Bedrock Blog: Wywiad z Monte Cookiem

Sneak Peek Numenery zamieszczony  wczoraj na stronie poświęconej grze
Monte Cook dysponuje cechą, której brak polskim publicystom o grach fabularnych (w skrócie SNT). Jego wypowiedzi zdecydowanie skłaniają do refleksji, natomiast treści produkowane przez SNT niosą przekaz wtórny, skondensowany, a nader często patetyczny. W dodatku nie są zrozumiały nawet dla samych SNT, które tekst preparowały.

Zupełnie odwrotnie jest z tekstami Monte Cooka - jego teksty, wywiady, opinie odbijają się szerokim echem w internecie i sądzę, że identycznie będzie z wywiadem opublikowanym na blogu The Bedrock Blog. Wywiad podzielono na trzy części dotyczące jego nowej gry Numenera, tworzenia światów i projektowania gier, przeprowadził go korespondencyjnie Brendan Davis.

Pomimo, iż wokół Monte Cooka odwiecznie pojawia się wiele kontrowersji (DRM na PDFach do d20, Ptolus - gra warta 120 dolarów w 2006 roku, D&D 3) to nie sposób przyznać, iż jest jednym z najbardziej innowacyjnych projektantów gier na świecie*
Patrząc na blisko sto pozycji pen&paper przy których pracował Cook można być pewnym, że Numenera odniesie olbrzymi sukces, a jeśli Brian Fargo wraz z nim stworzy komputerową grę fabularną to można liczyć faktycznie na duchowego następcę Planescape.
Czytaj wywiad:
An Interview with Monte Cook: game design, world building, and Numenera

Informacje na temat samego Monte Cooka znajdziecie w Wikipedii, jego oficjalnej stronie Monte Cooka, Na RPG.net. zaś znajdziecie listę 91 pozycji przy których pracował Monte Cook.
* Na pohybel wszystkim wznoszącym peany do zacieków na ścianach przedstawiających Wicka.
Źródło: RPG Site

Prześlij komentarz

"This toxic atmosphere among gamers started about 15 years ago, and it's escalated since then." i dalsze.

Nie wiedziałem że rpgowy hejtfest jest taki międzynarodowy. Myślałem że to nasza specjalność.

Zatem wszelkie argumenty w stylu "w Polsce to tylko narzekacie i nie można podyskutować ani wydawać ani fundomować" nie są zasadne. Nie można tak jak wszędzie indziej. Jesteśmy normalni :-)

Pewne różnice jednak są...

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget