Skyrim: Echa Hrothgar #12

To wydanie Ech rozpocznie się odrobiną autopromocji. Przez całe wakacje na naszym forum trwa zabawa modderska. Założenie jest proste - trzeba stworzyć wakacyjną wysepkę do któregoś z ostatnich trzech TESów. Na zwycięzców czeka cześć i chwała (może nie wieczna, ale trwająca tak długo, jak istnieć będzie nasz serwis). Wszystkie niezbędne informacje znajdziecie w regulaminie zabawy.

Czerwiec rozpoczął się targami E3. Wśród wielu promowanych tam tytułów znalazły się zarówno TES Online, jak i Dawnguard. Choć odbyło się wiele związanych z nimi pokazów i prezentacji, ilość nowych informacji była mniejsza, niż można by oczekiwać. Niemniej jednak, poznaliśmy wiele nowych szczegółów - podsumowanie wszystkich eventów znajdziecie w dwóch tekstach, każdy poświęcony jest jednemu z tych tytułów. Wspomnieć trzeba też o ciekawym sposobie promowania TESO - Zenimax przygotował wystawę przedmiotów "pochodzących" z gry. Także i to zostało zrelacjonowane.
Informacje na ten temat znajdziecie pod tymi linkami:



Wszyscy czekający na Dawnguard doczekali się już premiery dodatku. O ile oczywiście są właścicielami Xboxa 360 - w związku z umową z Microsoftem, posiadacze tych konsol przez miesiąc mają wyłączność na DLC. Niestety na dzień dzisiejszy nie mamy oficjalnego potwierdzenia, że po upływie tego miesiąca nastąpi premiera wersji PC i PS3. Wszyscy, którym pozostaje cierpliwie czekać mogą zapoznać się z opisem części nowości: drzewka perków wampirów, listy tychże dla wilkołaków, opisu nowych zaklęć i przedmiotów czy listy bestii, jakie znajdziemy na swej drodze. Jeśli zaś ktoś nie obawia się spoilerów, może zapoznać się z pełną wideosolucją.
Nawet bez Dawnguarda posiadacze wersji PC nie mogą narzekać. Zgodnie z zapowiedzią, w patchu 1.6 dodano możliwość walki z grzbietu wierzchowca. Niestety, polscy fani znów spotkali się z pewnymi kłopotami - w momencie odpalenia łatki na Steamie nie była ona kompatybilna ze zlokalizowanymi wersjami gry... Problem szybko rozwiązano, a nam pozostaje rozkoszować się grą. Wielu osobom przeszkadza w tym kolorystyka Skyrim - ale mamy rozwiązanie tego problemu. Prócz tego nasz dział z solucjami rozbudowany został o teksty poświęcone Cesarskiemu Legionowi, Gromowładnym, Gildii Złodziei i Akademii Bardów. Miłej lektury!

Także Creation Kit doczekał się nowej funkcjonalności - dzięki Hot Loading możemy testować wprowadzane przez nas w grze zmiany niemal na bieżąco. Oczywiście mamy dla Was opis, jak to zrobić. A jeśli ktoś myśli o modowaniu Skyrim, ale potrzebuje dodatkowych wskazówek, powinien zapoznać się z przygotowanymi przez Nightasy poradnikami.

Jeśli chodzi o TES Online, czerwiec był - nie licząc oczywiście okresu trwania E3 - miesiącem niezwykle spokojnym. Jedynym większym wydarzeniem był wywiad udzielony przez Matta Firora portalowi Rock, Paper, Shotgun - oczywiście przygotowaliśmy jego tłumaczenie.

Ostatni miesiąc był bez wątpienia jednym z najlepszych od lat dla fanów TES III: Morrowind. Najważniejszym wydarzeniem było wydanie kolejnej mapy Tamriel Rebuilt! W Sacred East znajdziemy m.in. święte dla Dunmerów miasto Nekrom - jego strażnicy należą do najbardziej unikalnych elementów moda do tej pory. Oczywiście jest to zaledwie jedno z wielu wartych uwagi miejsc, które będziemy mogli zwiedzić. A by umożliwić bezproblemowe odpalenie moda na polskiej wersji gry, przygotowaliśmy niewielki patch likwidujący istniejącą niekompatybilność.
Nie było to oczywiście wszystko. Ekipa zajmująca się projektem odtworzenia na silniku Cyrodiil (w wersji znanej z wcześniejszych tekstów, nie takiej, jaką ujrzeliśmy w TES IV) wypuściła wersję alpha pierwszej części moda. Nie zawiera ona żadnych NPC i nie pozwala na wiele więcej niż zwiedzenie wyspy Stirk, daje jednak poczuć, do jakiej jakości i poziomu detali dążą twórcy - i czego możemy się po nich spodziewać w przyszłości.

Ostatnim z większych nowości była kolejna wersja OpenMW - czyli fanowskiego silnika mającego zwiększyć możliwości i wydajność gry. Projektowi daleko jeszcze do ukończenia, jednak już dziś widać, że ma on naprawdę ogromny potencjał!
Jeśli mowa o twórczości okołogrowej fanów, nie można nie wspomnieć o dwóch niezwykle ciekawych jej przejawach. Jednym z nich jest stworzony przez miłośnika Trials Evolution tor inspirowany skyrimą Pękniną, drugim pulpit godny prawdziwego fana TES V. Choć może to już coś dla prawdziwego maniaka?
Na koniec zaś dwie rzeczy dla osób lubujących się w muzyce. Pierwsza to main theme Skyrim odegrany na dość niecodziennych instrumentach - są to... stacje dyskietek! Choć są rzadko kojarzone z muzyką, jak widać da się za ich pomocą stworzyć interesujące kompozycje. Drugi film to już wykonanie w pełni profesjonalne - w Lwowie odbył się w tym roku koncert "Od podziemi do gwiazd: muzyka ze światów wirtualnych" - wśród utworów z różnych gier nie mogło zabraknąć dzieł znanych nam z serii TES.
Autor: Karpik
Portal Clockwork City to społeczność graczy skupiona wokół gier z serii The Elder Scrolls. Jeśli jesteś zainteresowany którąkolwiek częścią tej serii, jej światem lub rozszerzeniami do tych gier koniecznie powinieneś odwiedzić Clockwork City.

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget