Konwersja 7th Sea na FATE

FATE najwyraźniej ma swoje 10 minut, świętuje sukcesy na Kickstarterze i całkiem możliwe, że połknie kolejny kawałek tortu złożonego z erpegowych graczy.
Tymczasem na Reedit pojawiła się konwersja 7th Sea na zasady FATE.

Niestety strona polskiego wydawcy 7h Sea została zlikwidowana (www.wolf-fang.pl), jedyne informacje jakie znajdziecie na temat tej gry po polsku znajdują się na Wikipedii oraz w archiwum Poltergeista. Godny polecenia jest tam plik z zbiorem jedenastu artykułów dotyczących 7th Sea. Znajdziecie tam tłumaczenia artykułów z dodatku The Pirate Nations i polskie teksty do 7th Sea autorstwa  Juliana Czurko i Andrzeja Kołodziejczyka.



7th Sea (ang. Siódme Morze), gra fabularna wydana w 1999 roku przez wydawnictwo AEG, sprowadzona do Polski w 2004 roku przez wydawnictwo Wolf Fang. Obecnie zarówno w Polsce jak i w USA linia wydawnicza została zawieszona.
W 7th Sea gracze wcielają się w Bohaterów walczących z Łotrami i przemierzających kontynent Thei, przypominający zarysem i głównymi państwami XVII-wieczną Europę. Gra osadzona jest w klimacie filmów płaszcza i szpady, choć umożliwia także grę w innych konwencjach, w tym: dark fantasy, horrorze, baśni oraz intrygach i spiskach. System bogato czerpie ze stereotypów i obecnych w kulturze popularnych wyobrażeń dotyczących poszczególnych państw, na nich budując świat.


FATE, Fantastic Adventures in Tabletop Entertainment to uniwersalna mechanika gier fabularnych oparta na mechanice FUDGE. Nie posiada domyślnego świata gry, cech postaci ani konwencji i jest stworzona z myślą o możliwie łatwym przystosowywaniu jej do wymagań graczy i mistrza gry. Była tworzona z myślą o graczach, którzy nie lubią w czasie sesji często rzucać kośćmi.
Mechanika została stworzona przez Freda Hicksa i Roba Donoghue'a. Zdobyła dużą popularność dzięki mocnemu wsparciu (niezwykłe jak na darmową grę) i wieloma innowacjami w stosunku do "zwykłych" mechanik stosowanych w grach fabularnych.

Plik z konwersją 7th Sea <=> FATE jest dosyć obszerny, liczy sobie 64 strony, jak podaje autor Mystrunner, pracował nad nim rok czasu.

Wątek na Reedit
Konwersja 7Lth Sea na FATE (plik na Google Docs)


Tagi:

Prześlij komentarz

Mania jakaś, widze że w kolejce do konwersji na fejta czekają już prawie tylko warh, bierki oraz poker.

Jeżeli Warh to Warhammer, to parę konwersji na FATE już od jakiegoś czasu krąży po necie (+ tomakon niecały rok temu coś takiego skombinował i prowadził, notki z tego dalej na jego blogu zdaje się wiszą).

Warh został sfateowany dawno temu.

No tak, mogłem się domyslić. W takim razie zostały już tylko bierki i poker.
Aha, i piotruś.

Stawiam litra jak przerobisz bierki na FATE CORE.

Umiejętności ograniczyłbym do wyciągania bierka leżącego prostopadle, równolegle i po ukosie. Normalnie można testować czy wyciągnięcie łapą się uda, sztuczki polegałyby na finezyjnie-przebiegłym używaniu już posiadających bierków.. znaczy się kości.
O ile miałbym rok jak wtórca 7th sea fate - wydumałbym tak wyczesane zasady że muszka nie siada. Osobną sprawą jest sens przedsięwzięcia, już lepiej dorabiać jako woźny lub rysować po nocach nałogowo labirynty.

Nie znam się to się zapytam.
FATE CORE namiesza na rynku dzięki Kickstarterowi ? Mylę się kolego Tomakon i Kuzz?

Nie znam się ni ząb to się wypowiem.

Fate jest wg mnie tym czym dekade temu było d20. Poznac to można chocby po wieści ze świata. Wtedy też z niewiadomych dla mnie przyczyn mechaniki konwertowano na d20 nie bacząc na sens przedsięwzięcia. Sumując to co już wcześniej mieszało i co jeszcze namiesza odnieść możemy zatem w skali do tego ile d20 namieszało dekade temu.

W Polsce na miejscu wydawców rzucających na rynek po tysiąc egzemplarzy Honoru i Krwi czy Armii Apokalipsy zamiast tego zabrałbym się za rzetelne wydanie Fate 3ki. Jeśli tylko Savage Worlds się opłaciły to i Fate Core by się opłacił.

Jako że jednak w Twoim pytaniu mowa o rynku rozumiem że pytasz o zachód a nie Polskę, bo u nas jak wiadomo o rynku ciężko mówić. Tam myśle że namiesza o tyle że echa akcji kickstarterowej na pewno się obiły wszystkim o uszy. Podejrzewam że Złe Kapelusze i tak dorwałyby tą kasiore, tyle że po a nie przed - a tak mają kase w kieszeni i darmową reklame w którą najpierw musieliby inwestować. Wstrząsy wtórne czuć będzie jeszcze długo i to właśnie dzięki Kickstarterowi.

Nie zgodzę się. Tym czym było d20 obecnie jest PFRPG. A potem dopiero SW, FATE. Ale mogę się mylić.

Co do opłacalności SW, nie chcę pisać ponadto co wiem, jednak jeśli GRAmelowi aż tak to opłacałoby się, to czy pozostawiłby kurę znoszącą złote jaja? [ale, ciach bajera bo musiałby się Piotr w tej kwestii wypowiedzieć, albo pisać o czym nie powinienem].

Wstrząsy wtórne to w moim mniemaniu odczuje Paizo, gdy wydadzą PFRPG MMORPG - spójrz na DA RPG z Green Ronin. Czy ktoś pamiętał jeszcze o tej papierowej grze? Sporo profitów dla pen&paper daje video game oparte właśnie na podręczniku papierowym.

Prosta sprawa. Fate Core ma jakieś szanse, bo (prawie) całość będzie za darmo za kilka dni. A kickstarter działa, bo za 1$ dostajesz materiał do gry, za 10$ wszystkie pdfy, a nie zapowiedź zapowiedzi że jak zbierzemy ten upragniony milion to napiszemy podręcznik.

Co do konwersji, chyba tak jest, że jak wychodzi nowa mechanika "uniwersalna", to zamiast nie wiem jakich zdziwionych światów, na pierwszy ogień trafiają gry które ludzie znają/lubią.
Łatwiej przekazać jak co działa, gdy warstwa fabularna jest już gotowa i znana. Tak było z d20 i Savage Words, pewnie tak będzie z Fate.

Ja to rozumiem Lukasz, ale zastanawia mnie czy pieniądze, które mają/ zbiorą pozwolą im na stworzenie konkurencji dla
Paizo
PEG
czy może jeszcze mniejszych firm.
Zastanawiam się po prostu jak to przełoży się na popularność...

Ah, skoro bawimy się w takie prognozy fajne to może tak powiem, że mimo braku danych przypuszczam że PF to następca d20.. ale następca jako baza graczy, a nie powtarzający ścieżkę systemu uniwersalnego który przedrążył rynek na tyle że każdy coś w nim skubał z ciekawości choćby. Pazio ma swój setting i to w zasadzie jedyny element oryginalny o ile mi wiadomo, a skoro tak to owszem, PF generuje mega kapuche dla Pazio ale nie dociera za siódme morze jak Fate. Dziś generuje kapuche, ale co będzie jeśli FC podskubie mu graczy szukających nowych wyzwań? Co jeśli DnD się przyjmie na dokładkę? Nie mówię tu by najmniej że FC oto samotnie zatrzęsie w posadach rynkiem strącając gigantów w odchłań - na to składa się na przykład odpowiedź na pytanie co sami Haci zrobią z zyskiem.

Tak wiec na pytanie czy kapucha z kickstartera pozwoli FC namieszać dalej obstaję przy odpowiedzi twierdzącej. D20 i (jak czytam u Łukasza bo sam w tamtym okresie wogóle nie interesowałem się rpgami) SW także szły już tą drogą, może nam to dać obraz potencjału możliwego do osiągnięcia dla Fate.

Przecież Piotrek pozostawił tylko SW w Polsce. Jeżeli dobrze (chociaż mogę się mylić, bo pamięć mam krótką) pamiętam, sam kilka razy pisał, że zarabia na DTRPG.

Znasz wyniki sprzedaży Dresden Files - największego hitu EH.. nie ma się co podniecać :D

Tak naprawdę zależy od tego, ile oficjalnych gier będzie używać Fate Core. Ponoć się zapowiada kilka.

Myślę raczej o powtórzeniu sukcesu Burning Wheel - czyli na znacznie mniejszą skalę.

Czy istnieją wiarygodne dane na temat sprzedaży PF RPG?

Kilkaset tysięcy ludzi pobrało podrecznik w wczesnej becie (wtedy któryś z redaktorów pytał w komciach Nierozumiem co się tak podniecają tym PFRPG.
Kolejne dane kwartalne to ICv2.

@Borejko
Nie mylisz się. Będzie trochę ruchu, Evil Hat zasłużenie zarobi trochę dolców. Czy FATE powtórzy sukces d20 - msz, na pewno nie na taką skalę. Kapelusze pokazały jak trzeba robić promocję GOTOWEGO materiału dla niszy.

@Kuzz
Co z Aspektami (zwłaszcza interesuje mnie trio faz)? Tylko 3 umiejki? A konflikt społeczny? Piramida czy kolumna? Kurczę, jeszcze trochę pracy Ci do litra brakuje.

Teraz gra się nazywa Fate a nie FATE.

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget