Wspólny język projektantów gier

Monte Cook, jeden z najbardziej znanych projektantów gier fabularnych (3 ed. D&D i do nie dawna D&D Next) napisał krótki esej pt. Language of Game Design.


Cook po odejściu od projektowania D&D Next jest w wyśmienitej formie i każdy kolejny jego tekst jest na wysokim poziomie (starczy wspomnieć poprzedni: Logic in RPGs). Monte Cook dementuje powszechnie obowiązujący stereotyp, o projektantach robiących gry w ten sposób:
"I'm writing a new game with character generation like FATE, a combat system like 4E D&D, and investigation resolution like Gumshoe.".
Odnosi się do też do Forge i Rona Edwardsa, a zresztą zapoznajcie się z tekstem sami.




MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget