Sword and Sorcery Swords and Wizardry synapse system sztuka komiksu Świat Młodych świat mroku Światotworzenie Światowy Dzień Książki Światowy Dzień Mistrza Gry targi Techland technoir technologie teoria Tera Clapper Terminal Space terraria tetryki The Atlantean Trilogy The British Science Fiction Association Awards The Elder Scrolls The Escapist The Lord of the Rings The One Page Dungeon Contest The One Ring The Organization of Gamers and Roleplaying Enthusiasts The Realms of Atlantasia: The Game Master's Bible The Thousand Thrones Third Eye Games Tidbits TimCon Times Timthy Leary todd howard Tomasz Kołodziejczak Trail of Cthulhu Traveller Travellers Of The Wasteland Triple Ace Games Troll Lord Games Trollland TSR Tunnels and Trolls twitter Tydzień e-książki tydzień małych publikacji Tym Którzy Chcieliby Ale Już Nie Mogą Tym Którzy Pierwszy Raz Typowe Myśli Typowe UDK UK Games Expo Ultramodern4 Umläut: Game of Metal Unhallowed Metropolis unity Unreal Development Kit Untold Vampire the Masquarade varia VGA Victoria video Video Game Awards Virtual Table Top VR W.R.O.N.G. War of the Dead wargaming Warhammer 40000 Warhammer Fantasy Role Play Wasted Lands Wastedlands wasteland Watch Dogs web 2.0 West End Games White Dwarf white wolf wiedeń Wiedźmin Wii Wikileaks Winter Runes wired Wizard and Warriors Wizard of the Coast Wizards' World Wojna Światów Wolsung World of Darkness World of Warcraft wpis gościnny WWII: Hand of Steel wydawnictwo Portal wywiady X-plorers RPG XXX XXX lat RPG Zamek Drachenfels zapowiedzi zew cthulhu ZWEIHÄNDER

Pozostawię tekst Eweliny, która nie wie nawet za bardzo w jakie gry grała bez komentarza. Czytelnicy, którzy tu zaglądają spotkali się pewnie z nie jednym takim tekstem.
Sezon ogórkowy też jest dla księży, którzy dorabiają rzemiosłem pisarskim.
A Fronda przecież otwiera się "na nowe" po zmianie naczelnego.

Niech będzie pochwalony pan nasz Jezus Chrystus… Koło Szeherezady przechodziłem i patrzę ktoś recenzje napisał. Tak jakoś biednie gry się zapowiadającej, a ja w Boga wierzę, to żal mi się gry zrobiło. No to mówię, przeczytam i napiszę o niej, tu niedaleko… u Wielkiego Borejki. Borejko ma melinę, całkiem śmiesznie pisze. Reklamy można tam kupić i czarny pijar.
To tęgi gość Ty on takie wrzuty robi, że to lepsze niż szynka. 
A ja wolę. 

Dzięki uprzejmości Macieja 'Zefira' Starzyckiego, możecie zobaczyć jak wyglądają niepublikowane dotychczas nigdzie strony, ilustracje i fragmenty podręcznika do nowej gry fabularnej Idee Fixe.

Idee Fixe nosi podtytuł: Polska 2045, zaś na tylnej okładce przeczytamy

Nowy Wspaniały Świat.
Totalitarna Polska połowy XXI wieku.
Nielegalne technologie.
Drobni kombinatorzy w brudnych zaułkach megamiast.
Wszechobecne oko Systemu.
Paranoja.

Gra fabularna w świecie panoptycznego nadzoru

Z grą będziecie mogli zapoznać się już za cztery dni, w trakcie konwentu Polcon o godzinie 14:00, w bloku RPG3 (Budynek Główny). 
Autorzy przewidują dwie wersje gry w druku: standard i premium, więcej szczegółów znajdziecie na stronie poświęconej grze.
Jeśli jesteście zainteresowani wersją 1.0 Idee Fixe (na licencji Creative Commons; pozbawioną grafik, prostą wersją print friendly) możecie ją pobrać za darmo również ze strony:

Idee Fixe RPG | Polska 2045

Odnaleziono prawdopodobnie najstarszy globus świata z XVI wieku, wyryty na strusim jaju.
Jajo przechodziło prawdopodobnie z rąk do rąk wśród kolekcjonerów, aż w ubiegłym roku anonimowy handlarz zakupił go na aukcji w Londynie. W ubiegłym roku jajo zostało przekazane belgijskiemu kolekcjonerowi map Stefaanowi Missinne, aby dokonał ekspertyzy.

45 Gen Con skończył się tydzień temu, napisałem już kilka słów dla Gadżetomanii na temat tego konwentu. Dziś zebrałem kilka filmów, które pojawiły się w trakcie trwania konwentu i po nim samym.
W środku tej aktualizacji - listy nagrodzonych ENnie oraz Diana Awards. Na sam koniec moja krótka refleksja oraz znacznie cenniejsza wypowiedź bywalca tejże imprezy  - Radka 'Drozdala' Drozdalskiego.

Sporo czasu już upłynęło od publikacji 20 lat po Magii i Mieczu (Cześć pierwsza i Cześć druga).
Dzięki znajomym, udało mi się dotrzeć do dwóch grafików MiM: Huberta Czajkowskiego i Piotra Wyskoka.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, przeczytacie jeszcze wypowiedź Łukasza M. Pogody i "osoby-niespodzianki".
Niespodzianką na pewno nie będzie: Darosław J. Toruń i Jacek Rodek. To tak kluczowe osoby dla rozwoju polskiego RPG, że poświecę im osobne aktualizacje - z każdym z Nich ukaże się oddzielny wywiad.

Wczoraj miała miejsce premiera nowej gry Techlandu  z serii Dobra Gra: Binding of Isaac
By zdobyć tę grę wystarczyło odpowiedzieć na pytanie:

Za co lubię firmę Techland?

Oto odpowiedzi dwóch zwycięzców: 

Za co lubię firmę Techland? To dość długa, a i raczej nudna opowieść.

Dawno, dawno temu, w czasach wczesnego zmierzchu Przyjaciółki model 500/600/1200 Techland zorganizował konkurs na scenariusz gry komputerowej.
Będąc wtedy nastolatkiem wkręconym w rpg, smoki, magię, rycerzy, ghoule, piękne czarodziejki i doświadczone wiedźmy usiadłem przed grubym zeszytem w twardej, niebieskiej okładce i stworzyłem grę. Znaczy scenariusz... No ok, raczej miałem pomysł by moją pierwszą grę planszową, czyli polski odpowiednik Talizmana - Magię i Miecz - wydaną przez Sferę przenieść na ekrany naszych Amig.
Rozrysowałem pola, dałem kilka wskazówek w jaki sposób przenieść zasady poruszania się i walki z planszy na zera i jedynki. Dopisałem, że można grafikę dać dość statyczną, by Amiśki mogły grę pociągnąć, a i PC typu 486DX4 radę dawały sobie bez problemu.
Czarnym flamastrem, korzystając z plastikowego szablonu, napisałem starogotyckim krojem pisma tytuł, zapakowałem wszystko w szary papier, zaniosłem na pocztę i wysłałem do siedziby firmy.
Po jakimś czasie zapomniałem o całej sprawie, gdy (kilkanaście tygodni później) kurier przyniósł mi wielką pakę. Okazało się, że była to nagroda (zastrzelcie mnie, nie pamiętam czy druga, czy wyróżnienie).
Na nieszczęście dostałem dwa wypasione programy na PC. Jako zdeklarowany amigowiec, najpierw próbowałem wymieć soft na giełdzie komputerowej na warszawskim Grzybie. Niestety bezskutecznie. Odesłałem więc wypasione pudła do Techlandu z uprzejmą prośbą o wymianę na oprogramowanie do mojego ukochanego komputerka. I za to lubię firmę Techland, bo dostałem drugą paczkę, z jakąś grą o smoku - platformówka dla graczy w wieku 3-10 oraz bazę kontaktów z kalendarzem i notatnikiem pod Workbencha.

PS Mogło się zdarzyć, że uwiąd starczy rozprostował moje zwoje mózgowe z ośrodkami pamięci i to wcale nie był Techland, a konkurs zorganizowała inna firma... Ale nawet jak w zabitej dechami wiosce wietnamskiej przywiążą mnie do metalowego łóżka i puszczą prąd zeznań nie zmienię.

Za co lubię firmę Techland?
Za Dead Island i ten kawałek Sama
To nie wszystko jak się okazuje. W sierpniu poza Binding of Isaac pojawią się dwie inne gry.

SIERPNIOWE PREMIERY W SERII DOBRA GRA


Już dziś na sklepowych półkach pojawiły się nowości z dobrze znanej i lubianej serii Dobra Gra. Wydawnictwo Techland zatroszczyło się o to, aby na polskim rynku zadebiutowały dwie produkcje z gatunku gier niezależnych – World of Goo i Binding of Isaac, a także kultowe już Dead Island. Wszystkie gry są dostępne w cenie 19,90 zł na platformę PC.
Kolejne nowości z serii Dobra Gra pojawiły się dziś na rynku. Jest to idealna okazja dla fanów gier niezależnych oraz gier akcji, aby powiększyć swoją domową kolekcję. W serii debiutują trzy kolejne tytuły. Są to World of Goo oraz Binding of Isaac, które znalazły się pośród 25 najlepszych gier ‘indie’ wg zestawienia serwisu GamesRadar.com. Wśród nowości fani znajdą także kultową grę akcji – Dead Island.
World of Goo
World of Goo to niezwykle oryginalna gra logiczno-zręcznościowa, opracowana przez niezależny duet developerski - 2D Boy. Dzięki nowatorskim rozwiązaniom i nietypowym pomysłom gra zyskała ogromną popularność na całym świecie. Zadaniem gracza jest konstruowanie różnego rodzaju struktur i rusztowań z lepkich kulek galaretowatej mazi – czyli tytułowych ‘goo’. Te misterne układanki zapewniają przejście do kolejnego etapu, co nie jest proste ze względu na działające na nasze konstrukcje prawa fizyki. Gracz musi naprawdę się postarać, aby opanować ‘goo’ i złożyć z tego sensowne kompozycje, dzięki którym pokona góry i doliny, a także będzie przemierzać niebiosa.
Binding of Isaac
Binding of Isaac to fabularna gra akcji  utrzymana w wyjątkowo przerażającym klimacie, w której przemierzamy podziemia i gromadzimy szereg unikatowych przedmiotów niezbędnych do pokonania zastępów przeciwników. Losowo generowane poziomy przenoszą zmagania Isaaca w nieprzewidziane i mało przyjazne miejsca. Gracz na swojej drodze odnajduje dziwne przedmioty nadające mu nadludzkie zdolności oraz umożliwiające odkrywanie mrocznych sekretów i odnalezienie drogi na wolność. Polskie wydanie gry wzbogacone jest o dodatkową zawartość. Są to: cyfrowy artbook, plakat oraz soundtrack, które dostępne są na stronie minus70.boxoffstore.pl

Dead Island
Wakacje w raju przeistaczają się w piekło, po tajemniczym wybuchu epidemii, która zamienia ludzi w zombie. Jedyną szansą na przetrwanie jest nieustająca walka o życie i znalezienie sposobu na ucieczkę z wyspy śmierci. Dead Island to mroczny zombie slasher. Gra łączy w sobie elementy FPP z silnym naciskiem na walkę wręcz, rozwój bohatera oraz modyfikację szerokiego wachlarza broni. Dead Island umożliwia grę w trybie co–op do 4 graczy, ukazując dramatyczną historię walki o przetrwanie zainspirowaną klasycznymi horrorami o zombie. Marka Dead Island to aktualnie najlepiej i najszybciej sprzedająca się polska gra na świecie. W obecnym momencie osiągnęła już wynik 6 mln sprzedanych egzemplarzy.


„Dobra Gra” to seria wydawnicza Techlandu, która łączy w sobie wyjątkowe i oryginalne nowości rynkowe oraz sprawdzone klasyki gier wraz z interesującymi dodatkami. Wydania pojawiają się także jako zestawy kultowych serii.

Dostępna jest także strona serii - www.dobragra.techland.pl , na której fani znajdą wszelkie informacje dotyczące gier w niej zawartych, a także dodatki do ściągnięcia oraz materiały wideo. Więcej informacji też na fanpage https://www.facebook.com/TechlandWydawnictwo 

O firmie Techland

Techland jest wiodącym polskim developerem gier na komputery PC i konsole najnowszej generacji oraz wydawcą gier i oprogramowania na terenie Polski. Firma rozwija się nieprzerwanie od 1991 roku, zatrudniając obecnie 200 specjalistów we Wrocławiu, Warszawie i Ostrowie Wielkopolskim. Produkty Techlandu odnoszą komercyjne sukcesy i cieszą się uznaniem graczy oraz recenzentów na całym świecie. Firma jest także właścicielem marki Shortbreak Studios oraz portali legeo.pl i games4break.com. 

Nowe tytułu z serii „Dobra Gra” są dostępne już dziś w cenie 19,90 zł. 

Life in the Middle Ages was some
kind of extremely hard-core RPG
that went on for 24 hours a day

Jak zapewnia ekipa Grimdark Crew średniowiecze było straszne. I dlatego powstała gra Burgs & Bailiffs. Wczoraj ukazała się jej druga wersja na licencji Creative Commons.

W potworności średniowiecza nie chodzi o brak WiFi i Caffè Latte, ale o głód, choroby, przemoc, choroby, tyranię, feudalizm, choroby, podatki, choroby, wojny, brak urządzeń sanitarnych, choroby, brak opieki zdrowotnej, choroby oraz choroby. A najgorsze jest to, że w średniowieczu wszędzie rozprzestrzeniają się choroby.


20 sierpnia ukaże się kolejna gra Techlandu z serii Dobra Gra pod tytułem Binding of Isaac. Więcej szczegółów na temat tego shootera roguelike znajdziecie w aktualizacji Techland: Dobra Gra z kolejną nowością - Binding of Isaac. Z tej okazji Techland ufundował dla Was dwie gry, które możecie zdobyć w konkursie.

 „Dobra Gra”
 to seria wydawnicza Techlandu, która łączy w sobie wyjątkowe i oryginalne nowości rynkowe oraz sprawdzone klasyki gier wraz z interesującymi dodatkami. Wydania pojawiają się także jako zestawy kultowych serii.
Funkcjonuje także strona serii - www.dobragra.techland.pl , na której fani znajdą wszelkie informacje dotyczące gier w niej zawartych, a także dodatki do ściągnięcia oraz materiały wideo. Więcej informacji też na fanpage https://www.facebook.com/TechlandWydawnictwo
Nowe tytułu z serii „Dobra Gra” są dostępne już dziś w cenie 19,90 zł. 
O firmie Techland
Techland jest wiodącym polskim developerem gier na komputery PC i konsole najnowszej generacji oraz wydawcą gier i oprogramowania na terenie Polski. Firma rozwija się nieprzerwanie od 1991 roku, zatrudniając obecnie 200 specjalistów we Wrocławiu, Warszawie i Ostrowie Wielkopolskim. Produkty Techlandu odnoszą komercyjne sukcesy i cieszą się uznaniem graczy oraz recenzentów na całym świecie. Firma jest także właścicielem marki Shortbreak Studios oraz portali legeo.pl i games4break.com.

KONKURS 


Aby zdobyć jedną z dwóch gier Techlandu: Binding of Isaac wystarczy odpowiedzieć na poniższe pytanie, rozwijając odpowiedź.


Dlaczego lubię Techland?



Warunki:

- odpowiedzi należy przysłać do 20 sierpnia 2013 do północy 

- w temacie proszę wpisać "Konkurs Binding of Isaac"
- odpowiedź proszę nadsyłać na email: borejko@gmail.com.

Wśród prawidłowych odpowiedzi wylosujemy dwóch szczęśliwców, którzy otrzymają po jednym egzemplarzu gry Binding of Isaac.
Najciekawsze z odpowiedzi zostaną opublikowane. 
W razie wątpliwości proszę pytać.

 Tymczasem zapoznajcie się z nową grą, którą wyda Techland czyli PayDay2.

Michael Tresca przeprowadził wywiad z jedną najważniejszych osób odpowiedzialnych za Red Box - Frankiem Metznerem. Metzner może być znany ze swojego wkładu do wczesnych materiałów do Dungeons & Dragons, a obecnie z wydawnictwa Eldritch Enterprises. 

Muszę przyznać że to jeden z ciekawszych wywiadów jakie ostatnio czytałem. Dlatego zachęcam i Was do lektury. Metzner mówi o Gygax Magazine, jego wydawnictwie, Old School Renaissance, branży gier, oczywiście o D&D, wspomina jednak i o nowszych grach takich jak Burning Wheel.

Wpis karnawałowy -  na przykładzie settingu Polish Resistance, zaprezentuję że da się grać na jednej mechanice w wiele rzeczy.

Polish Restinance, powstał tylko dla kilku znajomych. Osadzony jest w realiach drugiej wojny światowej, na terenach okupowanej Polski, w której elementem nadprzyrodzonym jest epidemia zombie. Autor, +Billy Billerson (którego dziadkowie mieli polskie korzenie) poprowadził już siedem sesji na mechanice znanej nam z CP 2020, czyli Interlocku. Zaś na jego blogu pojawiło się kilkadziesiąt wpisów na temat Polish Restinance. 

+Billy Billerson osadził swoją kampanię pomiędzy Sandomierzem a Opatowem w 1944 roku, terenach które nie podlegają ani Niemcom, ani Rosjanom. Dzięki ogólnie dostępnym mapom Sandomierz stał się megadungeonem. Na dzień dzisiejszy autor przygotował nieco informacji dla swojego Polish Resistance Sandbox w Excelu.
Arkusz kalkulacyjny zawiera opisy miast, Opatowa, generator pomieszczeń, organizacje, pomysły na przygody, bohaterów niezależnych, spotkania, statystyki, ekwipunek itp. Kolejny arkusz to Polish Resistance Character Generator, czyli  karta postaci, umiejętności, ekwipunek itp.

Da się ?
Wrzucić drugą wojnę światową, zombie, cyberpunka do jednej sakiewki z kośćmi?

Da.
Dlatego uważam, że ten setting jest doskonałym przykładem dla obecnej edycji Karnawału Blogowego, którą prowadzi pafnucy ( KB RPG#46: Ile systemów? ).

Okazuje się że na dobrej mechanice (pomimo kilku niedociągnięć za taką uważam Interlock) można poprowadzić różnorakie sesje. W różnych sztafażach, różnych realiach, miejscach czy czasach. Czyli mniej więcej coś o czym pisałem w tekście "Uniwersalność" na blogu Borejko
Do Was należy zaś wybór, czy chcecie co kilka sesji tracić kilka godzin na poznawanie nowych zasad gry, czy spędzić je na kolejnej sesji.  
Ja dokonałem wyboru już dawno.
Liczy się pomysł i jego odpowiednia adaptacja na sesji. Mechaniki już są. Testowane latami i przez setki, tysiące a nawet dziesiątki tysięcy ludzi.
Chyba że mamy ochotę betatestować sprawdzone w wąskim gronie użytkowników gry, a potem brylować na blogach swoim After Action Reportami i innymi Raportami z sesji bo gramy w cóś co nikt nie gra. Bo takieśmy outsaidery i trendygejmery.

Dlatego moja odpowiedź na zadane przez pafnucego pytanie jest następująca.
Jeden system i multum "odskoczni".
Kiedyś, gdy miałem więcej czasu na hobby stosowaliśmy zasadę 4:1, czyli cztery sesje w miesiącu w świecie, który lubimy najlepiej i jedna sesja w zupełnie odmiennych realiach.
Dziś już tak nie jest, jednak najlepiej poznać jeden świat i jedną mechanikę na przykład (Stary Świat i DUPSa, jak ja), a dla odskoczni grać w innych realiach, czasach, światach. Na jednej mechanice z modyfikacjami do każdego świata (tu z kolei kłania się mój tekst Skalowalność z mojego bloga.). By poprowadzić horror w Starym Świecie trzeba wiedzieć jak rozwiązana jest utrata punktów poczytalności w Zewie Cthulhu czy nawet Kryształach Czasu. Jeśli nie przeczytamy Mitologii Słowiańskiej czy nawet Złego Cienia - kiepsko będzie zagrać tysiąc lat temu na terenach polskich.
Nie wiedząc co to panoptikon, czy nie czytając Nowego Wspaniałego Świata trudno pomyśleć o dystopii czy utopii na sesji.
Nie oglądając Matrixa, kiepska zabawa czeka nas w Nabuchodonozorze.
Bez znajomości kolejnych systemów, gatunków prowadzić trudno.


I jeszcze dygresja na koniec.
Są jeszcze na szczęście ludzie, którzy nie tasują się corocznie nad Casimirem Pulawskim jak co poniektórzy nasi rodacy...

Zajrzyj na blog Paffhamer, na którym w sierpniu gości już czterdziesta szósta edycja Karnawału Blogowego RPG. 

 Informacje na temat settingu pod tagiem Polish Resistance.
Pliki z Polish Resistance znjadziecie na blogu w zakładce Gaming Resources (znajdziecie tam również setting Fight Club, również na Interlocku.

Thanx Billy for your information.

photo credit: Genista via photopin cc

Krótka aktualizacja, jednak niezwykle przydatna dla wszystkich osób grających w FATE.
Jacob Poss na swoim blogu Walking In Shadows zebrał blisko 200 linków do informacji, rozszerzeń, kart postaci itp. do gry Freda Hicksa - FATE.

Gail Carriger, autorka bestsellerów wg. New York Times opublikowała na swoim blogu listę dwudziestu sześciu ciekawych pozycji, które przydadzą się wszystkim steampunkowym badaczom.
Na tym mógłbym zakończyć i odesłać do bloga Gail, zwróćcie proszę jednak uwagę na pewną kwestię, którą porusza.
"I’ve said it before and I’ll say it again: nothing beats primary sources. For example Google books offers a number of public domain primary sources from the 1800s." 
To samo powtarzam na swoim blogu od lat - korzystajcie z oryginalnych źródeł, nie posiłkujcie dodatkami wydawanymi przez wydawnictwa RPG. I to nie tylko w odniesieniu do steampunku, ale i fantasy (nieograniczony dostęp do historycznych źródeł) science fiction (wystarczy nawet rodzima Nowa Fantastyka, czy Czas Fantastyki*) czy horroru.

Wiele z tworzonych obecnie dodatków, czy samych gier to przefiltrowane informacje i frazesy z innych gier, które tworzone były dzięki inspiracji innych gier.
Dlatego warto zatoczyć koło i swoje poszukiwania zacząć od początków, a posiłkować się ewentualnie  tym co powstaje obecnie.
Zapoznaj się z tekstem Gail Carriger na jej blogu:

Powstała również limitowana edycja (1000 kopii) albumu
Elysium: The Art of the Film (Limited Edition)From Neill Blomkamp, the director of the acclaimed District 9, comes Elysium, an eagerly awaited sci-fi epic starring Matt Damon and Jodie Foster.
All will be revealed in Elysium: The Art of the Film, which features a Foreword by Blomkamp, and a wealth of stunning production art and photos, including the input of legendary designer Syd Mead (Blade Runner, Tron).
This Limited Edition Collectors book is presented in a slipcase featuring the ship “Elysium” on one side and the “ravaged Earth” of 2154 on the other, and is presented with a print by Syd Mead and a signature plate signed by Neill Blomkamp.
About the Film:
In the year 2154, the very wealthy live on Elysium, a Stanford torus high-tech space station governed by President Patel (Faran Tahir), in a utopian setting which includes access to private medical machines that offer instant cures, while everyone else lives below on the overpopulated, ruined, "Third World slum” Earth has become. Those who maintain Elysium will stop at nothing to enforce anti-immigration laws and preserve their citizens' lifestyle, even destroying ships that attempt to get there.
After an industrial accident leaves him with a cancer virus, 36-year-old factory-worker and ex-con Max DeCosta (Matt Damon) has only five days to get from Los Angeles to Elysium in order to be cured. Max straps into a powerful exoskeleton and attempts to kidnap a rich businessman (William Fichtner) in order to steal his identity and hijack his way into Elysium. This pits him against Elysium’s Secretary Delacourt (Jodie Foster) and her violent secret police forces, led by Agent Kruger 


26 Tips for Researching Victorian Set Steampunk

*Czy ktoś może mi pomóc i wyjaśnić jak potoczyły się losy Czasu Fantastyki? Jest dostępny zgodnie z zapowiedziami na konwentach za darmo?

The verge opublikowało artykuł pod tytułem: Drawing dystopia: behind the incredible sci-fi art of 'Elysium' skupiając się na concept artach nowego filmu Neilla Blomkampa. Grafiki są naprawdę fantastyczne. W internetowej bazie IMDB naliczyłem ponad pięćdziesiąt osób wśród Art Departmentu odpowiedzialnego za nowy film twórcy Dystryktu 9.

Jeśli ktoś miło wspomina grę wideo taką jak Majesty: The Fantasy Kingdom Sim, powinien zainteresować powstającą grą Fantasim. 
Fantasim ma być planszowa grą, inspirowana tym RTSem firmy Microprose sprzed kilkunastu lat oraz inną grą planszową o nazwie Sim How to Host a Dungeon.

Sama gra w obecnej wersji to dwa pliki:




In a few words, it goes like this: the game it's divided in ages, a Primordial Age where you generate the landscape and terrain features (its played in a hex map), a Precursors (or Ruins or whatevs) Age where you get to know who used to inhabit the land and what they built and where (a now vanished empire, a dwarven kingdom, two warring free-cities, etc), a Settling or Kingdom Age where you quickly find out where the main posts of civilization are (a city, a fortress, a couple of villages), and finally the Adventuring or Heroes Age where the actual game takes place.
It's divided in seasons: in the fall monsters spawn from the darkness or arrive from the edges of the map and settle in the crumbling ruins or in the gnarled woods, in winter they patrol their domains, raid and pillage trade routes and settlements and maybe fight with each other, in spring civilization recovers their resources, heals their wounded, and recruits adventurers, and the summer the adventurers fight back, explore the land, fulfill quests, and crawls dungeons.
Right now I've got the basics of the first two ages ready, and lately I've been toying around with the actual mechanics of character generation and the combat system. I pondered a few different methods but none of them really worked.
First of all, as the player might be handling from two to eight or such different adventuring parties, the combat system has to be quick (and simple) enough not to slow down the game. Second, it has to offer a minimum of granularity, because chars are expected to grow in levels and obtain magic items (and this means that each character is and independent and not just "Party A, Party B", an approach which I considered for some time), and both things have to reflect in the encounter mechanics. Third, I've got a specific idea of the power level of the adventuring parties: a first level party should handle an encounter with kobolds easily, might suffer some wounded with goblins, even maybe a dead Magic User or Thief, and should consider an encounter with an orc raiding group a fairly lethal affair (quite old school).


Więcej na temat Fantasim znajdziecie na forum RPG.net (skąd pochodzi powyższy cytat).

Pamiętam, że w Polsce kilka miesięcy temu pojawił się blog poświęcony grom solo. Niestety nie dołączyłem go do czytnika RSS, a dziś nie pamiętam już jego adresu. 
Kilka innych gier solo podobnych do How to Host a Dungeon (za Planet Thirteen)



Microlite81, podobnie jak Microlite20, jest okrojoną,
miniaturową wersją Primary Fantasy SRD Rules.
Microlite81 opiera się na trzeciej edycji Microlite74, zasadach
zmodyfikowanych w ten sposób by bardziej przypominały oryginalną wersję Dungeons & Dragons.
Dokładnie chodzi o dwa zestawy zasad opublikowane w 1981, określane jako Basic i Expert (B / X).
Microlite 81 nie jest klonem zasad B / X zasad, lecz
konwersją do systemu D20-Lite, zachęcających do staro-szkolnego grania.
36 stronicowy podręcznik w wersji print friendly możemy pobrać za darmo ze strony RetroRoleplaying: The Blog.
Można uzyskać dostęp do specjalnych wersji Microlite (i innych pozycji) jeśli wesprzemy fundację RetroRoleplaying Cancer Fund za pośrednictwem Paypal .

Patrz również: Microlite 74 w wersji beta 3 do pobrania

Po tygodniu znów się spotykamy z autorami, redaktorami pisma Magia i Miecz oraz osobami, które w jakiś sposób były powiązane z MAGiem. W drugiej części, możecie zapoznać się wypowiedziami takich person jak: Tomasz Kreczmar, Daniel Szukalski, Jerzy Rzymowski, Marcin Baryłka, Maciej Nowak-Kreyer, Michał Karkuciński, Piotr Haraszczak, Tomasz Chmielik, Marcin Zawiślak, czy Jacek Brzeziński. 
Po aktualizacji: Hubert Czajkowski, Piotr Wyskok, Łukasz M. Pogoda.
Mam dla Was jeszcze dwie krzepiące wieści. To nie wszyscy - kilka osób odpowie w późniejszym terminie, a więc całkiem możliwe, że pojawi się część trzecia.
Tymczasem Jacek Rodek zobligował się do tego, że skończymy wywiad z Nim w przeciągu tygodnia.

Jeśli chcecie zapoznać się wcześniejszymi wypowiedziami: Jakuba Kubala, Michała Markowskiego, Marcina Roszkowskiego, Sławka Września, Marcina Segita, Marcina Kuczyńskiego, Artura Marciniaka, Piotra Korysia, Ignacego Trzewiczka czy Piotra Gnypa
zajrzyjcie do części pierwszej.

Miłej lektury i serdeczne podziękowania dla Wszystkich tych osób, które po dwudziestu latach podzieliły się swoim wspomnieniami.

Kryształy Czasu powracają niczym feniks z popiołów. Pomimo zapewnień administracji  strony poświęconej KC o tym, że era tej gry dobiegła końca co jakiś czas pojawiają się nowe informacje i materiały.
Administrator informuje o pracach nad nową wersją KC, z Google + (dzięki info od czegoja) można dowiedzieć się, że Jarosław Musiał tworzy nowe ilustracje do systemu Artura Szyndlera itd. itd. Wczoraj na krysztalyczasu.pl pojawiła się informacja o nowych wersjach dwóch plików.
Są to: Księga Bestii i Generator Postaci.

Ukazała się pierwsza książka The Companions z cyklu The Sundering napisana przez R.A. Salvatore. Kolejna z pozycji pojawi się dwa tygodnie później, będzie to Murder at Baldur’s Gate. 

Z tej okazji na łamach ICv2 pojawił się dwuczęściowy wywiad z Liz Schuh (Head of Publishing and Licensing Dungeons & Dragons) i Laurą Tommervik (Sr. Brand Manager D&D): cześć 1 i cześć 2.

The Sundering zapowiedziano po raz pierwszy prawie rok temu na GenConie - patrz ForbesWhat's Next With Dungeons And Dragons?). 
Wnikliwi mogą obejrzeć (lub już to zrobili) kilkanaście filmów z seminarii na GenConie 2012 zgromadzonych na stronie WotC, lub zapoznać się z tekstem What's Coming Next for Dungeons & Dragons and Forgotten Realms zamieszczonym na io9.

Wstępnie seria ma liczyć sobie sześć powieści (The Companions - R. A. Salvatore;  The Godborn - Paul S. Kemp; The Adversary - Erin Evans; The Reaver - Richard Lee Byers; The Sentinel - Troy Denning; The Herald -Ed Greenwood) oraz dwa suplementy do gry (wspomniany Murder at Baldur’s Gate).  Są to tylko dwa aspekty znacznie większego programu prowadzącego do kolejnej edycji Dungeons and Dragons Next. 
Akcja powieści i przygód będzie się zazębiać i będzie mieć na wpływ na historie w Forgotten Realms.
The Companions dostępne jest już na Amazonie w zależności od wersji cena kształtuje się od blisko pięciu dolarów do 22.

Przyznano coroczne nagrody CSR Awards. Nazwa tej nagrody pochodzi od Charlesa S. Robertsa, określanego ojcem wargamingu, który założył Avalon Hill. Nagrody przyznawane są od 1974, początkowo nazywane były Origin Awards. Dopiero w 1988 Roberts zgodził się, aby sygnować tę nagrodę jego nazwiskiem.
Od 2000 roku nagrody zostają rozdane na World Boardgaming Championships (dawniej AvalonCon). Impreza organizowana jest przez Boardgame Players Association zazwyczaj w Lancaster w stanie Pensylwania.

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget