Wasteland 2 - Vision Document

Brian Fargo zamieścił w sieci dokument przedstawiający wizję Wasteland 2, gry która spotkała się z olbrzymim zainteresowaniem graczy.
Fargo stwierdził że ma zamiar ignorować "postęp" jaki zaszedł w grach cRPG przez ostatnie 20 lat i nie będzie w żadnym stopniu upraszczał swojej produkcji. Dokument dostarcza również krótki opis świata Wasteland.



"RPGs haven't kept pace with time - they've regressed and even worse, taken pride is less role-playing than before," the document states. "Important elements have been lost over time, sacrificed to technology, art constraints, voice-over expenses, and multi-platform console constraints. Wasteland 2 has no such limitations, it brings these RPG elements back, takes them out of the attic, and makes them part of the gameplay again."

"Included in those elements are deep customization options, party-based gameplay supplemented by complex, believable NPCs, an open world that allows you to explore at your peril and a commitment to "narrative depth." "Many of the greatest moments in Wasteland were communicated via text and lore paragraphs, and it elevated the story, not detracted from it," it continues. "We're not afraid of text, and we're not afraid to use it to emphasize and support the world in ways the environment can't show visually."





Z dokumentem możecie zapoznać się na Google Docs, natomiast z tekstem Andy Chalka na łamach The Escapist.

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget