lutego 2012
30-dniowe Wyzwanie WFRP aktualności alantar archiwum Blog czasopisma DDGF Dungeons and Dragons Dzikie Pola Encore english Felieton Free RPG Day fundom gadżetomania galeria Galmadrin gamasutra game chef game day game design Game Developers Conference Game Geek Issues Game Industry Trends game studies gamebook gamedev Games Designer Workshop games workshop Gamestudies Gamification Gamma World Gamsutra Gary Gygax GenCon generator geolokalizacja GF Nowości Git Games Gnome Steve gnomy Gold Piece Publications Golden Geek Awards Gonzalo Frasca Goodman Games GRAmel grand theft auto granie online greame davis Green Ronin Publishing greg christopher Groteka groza gry autorskie gry bezkostkowe gry bitewne gry darmowe gry dla dzieci gry edukacyjne gry fabularne gry fabularne na żywo gry historyczne gry karciane gry miejskie gry mobilne gry niezależne gry paragrafowe gry planszowe gry przeglądarkowe gry przygodowe gry rzeczywistości rozszerzonej gry solo gry strategiczne gry wideo gry wojenne gry zręcznościowe grywalizacja GTA Gun Metal Games GURPS H.G. Wells handheldy handouty Happy Bishop Games Hasbro Hell on Earth: Reloaded Hellfrost Hero Press Hero System Heroes of the Feywild hipertekst historia historia gier fabularnych w Polsce historia role playing games Hobbit horror Howard Philips Lovecraft howard philips lovecraft. wieści hugo human contact humor Icons icv2 idiota zagra nica Immersive Cocoon Inc indeks Independent Games Festival indie Indie Cade Indie of the Year Indie RPG Awards Infinite Power RPG infografika informacje prasowe inicjatywy inne Inspiracje interaktywna fikcja Interface Zero International Journal of Roleplaying internet Into the Fray IOTY iPad iPhone Iron Crow Enterprises Irregular isa it J.U.L.I.A. Jacek Brzeziński Jacek Ciesielski Jacek Komuda James Wallis Jarosław Musiał Jason J. Patterson Jason Morningstar Jeff Grubb Jesper Juul John Four Johnn Four Judgment Day Justin Gerard k1000 k1000 słów na niedzielę karty KB RPG ken rolston kickstarter Kids Dungeon Adventures Kingdoms of Amalur: Reckoning Kithtakharos klanarchia Knights of Pen & Paper Kobold Quarterly Kobold Quarterly Issue komiks komputerowe gry fabularne konferencje konkurs konkursy konsole konspekty kontrolery do gier konwenty kości Krajowa Konferencja Wytwarzania Gier Komputerowych krasnoludy kreskówki Kryształy Czasu Kult labirynt Labirynt Śmierci LARP Legend LEGO legoland lem stanisław Leprechaun literatura loch locus london London Gaming Fest Lone Wolf Lord of the Rings ludologia lulu łapu capu magazyny Magia i Miecz Magic the Gathering Majesty: The Fantasy Kingdom Sim mapy Margaret Weis Productions Mars Marvel Heroic Marvel Heroic Roleplaying Game Mass Effect Max Payne 3 McFarlane mechawojownik MechWarrior meksyk Menhir Microlite 74 microsoft Microsoft Flight microsoft surface Międzynarodowy Dzień Mówienia jak Pirat mikser Minecraft mity mity sowizdrzalskie mmorpg modele mody modyfikacje mongoose publishing Monte Cook Monty Python Moongose Moongose Publishing Mouse Guard Munchkin muppet show musical Mutants and Masterminds muzyka Mystical Throne Entertainment Myth and Magic Nagroda im. Philipa K. Dicka nagrody narracja nauka nehrim Neuroglyph Game Neverwinter Nights norska Nowa Fantastyka nowości Nuclear Dawn Nuln Numenera Obcy oblivion Obsidian Portal obuchem miecza OGGIE OGO Publications OGRE Oko Yrrhedesa Olympian Breed omówienia Once Upon a Time OpeeRy Open Game Table oprogramowanie origin Origin Awards pac man paizo Palladium Books Pantheon paranoia pastafarianizm Pathfinder Role Playing Game patronat pax Pelgrane Press Peru PES PEŚM Philip K. Dick piątkowa piątka Pieśń Lodu i Ognia Pinnacle Entertainment Group piraci pisarze o RPG Pitaval RPG plagiaty Planescape Play by Mail podcast podsumowanie Pokażę Wam sztuczkę polecanki Polternatywy pomoce do gry popkultura port postapokalipsa Poza Czasem praktyka Precis Intermedia programy projektanci gier wideo o RPG projektory projektowanie gier promocje Protodimension Magazine protodimensions przypomnę to wam hurtowo ptbg ptolus publicystyka pulp puszka pandory Quentin QUERP r-type random wizards raport Raport Game Industry Trends Razem Read an RPG Book in Public Week recenzja recenzje Red Brick Reign of Steel relacja religia retro Risen Rite Publishing Rite Review RITS Rob Zombie robotica Rock of the Dead Rockstar rocznice Rogue Trader roguelike Rolemaster roleplaying tips RPG RPG Kickstarters RPG na świecie rpg review RPG Superstar RPGirl Zine Project RPGNow RPGWatch Runequest rynek RPG rzeczywistość alternatywna rzeczywistość alternatywna fundom rzeczywistość rozszerzona Saints Row salvatore Sandy Petersen Savage Worlds scenariusz scenariusze science fiction Secret Fire Games Secret Fire RPG sens żucia RPG sensacja i przygoda seriale sf fiction SF Signal ShadowCon Shadowrun Showdown Signal Fire Studios Sixtystone Press skirmish skyrim Snatcher SNT sobieski South Park Space 1889 Stalker star trek star wars Star Wars: The Old Republic Stargazer's World startup Steam steampunk Steampunk Musha Steve Jackson Games storytelling Storytelling Adventure System Stowarzyszenie Miłośników Gier Fabularnych Strefa Śmierci Strike to Stun Studio 2 Publishing studnia O Sundered Skies Super Mario Bros superhero Surfacescapes Sword and Sorcery Swords and Wizardry synapse system sztuka komiksu Świat Młodych świat mroku Światotworzenie Światowy Dzień Książki Światowy Dzień Mistrza Gry Techland technoir technologie teoria Tera Clapper Terminal Space terraria tetryki The Atlantean Trilogy The British Science Fiction Association Awards The Elder Scrolls The Escapist The Lord of the Rings The One Page Dungeon Contest The One Ring The Organization of Gamers and Roleplaying Enthusiasts The Realms of Atlantasia: The Game Master's Bible The Thousand Thrones Third Eye Games Tidbits TimCon Times Timthy Leary todd howard Tomasz Kołodziejczak Trail of Cthulhu Traveller Travellers Of The Wasteland Triple Ace Games Troll Lord Games Trollland TSR Tunnels and Trolls twitter Tydzień e-książki tydzień małych publikacji Tym Którzy Chcieliby Ale Już Nie Mogą Tym Którzy Pierwszy Raz Typowe Myśli Typowe UDK UK Games Expo Ultramodern4 Umläut: Game of Metal Unhallowed Metropolis unity Unreal Development Kit Untold Vampire the Masquarade varia VGA Victoria video Video Game Awards Virtual Table Top VR W.R.O.N.G. War of the Dead wargaming Warhammer 40000 Warhammer Fantasy Role Play Wasted Lands Wastedlands wasteland Watch Dogs web 2.0 West End Games White Dwarf white wolf wiedeń Wiedźmin Wii Wikileaks Winter Runes wired Wizard and Warriors Wizard of the Coast Wizards' World Wojna Światów Wolsung World of Darkness World of Warcraft wpis gościnny WWII: Hand of Steel wydawnictwo Portal wywiady X-plorers RPG XXX XXX lat RPG Zamek Drachenfels zapowiedzi zew cthulhu ZWEIHÄNDER

Portal EN Worlds udostępnił sporo ciekawych, darmowych materiałów. Niektóre z tych plików były w swoim czasie bestsellerami, są to materiały do Pathfinder, D&D 4E, starszych edycji D&D i monety do systemów uniwersalnych.
 Ten ostatni plik i Annual EnWorld 2010 polecam.

Sky-Tyrant of Mars to nowa przygoda Umberto Pignatelliego, wydana przez Adamant Entertainment. Umberto Pignatelli jest również autorem Beast & Barbarians  (wydanego przez rodzime wydawnictwo GRAmel).
Przygoda kosztuje 3,62 Euro, przeznaczona jest dla czterech do sześciu doświadczonych graczy.

Bez cienia wątpliwości można stwierdzić, iż dla fanów TESów (przynajmniej tych, którzy posiadają wersję pecetową Skyrim) była premiera Creation Kit - następcy Construction Setów do Morrowinda i Obliviona. Towarzyszyło jej udostępnienie darmowego DLC (dostępnego także tylko poprzez Steam) zawierającego zestaw tekstur wysokiej rozdzielczości. Tu mała uwaga - jeśli kogoś nie interesuje CK, z czystym sumieniem może opuścić następne dwa akapity.

Osobiście jestem niechętny wprowadzaniu "innorasowców" do przygód, o czym zresztą już niejednokrotnie pisałem. Trudno wcielić się w rolę ludzkich bohaterów w fantastycznym świecie, a co dopiero odgrywać inną rasę o odmiennej kulturze, zachowaniach, przyzwyczajeniach itp.
U zarania tego bloga pojawiły się tutaj teksty dla moich graczy, będące swoistego rodzaju skrótowymi informacjami na temat odgrywania poszczególnych ras w Warhammer Fantasy Roleplaying.
Poniższy tekst jest swoistego rodzaju resume wiadomości na temat krasnoludów, elfów i halfingów w Starym Świecie.
Informacje w głównej mierze oparte są na artykule Nie potrzeba nam psycholi. Napisał go Chris Felton, w Polsce pojawił się dwukrotnie w 9 numerze Magii i Miecza (9/94) oraz dodatku Grimuar. Autor próbował  balansować mechaniczne wady i przewagi rasowe. Na nic jednak sie nie zdało, gdyż tekst przynosił tylko wskazówki, nie było w nim żadnych mechanicznych rozwiązań, które regulowałyby różnorakie aspekty odgrywania roli innych, fantastycznych ras. W dzisiejszych czasach takie porady mogłyby się nie sprawdzić, kiedy trzeba graczom wykładać informacje łopatologicznie.
U mnie na sesjach funkcjonują po dziś dzień.

Karte des Zürcher Gebiets 1566 (Kantonskarte Jos Murer) -
Rapperswil-Holzbrücke-Obersee - Zentralbibliothek
Dzięki newsletterowi Kobold Courier (Kobold Qurterly) natrafiłem na bardzo ciekawą mapę szwajcarskiego dramaturga, kartografa i malarza na szkle Jos Murera (1530-1580). Jedna z map którą stworzył przedstawia niezwykle szczegółowy plan Zurichu w 1576 roku (nazywana jest Murerplan).
Krótkie poszukiwania sprawiły, że trafiłem na kolejne mapy lub ich fragmenty.

Można już zamówić kolekcjonerską edycję gry wideo Game of Thrones, opartej na twórczości George R.R Martina. Do gry bonusowo dołączona zostanie sześćdziesięciocztero stronicowa książka pt. Game of Thrones: Visuals from the RPG zawierająca concept arty, screenshoty, szkice i fotografie z gry.

The Past Is Doomed to darmowy, 48 stronicowy scenariusz przeznaczony do rozegrania według zasad gry Zew Cthulhu. Autorem jest Geoff Gillan, współtwórca takich dodatków jak: Masks of Nyarlathotep, Horror on the Orient Express i wielu innych (więcej informacji o autorze znaleźć można na wiki Yog -Sothoth. Przygoda toczy się w Arkham, w latach 1990 i rozpoczyna się śledztwem w sprawie zaginięcia znanego nieco ekscentrycznego autora.

Robert M. Wegner na konwencie Polcon w 2011
Ha. Pamiętam jeszcze zamieszanie sprzed kilkunastu lat, gdy zaczynał się „inwazja” erpegów na spokojne łąki zajmowane do tej pory przez miłośników literatury i filmu:). Niektórzy przez dekadę albo dłużej nie potrafili uznać w grach nowego medium dla fantastyki. Są pewnie tacy, którzy mają z tym problem do tej pory. Sam nigdy nie grałem, mówiąc szczerze nie były to moje klimaty, wolałem książki, lecz interesowałem się RPG przez jakiś czas i sądzę, że ich siła tkwi we wspólnym przeżywaniu przygody, dobrej przygody, opartej na dobrej opowieści. W tym gry nie różnią się od książek, filmów, czy komiksów, stanowią jeszcze jeden sposób, a jaki opowiadamy sobie nawzajem o świecie i nas samych. Literatura jest bardziej intymna, komiks bardziej kolorowy a film głośniejszy i ruchliwszy:), lecz gry zajęły już miejsce pomiędzy swoimi „starszymi braćmi” biorąc, dając i wymieniając się z nimi. Powstają gry inspirowane książkami, filmami i komiksami, oraz książki, filmy i komiksy na podstawie gier. To chyba znaczy, że mówimy już o partnerstwie. I bardzo mnie to cieszy.

Robert M. Wegner. 

[review]Polski pisarz fantasy, laureat Nagrody im. Janusza A. Zajdla za opowiadanie Wszyscy jesteśmy Meekhańczykami zamieszczone w zbiorze Opowieści z meekhańskiego pogranicza. Północ - Południe oraz Sfinksa za opowiadanie Najlepsze, jakie można kupić zamieszczone w zbiorze Opowieści z meekhańskiego pogranicza. Wschód - Zachód Wegner debiutował w roku 2002 w 19. numerze miesięcznika "Science Fiction" opowiadaniem Ostatni lot Nocnego Kowboja. Jego debiutem książkowym był wydany w 2009 zbiór Opowieści z meekhańskiego pogranicza. Północ - Południe. W roku 2010 ukazała się jego kontynuacja - Opowieści z meekhańskiego pogranicza. Wschód - Zachód. Obie ukazały się nakładem wydawnictwa Powergraph.[/review]

Atlas Games zapowiedział dodatek do gry Ars Magica, który pozwoli nam wcielić się w młodzieńców, poznających trudną sztukę Hermesa w Mitycznej Europie.
Dodatek nazywa się Apprentices będzie kosztował 17,95 dolarów za 64 strony w miękkiej oprawie. Planowana data wydania to maj 2012.
Więcej informacji na temat Apprentices 





Jedna z ilustracji z tego dodatku.


Spora okazja dla fanów gier komputerowych opartych na Dungeons & Dragons. Poniższe 8 tytułów można przez tydzień kupić za niecałe 10 dolarów, w sklepie GOGa. Promocja trwa tylko do 28 lutego.
Bonusowo Temple of Elemental Evil jest za darmo przy zakupie jakiejkolwiek gry.


Fundomowe Kuchenne Polucje stanowią integralną część z poprzednim odcinkiem Tetryków: Jak wygrać albo przyznać OPeeRa?
Bardzo wiem, co napisać. Z jednej strony wiem co to ten konwent, z drugiej nie interesuje mnie to co tam się wyprawia, zaś z trzeciej myślę że dobrze że nie wiem. Nawet bardzo dobrze. Nie że nie wiem, tylko dobrze że to wiem.
Nie wiem też co to ZajaVy, Latające Spodki, ale nurtuje mnie gastryczno - gastronomiczne pytanie. Czy zdobywcy Puchara Pucharów Mistrza nie mogą dostać Spodku (Latającego) do Puchara Kłentyna gratis? Taki Order Uśmiechu !

Jednym z najbardziej nieciekawych produktów erpegowych są wszelakiej maści bestiariusze, monster manuale itp. Nieciekawych aczkolwiek przynoszących wymierne korzyści dla firm stąd pewnie ich popularność.
Nie wiem ile dotychczas ukazało się części Monster Manuali do Dungeons & Dragons, do 4 edycji ukazały się chyba trzy.
Są tam zardzewiałe i zarozumiałe, metaliczne i megalomańskie, chromatyczne i charyzmatyczne i adamantytowe smoki. Są bezrękie, bezgłowe i bezmyślne, są też te łączące kozła, słonia i pewnie lamę z  Tylko po co to komu?

Poznaliśmy nominacje za rok 2011 do prestiżowych nagród Nebula, przyznawanych przez Amerykańskie Stowarzyszenie Pisarzy Fantasy i SF (Science Fiction Writers of America). Laureaci zostaną wyłonieni w trakcie 19 maja w hotelu Hyatt Regency Crystal City w Arlington (Virginia). Lista utworów nominowanych w poszczególnych kategoriach:

Co do gier fabularnych, nie jestem ich znawcą ani bardzo doświadczonym graczem (chyba jestem do tego trochę zbyt nieśmiała), ale sama idea zawsze bardzo mi się podobała.

Moim pierwszym bezpośrednim kontaktem z RPG był LARP na rzeszowskim konwencie fantastyki. Któryś z kolegów zgłosił mnie do udziału, dostałam kartkę z informacjami na temat postaci (kogoś w rodzaju kapłanki, dyplomatki i szpiega jednocześnie) i zadania, i nagle wszyscy na sali zaczęli odgrywać coś w stylu improwizowanego przedstawienia. W pierwszym momencie nie bardzo wiedziałam, co się dzieje, ale ostatecznie udało mi się przekonać jakichś ważnych gości, by poparli moją sprawę i uratowałam królestwo (które niestety później i tak szlag trafił). Było świetnie :-).

Potem grałam jeszcze kilkanaście razy, głównie w systemy wymyślone przez kolegów, w konwencji fantasy. Mieliśmy też zamiar zorganizować w swoim rodzinnym miasteczku LARP w klimatach Vampire: The Masquerade. Mój znajomy obraził się wtedy śmiertelnie, że dostałam ważniejsze zadanie organizacyjne, niż on, bardziej w sprawach RPG doświadczony (niestety dla niego nie był dziewczyną, a kiedy w paczce przypadają dwie dziewczyny na dziesięciu chłopaków należą im się przecież jakieś dodatkowe przywileje). Zresztą wtedy już wiedziałam, co to LARP, więc nie rozumiem zarzutów :-p. Niestety LARP nie doszedł do skutku i jedynym jego efektem było to, że kolega od tamtego czasu się do mnie nie odezwał. A na forum, gdzie omawialiśmy przygotowania, poznałam mojego późniejszego męża :-).

Chociaż nie należałam do etatowych graczy, moi najlepsi koledzy z czasów licealnych grali regularnie, mały kuzyn przynosił do nas często plansze do Dungeons & Dragons, brat organizował z kumplami wielogodzinne sesje i po całym domu walały się kości i sfatygowane podręczniki do Earthdawn-a, których sensu za grosz nie mogła zrozumieć mama, więc można powiedzieć, że byłam otoczona przez RPG. Wszyscy gracze, których znałam, byli bardzo interesującymi ludźmi i dziwi mnie, gdy widzę, że w amerykańskich filmach nazywa się takie osoby nerdami. Bo jeśli fantasy, SF, komputery, komiksy, angażowanie wyobraźni uznać za frajerstwo, to przecież dużo być ciekawiej frajerem, niż nie być :-). Dlatego chociaż nie jestem graczem, pozdrawiam serdecznie wszystkich graczy i zazdroszczę tak ciekawej pasji :-).

[review]Rocznik 1988. Zachwycona prozą Marqueza i geniuszem budowy ludzkiego ciała studentka medycyny Collegium Medicum UJ. Jej przygodę z czytaniem rozpoczął Biały kieł Londona i książki J.O. Curwooda, z pisaniem - wstrząsające historyjki i komiksy, uwieczniane w dzieciństwie w cienkich zeszytach, spalonych podczas któregoś sprzątania. Nie licząc krótkiego okresu, gdy postanowiła zdobyć Nagrodę Nobla w dziedzinie chemii, zawsze chciała zostać pisarką. Oprócz tego, jej celem jest zamieszkanie w domu pod lasem, z ogromną biblioteką i salonem w stylu retro, gdzie zawiśnie zegar pradziadka, a z gramofonu będzie płynął blues i jazz. [/review]
Informacje o autorce zaczerpnięte ze strony Fabryka Słów

Wieść o tym, że Tim Schafer zdobył sporą sumkę na swój projekt w Kickstarterze pojawiła się w większości znaczących portali. W jego ślady poszedł Brian Fargo, autor Wasteland (stary, izometryczny cRPG, określany jako protoplasta Fallout). Nie inaczej jest z projektami RPG, oto przedwczoraj do Kickstartera trafił V20 Companion - otwarty projekt (open development jubileuszowej edycji Wampira: Maskarady.

W najnowszym Czasie Fantastyki pojawił się obszerny szkic poświęcony znanej szwedzkiej grze Kult. Dopełnieniem całości jest wywiad z Terrym Kevinem Amthorem, redaktorem większości podręczników amerykańskiej edycji tej gry. Szkic napisał autor opowiadań i tłumacz, Marcin Czynszak, zaś sam tekst liczy sobie blisko dziesięć stron.

Okładka 90 numeru White Dwarf
(czerwiec 1987 rok).U nas pojawiła się w 
drugim numerze Nowej Fantastyki
 (źródło: Wikpedia)
Magazyn White Dwarf głównie kojarzy się z Games Workshop i Warhammer Fantasy Role Playing. Nic bardziej mylnego -  niebawem upłynie trzydzieści pięć lat od momentu kiedy to ukazał się pierwszy numer tego pisma. Pomimo że periodyk silnie promuje markę Warhammer to jego korzenie sięgają znacznie wcześniejszych czasów.

Już od jakiegoś czasu krążyły informacje na temat kolejnej gry wideo, osadzonej w realiach gry fabularnej BattleTech. Właśnie uruchomiono stronę Mechwarrior Tactics, na której widnieje odliczanie do tajemniczej daty 21 lutego.
Najprawdopodobniej będzie to kolejna gra F2P, czyli taka, która nie wymaga kupna lub płacenia abonamentu.
MechWarrior to gra fabularna osadzona w fikcyjnym, zaawansowanym technologicznie świecie, 31 wieku. Gracze wcielają się w rolę Mechawojowników, czyli pilotów myśliwców aero-orbitalnych, techników, zwiadowców kierujących olbrzymimi maszynami. W 1997 roku wydano ją w Polsce nakładem wydawnictwa MAG. Przez szereg lat powstały dziesiątki gier osadzonych w uniwersum Battletecha: gry wideo, gra bitewna, kilka edycji gry fabularnej, książki, a nawet serial telewizyjny, który znaleźć można na You Tube. Poniżej pierwszy odcinek...


Źródło: Gry-Online 



MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget