Korzyści płynące z gier wideo

Pomimo wrzawy jaka pojawiła się w kwestii związków gier wideo i strzelanin w USA (cz. 1 i cz. 2) nie cytowano zbyt często badań i ich wyników. Większość publicystów growych po prostu zgodnie twierdziła, iż te badania były przeprowadzane niejednokrotnie, a pieniądze sygnowane na ten cel przez Barracka Obamę, są pieniędzmi wyrzuconymi w błoto.

Przytoczę najciekawsze z benefitów.
  • Dr. James Rosser, dyrektor Beth Israel Medical Center's Advanced Medical Technology Institute przywołuje np. korzyści jakie gry przyniosły medycynie. Odwołuje się do laparoskopijnych operacji, czyli operacji małoinwazyjnych, gdzie specjalistyczne narzędzia wykonują niewielkie nacięcia od 0,5 do1,5 cm, a samą operację przeprowadza się na ekranie monitora.
  • Statystyki z The Federation of American Scientists wykazują że studenci, zapamiętują do 90% informacji, ucząc się za pomocą symulowanych środowisk.  Dla porównania w tradycyjny sposób (czytając tekst) zapamiętujemy tylko 10%.
  • Kolejne ciekawe informacje dotyczą okulistyki. Zostały przeprowadzone przez University of Rochester, gdzie jak okazuje się ludzie grający kilka godzin dziennie w gry 3D mają szansę na poprawę ostrości wzroku o 20%. Z kolei artykuł opublikowany w Nature Neuroscience dowodzi, że gry wideo przynoszą poprawę czułości kontrastu. Dlatego gracze są, co wydaje się być bardzo prawdopodobne, lepszymi kierowcami w mgle, niż osoby nie grające. 
  • Z kolei wg. PopCap Games wynika, że 88% osób ankietowanych gra w gry wideo, aby się odstresować. Poziom stresu wywołany przez hormon kortyzolu zmniejsza się nawet o 17%.
  • CNET donosi że u osób grających, fizyczna tolerancja bólu spada nawet o 65%. Według UCSF, gry mogą być przydatne dla osób cierpiących na choroby Parkinsona. W badaniu trwającym dwanaście tygodni, ponad 55% grających ludzi poprawiła równowagę, czy szybkość chodu.
  • I może mniej naukowe badania, przeprowadzone przez Toronto Sun wykazały, iż wspólne granie par wpływa pozytywnie na ich małżeństwo (w 76% przypadków).
Statystyki dotyczące gier wideo i ich wpływu, wyłuskałem z tekstu The Benefits of Video Games zamieszczonego w ostatnich dniach na łamach RPG Gamer. Autorem jego jest Trent Seely.
Zwróćcie uwagę również na ostatnie wyniki Best of 2012 RPG na tej stronie.

photo credit: 96dpi via photopin cc

Prześlij komentarz

Kilka bardzo dobrych dowodów, że granie na kompach to nie zawsze strata czasu, ale jak widać mogą przynieść także parę przydatnych skutków.

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget