Raport finansowy Hasbro za drugi kwartał 2013: toysboys ↓gry ↑

Hasbro, firma która obchodzi w tym roku swoje dziewięćdziesięciolecie opublikowała jakiś czas temu raport finansowy za drugi kwartał roku 2013. Wyniki są dosyć ponure: całkowite zyski spadły o siedem milionów dolarów.
Obecnie firma stawia na  duże marki: Sesame Street, Disney, Marvel, oraz franczyzę Hasbro Studios, włączając My Little Pony i Transformers.

Mniej miejsca poświęcono w tym raporcie Wizard of the Coast, firmie która należy właśnie do Hasbro.
WotC nadal boryka się z problemami związanymi z przyszłością marki Dungeons & Dragons w telewizji i kinie. O procesie tym głośno było w maju b.r., kiedy to Hasbro pozwało Sweatpea Entertainment - producenta znanego z trzech tytułów filmowych dosyć niskich lotów. Chodzi oczywiście o dwa filmy na podstawie Dungeons & Dragons oraz An American Haunting.
Sweetpea paid, and Hasbro accepted, a payment of $20,000--the amount contractually tied only to the exploitation of Television Rights, and consistent with the parties' mutual understanding that the Second TV Movie was a made-for-television production for release on the Syfy Channel. Were the Second TV Movie planned or released as a theatrical or non-theatrical sequel, prequel or remake based on the Picture, Sweetpea would have paid the greater amount under the License for exercising the Sequel Rights.Using the payment as evidence, the lawsuit alleges that the movie rights actually reverted to Hasbro five years after the movie's debut of December 8, 2005. The history of the amendments to the license are interesting. TSR commenced legal action in 1998 against Sweetpea for failing to commence principal photography, reverting the rights to TSR. A settlement was agreed upon, requiring Sweetpea to create a movie within the five-year timeframe. This is not the first time Sweetpea and the D&D rights owner have had a disagreement; Warner Bros. approached Hasbro about the "Chainmail" movie and Hasbro passed. Solomon responded:
We have made three pictures so far, and we’re going to make more –including the tentpole project that is currently in advanced stages of development with Warner Bros. This is nothing but shameless opportunism on the part of Hasbro, an effort to use the Court and the legal process in an attempt to delay the project. We intend to deal with them quickly and firmly and we are confident we will prevail – just as we did in the 1990’s, when the last legal challenge ended with a confirmation of Sweepea’s rights.
ExaminerHasbro sues Sweatpea Entertainment over D&D movie rights (Video) 

Inna istotna informacja pochodząca sprzed dwóch dni dotyczy Hasbro i Ubisoftu. Ubisoft będzie developerem takich tytułów Hasbro jak: Monopoly, Scrabble, Trivial, Pursuit, Risk, Battleship oraz Cranium. Umowa dotyczy konsoli następnej generacji i tych obecne już dziś na rynku.

Z innego źródła dowiadujemy się że w Dungeons & Dragons gra aż 6 milionów ludzi na całym świecie, a konsumenci wydali ponad miliard euro na produkty oznaczone marką D&D.
Zapoznaj się z raportem:

Hasbro Reports Financial Results for the Second Quarter 2013

lub artykułem Michaela Tresci na łamach Examinera 

Hasbro sales decline in Q2; games up, boys' toys down 


Tagi:

Prześlij komentarz

Ciekawe skąd mają takie dane. 6 milionów graczy? Obecnych, aktywnych? W którą edycje?

Te dane pochodzą z 2000 roku, pisał o nich Tresca w The Evolution of Fantasy Role-Playing Games.
WotC i Hasbro podpierają się nimi, niczym Polter w czasami świetności, choć nie do końca są one prawdziwe.
Więcej na ten temat: http://gryfabularne.blogspot.co.uk/2013/08/odrodzenie-rpg-nieeee.html

I cytat:
"In 2000 Wizards of the Coast conducted one of the largest polls of role-players, polling more than 65,000 people in a post card survey sent to more than 20,000 households of people ages 12 to 35. A follow up survey was then completed by about a thousand respondents from the “screener." In that study, Ryan Dancey, then Brand Manager of Dungeons & Dragons, discovered that six percent of the U.S. population played tabletop role-playing games (~ 5.5 million people) and three percent played monthly (~ 2.25 million people)"

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget