stycznia 2013
30-dniowe Wyzwanie WFRP aktualności alantar archiwum Bethesda Softworks Blog Chaosium Citadel Miniatures Cubicle 7 czasopisma DDGF Dungeons and Dragons Dzień Darmowych Gier Fabularnych Dzikie Pola Encore english Felieton Fighting Fantasy Free RPG Day fundom gadżetomania galeria Galmadrin gamasutra game chef game day game design Game Developers Conference Game Geek Issues Game Industry Trends game studies gamebook gamedev Games Designer Workshop games workshop Gamestudies Gamification Gamma World Gamsutra Gary Gygax GenCon generator geolokalizacja GF Nowości Git Games Gnome Steve gnomy Gold Piece Publications Gonzalo Frasca Goodman Games GRAmel grand theft auto granie online greame davis Green Ronin Publishing greg christopher Groteka groza gry autorskie gry bezkostkowe gry bitewne gry darmowe gry dla dzieci gry edukacyjne gry fabularne gry fabularne na żywo gry historyczne gry karciane gry miejskie gry mobilne gry niezależne gry paragrafowe gry planszowe gry przeglądarkowe gry przygodowe gry rzeczywistości rozszerzonej gry solo gry strategiczne gry wideo gry wojenne gry zręcznościowe grywalizacja GTA Gun Metal Games GURPS H.G. Wells handheldy handouty Happy Bishop Games Hasbro Hell on Earth: Reloaded Hellfrost Hero Press Hero System Heroes of the Feywild hipertekst historia historia gier fabularnych w Polsce historia role playing games Hobbit horror Howard Philips Lovecraft howard philips lovecraft. wieści hugo human contact humor Icons icv2 idiota zagra nica Immersive Cocoon Inc indeks Independent Games Festival indie Indie Cade Indie of the Year Indie RPG Awards Infinite Power RPG infografika informacje prasowe inicjatywy inne Inspiracje interaktywna fikcja Interface Zero International Journal of Roleplaying internet Into the Fray IOTY iPad iPhone Iron Crow Enterprises Irregular isa it J.U.L.I.A. Jacek Brzeziński Jacek Ciesielski Jacek Komuda James Wallis Jarosław Musiał Jason J. Patterson Jason Morningstar Jeff Grubb Jesper Juul John Four Johnn Four Judgment Day Justin Gerard k1000 k1000 słów na niedzielę karty KB RPG ken rolston kickstarter Kids Dungeon Adventures Kingdoms of Amalur: Reckoning Kithtakharos klanarchia Knights of Pen & Paper Kobold Quarterly Kobold Quarterly Issue komiks komputerowe gry fabularne konferencje konkurs konkursy konsole konspekty kontrolery do gier konwenty kości Krajowa Konferencja Wytwarzania Gier Komputerowych krasnoludy kreskówki Kryształy Czasu Kult labirynt Labirynt Śmierci LARP Legend LEGO legoland lem stanisław Leprechaun literatura loch locus london London Gaming Fest Lone Wolf Lord of the Rings ludologia lulu łapu capu magazyny Magia i Miecz Magic the Gathering Majesty: The Fantasy Kingdom Sim mapy Margaret Weis Productions Mars Marvel Heroic Marvel Heroic Roleplaying Game Mass Effect Max Payne 3 McFarlane mechawojownik MechWarrior meksyk Menhir Microlite 74 microsoft Microsoft Flight microsoft surface Międzynarodowy Dzień Mówienia jak Pirat mikser Minecraft mity mity sowizdrzalskie mmorpg modele mody modyfikacje mongoose publishing Monte Cook Monty Python Moongose Moongose Publishing Mouse Guard Munchkin muppet show musical Mutants and Masterminds muzyka Mystical Throne Entertainment Myth and Magic Nagroda im. Philipa K. Dicka nagrody narracja nauka nehrim Neuroglyph Game Neverwinter Nights norska Nowa Fantastyka nowości Nuclear Dawn Nuln Numenera Obcy oblivion Obsidian Portal obuchem miecza OGGIE OGO Publications OGRE Oko Yrrhedesa Olympian Breed omówienia Once Upon a Time OpeeRy Open Game Table oprogramowanie origin Origin Awards pac man paizo Palladium Books Pantheon paranoia pastafarianizm Pathfinder Role Playing Game patronat pax Pelgrane Press Peru PES PEŚM Philip K. Dick piątkowa piątka Pieśń Lodu i Ognia Pinnacle Entertainment Group piraci pisarze o RPG Pitaval RPG plagiaty Planescape Play by Mail podcast podsumowanie Pokażę Wam sztuczkę polecanki Polternatywy pomoce do gry popkultura port postapokalipsa Poza Czasem praktyka Precis Intermedia programy projektanci gier wideo o RPG projektory projektowanie gier promocje Protodimension Magazine protodimensions przypomnę to wam hurtowo ptbg ptolus publicystyka pulp puszka pandory Quentin QUERP r-type random wizards raport Raport Game Industry Trends Razem Read an RPG Book in Public Week recenzja recenzje Red Brick Reign of Steel relacja religia retro Risen Rite Publishing Rite Review RITS Rob Zombie robotica Rock of the Dead Rockstar rocznice Rogue Trader roguelike Rolemaster roleplaying tips RPG RPG Kickstarters RPG na świecie rpg review RPG Superstar RPGirl Zine Project RPGNow RPGWatch Runequest rynek RPG rzeczywistość alternatywna rzeczywistość alternatywna fundom rzeczywistość rozszerzona Saints Row salvatore Sandy Petersen Savage Worlds scenariusz scenariusze science fiction Secret Fire Games Secret Fire RPG sens żucia RPG sensacja i przygoda seriale sf fiction SF Signal ShadowCon Shadowrun Showdown Signal Fire Studios Sixtystone Press skirmish skyrim Snatcher SNT sobieski South Park Space 1889 Stalker star trek star wars Star Wars: The Old Republic Stargazer's World startup Steam steampunk Steampunk Musha Steve Jackson Games storytelling Storytelling Adventure System Stowarzyszenie Miłośników Gier Fabularnych Strefa Śmierci Strike to Stun Studio 2 Publishing studnia O Sundered Skies Super Mario Bros superhero Surfacescapes Sword and Sorcery Swords and Wizardry synapse system sztuka komiksu Świat Młodych świat mroku Światotworzenie Światowy Dzień Książki Światowy Dzień Mistrza Gry targi Techland technoir technologie teoria Tera Clapper Terminal Space terraria tetryki The Atlantean Trilogy The British Science Fiction Association Awards The Elder Scrolls The Escapist The Lord of the Rings The One Page Dungeon Contest The One Ring The Organization of Gamers and Roleplaying Enthusiasts The Realms of Atlantasia: The Game Master's Bible The Thousand Thrones Third Eye Games Tidbits TimCon Times Timthy Leary todd howard Tomasz Kołodziejczak Trail of Cthulhu Traveller Travellers Of The Wasteland Triple Ace Games Troll Lord Games Trollland TSR Tunnels and Trolls twitter Tydzień e-książki tydzień małych publikacji Tym Którzy Chcieliby Ale Już Nie Mogą Tym Którzy Pierwszy Raz Typowe Myśli Typowe UDK UK Games Expo Ultramodern4 Umläut: Game of Metal Unhallowed Metropolis unity Unreal Development Kit Untold Vampire the Masquarade varia VGA Victoria video Video Game Awards Virtual Table Top VR W.R.O.N.G. War of the Dead wargaming Warhammer 40000 Warhammer Fantasy Role Play Wasted Lands Wastedlands wasteland Watch Dogs web 2.0 West End Games White Dwarf white wolf wiedeń Wiedźmin Wii Wikileaks Winter Runes wired Wizard and Warriors Wizard of the Coast Wizards' World Wojna Światów Wolsung World of Darkness World of Warcraft wpis gościnny WWII: Hand of Steel wydawnictwo Portal wywiady X-plorers RPG XXX XXX lat RPG Zamek Drachenfels zapowiedzi zew cthulhu ZWEIHÄNDER

Dźwięk, projektor wideo o przekątnej 99'' i kolorowe oświetlenie zmieniane za pomocą pilota.
Gorzej jednak z kosztami, jak pisze autor na Reedit:

Man, I couldn't even begin to estimate. My first roleplaying game was in 1980. I've been collecting things here and here since.The tables were about $200 as we used some wood we already had. The projector was a gift. The screen was less than $50. The track lighting was about $35 per, and the bulbs another $15 each plus shipping (I think). The chairs just appeared one day, so far as I remember - that or I robbed a funeral home in my sleep. Then there's the laptop, about 10,000 figures (only the ones I use the most are on the shelves), the books, the dice, the etc. etc. ect.If I were doing it from scratch, I'd start with:1) A basic table with chalkboard paint ~$1002) A single row of track lighting with normal lights ~$403) A cheap laptop or tablet and speakers ~$2504) A spare monitor or a refurbished projector ~$200Then build up from there over time.I'd also probably go with tokens or cardboard standups and card terrain and acquire the rest as needed.



Upływa pierwsza rocznica polskiej produkcji Gloria Victis. Nie chodzi oczywiście o nowelę Orzeszkowej a o grę MMORPG, która w ubiegłym roku poległa na Kickstarterze (zebrali tylko 1/3 z 60  tys. funtów). Team pracuje nad grą w wersji Pre-Alpha z którą po raz drugi wystartują na Kickstarterze.
Niewątpliwie jest to jedna z najciekawszych niezależnych MMORPG w Polsce.

30 sekundowy trailer luźno inspirowany filmem Blade Runner, to animacja stworzona przez duńskie studioThe Animation Workshop.  Są odpowiedzialni jest również za film The Reward, który ostatnio krążył w polskiej blogosferze.
Ta animacja to tylko wierzchołek góry lodowej. Na ich stronie znaleźć można całą masę filmów jak np. ten o siostrach Fox, znanych głównie z roli jaką odegrały przy propagowaniu spirytualizmu i spirytyzmu.

Studio ma swój kanał na YouTube, zdecydowanie lepiej się ogląda, niż wyszukuje na ich stronie.

Proteus to gra, w której możemy zanurzyć się w bajkowym świecie i eksplorować tajemnicze wyspy. Świat generowany jest losowo, dzięki czemu mamy do czynienia za każdym razem z inną rozgrywką. Wilderness jak się patrzy, zresztą sami twórcy (Ed Key i David Kanaga) tak określają tę grę.

Warlords of Alexander to kolejny darmowy, quasihistoryczny setting do Basic Role Playing, na który pewnie nie natknąłbym się gdyby nie Drive Thru RPG.
Dodatek łączy wątki starożytnej Grecji z mitami, składa się z dwóch części: pierwsza omawia świat przedstawionej gry, natomiast druga to zasady do BRP.
W tej pierwszej omówiono olbrzymie imperium aleksandryjskie, chronologię wydarzeń, opis poszczególnych regionów, miast i ich mieszkańców, umiejętności, cennik i tworzenie postaci.
Cześć druga przeznaczona dla Mistrza Gry zawiera dodatkowe zasady do BRP: walka, doświadczenie, zbroje i bronie, część miejsca poświęcono budowaniu kampanii, bestiom itp.
Jednym słowem standard i nic szczególnego. Sądzę że jeśli poświęcilibyśmy nieco więcej czasu na starożytną Grecję, to gra może zaowocować ciekawą zabawą w III wieku p.n.e.

Autorem 123 stronicowego Warlords of Alexander jest Paul Elliott z ZOZER Game Designs, a sama gra pojawiła się już w 2004 roku.
Grę można pobrać za darmo z internetowego sklepu Drive Thru RPG.


Pure Steam RPG to darmowy, steampunkowy dodatek do Pathfinder Roleplaying Game. Obecnie jest w wersji beta i może być ciekawą alternatywą dla płatnego Terah, dodatku sfinansowanego społecznościowa w ubiegłym roku. Dodatek liczy sobie 96 stron z fenomenalnymi grafikami, za które odpowiadają: Mates Laurentiu, Alejandro Lee, Chris DeHart. Autorami Pure Steam są: Adam J. Crockett, Brennan Ashby,  Lance Wright i Davin Perry.

Katarzyna i Marcin Kuczyńscy, autorzy Armii Apokalipsy zdobyli sporo doświadczenia wydając ich poprzednią grę Poza Czasem. Opowiadają o tym w dwuczęściowym wywiadzie, który przeprowadziłem z Nimi dwa lata temu – wróćcie do niego, bowiem ich wypowiedzi są naprawdę interesujące. Dyskutujemy o różnicach pomiędzy World of Darkness, a Armiami Apokalipsy, poruszają takie tematy jak erotyka na sesji, czy praca Katarzyny Kuczyńskiej nad cRPG Wiedźmin. 
Na początku wypada zaznaczyć, że Armie Apokalipsy poznałem już z rok temu w wersji beta, natomiast w momencie jak podręcznik poszedł do druku otrzymałem już pełnoprawną grę. Jeśli chcielibyście zapoznać się z pierwszymi wrażeniami Sławomira Września jak wygląda podręcznik w wersji papierowej zajrzyjcie na jego blog Six.W kilku słowach dzieli się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi wydania gry papierowej.
Dzisiaj omówię Armie Apokalipsy „pobieżnie”, na zasadniczo przyjdzie jeszcze czas.

Z Obuchem miecza jest niebywale prosto. Nie trzeba nic pisać. Teksty piszą się same. Twórczość młodych niestety, w wielu wypadkach nie ma nic wspólnego z autentycznym życiem naszej młodzieży w mieście i na wsi, z jej pracą i zainteresowaniami, jej kłopotami i marzeniami. Jakby powiedział to klasyk.

Destiny's Handbook to zabawna aplikacja na platformy mobilne dla geeków i eRPGowców. Pozwala losowo tworzyć opis postaci z kombinacji ponad 25 tysięcy słów. Nie jest to typowy generator losujący nam statystyki i inne cyferki Bohaterów Niezależnych. Powstałe za pomocą generatora opisy postaciwyglądają następująco np. Famous Sith Lord, the Old Porn Actor whose is destined to manipulate germany lub Immortal Tryglodyte Unsecceful Fisher destined to corrupt japan, Weapon: Useless Bastard, Special Ability: Spiritual Genital, Your companion: Disabled Centaur
Ta aplikacja serio może być przydatna na zabawnych sesjach i moim zdaniem jest lepsze niż 10 generatorów NPC.
 iUserzy muszą zapłacić za grę niecałego funta, zaś w wersji na Androida jest przez jakiś czas darmowa.
PS. Nie wiem o co chodzi i za co dostaje się punkty jednak w moim przypadku "życiówka" to coś koło 30 000

Piotrek Gnyp napisał kiedyś tekst pod tytułem: Nie ogarniam wideo w internecie. Podobnie jak On nie rozumiem o co chodzi w letsplayach, czyli zapisie z gry wideo. I analogicznie nie widzę korzyści z 90 % zapisek z sesji. OK, letsplay może być solucją do gry. Ale rozpakowanie gry fabularnej czyli unboxing jest już poza moją percepcją i recepcją poznania.

Sneak Peek Numenery zamieszczony  wczoraj na stronie poświęconej grze
Monte Cook dysponuje cechą, której brak polskim publicystom o grach fabularnych (w skrócie SNT). Jego wypowiedzi zdecydowanie skłaniają do refleksji, natomiast treści produkowane przez SNT niosą przekaz wtórny, skondensowany, a nader często patetyczny. W dodatku nie są zrozumiały nawet dla samych SNT, które tekst preparowały.


Welcome to Nuln. Its inhabitants call it the most sophisticated and glamorous city in the Empire.Outsiders call it the most degenerate and corrupt place on Earth. Here the favourite pursuitis politics and power is everything. No matter how you got it. From knife-fights in the alleys to whispered gossip in the drawing rooms the conflict is fought throughout the city. To go up against the inhabitants of Nuln is to face opponents raised since childhood on the hunt for power. Welcome to Nuln. Hope you survive, your morals won’t.
Powyższy wstęp to opis dodatku Playing the Game stworzonego przez Davida Perrego. Dodatek jest niewielki jak na fanowskie produkcje do WFR - liczy sobie raptem 14 stron, a powstał 10 lat temu.

FATE najwyraźniej ma swoje 10 minut, świętuje sukcesy na Kickstarterze i całkiem możliwe, że połknie kolejny kawałek tortu złożonego z erpegowych graczy.
Tymczasem na Reedit pojawiła się konwersja 7th Sea na zasady FATE.

Niestety strona polskiego wydawcy 7h Sea została zlikwidowana (www.wolf-fang.pl), jedyne informacje jakie znajdziecie na temat tej gry po polsku znajdują się na Wikipedii oraz w archiwum Poltergeista. Godny polecenia jest tam plik z zbiorem jedenastu artykułów dotyczących 7th Sea. Znajdziecie tam tłumaczenia artykułów z dodatku The Pirate Nations i polskie teksty do 7th Sea autorstwa  Juliana Czurko i Andrzeja Kołodziejczyka.

Zapomnijcie o megadungeonach. Oto labirynt stworzony trzydzieści lat temu przez ojca użytkownika twittera @Kya74. Szczegółowy labirynt w formacie A1 powstawał przez siedem lat.
Autor niezwykłego dzieła pracuje jako ...woźny.
“Where does my father work? At a public university!! In the athletic department!!! As a janitor.”

Jak można dowiedzieć się ze strony Games Workshop - Investor Relations, Chief Executive Officer, CEO Mark Wells zrezygnował z pełnionej funkcji. Tymczasem firma odnotowuje coraz wyższe zyski niż w latach ubiegłych. Oczywiście nie sposób porównywać zysków giganta z Nottingham, z wynikami prezentowanymi przez firmy z branży roleplaying games, jednak może kogoś zaciekawi komunikat prasowy Games Workshop i informacje, przytoczone przez angielski Financial Times.

Kolekcjonerskie gry karciane od lat mnie fascynowały. Choć grałem w nie sporadycznie (Sim Wiocha mi wystarczała) to kartoniki z grafikami, na tyle mi się podobały, że zbierałem po kilka ładniejszych z każdej gry. Miałem więc karty z: Aliena, Highlandera, Star Wars, oczywiście M:tG i innych gier. Kilka dni temu serwis io9 zebrał sporo interesujących odnośników do galerii grafików tworzących karty do tej popularnej karcianki.

Blog Realm of Chaos: An 80s Warhammer Enthusiast Blog w krótkim czasie swego istnienia (w lutym upłynie rok od jego powstania) wyrasta na obfite źródło informacji na temat uniwersum Warhammera. Dla Polaków może być osobliwe, że Autor bloga podchodzi do gromadzenia danych w taki sposób, jak czynił to onegdaj Artur Marciniak na łamach Magii i Miecza. Posiłkuje się wyłącznie oficjalnymi opracowaniami (do WFB, WFR czy książkami i komiksami), a co więcej dzięki dobrodziejstwu World Wide Web znajdziemy tam wypowiedzi twórców Warhammera.

Popularność książek i serialu na podstawie Gry o tron, sprawia że powstaje mnóstwo gadżetów dla geeków. Jedną z takich "zabawek" może być warhammer, którym fikcyjna postać z książek Martina - Robert Baratheon zabił króla Rhaegara Targaryena.

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget