Punktown RPG

Miscatonic River Press wyda grę fabularną Punktown RPG na podstawie książki Jeffreya Thomasa pod tym samym tytułem. Trzy lata temu dzięki wydawnictwu MAG, książka ukazała się również w Polsce (patrz opis poniżej).

Autorem będzie znany z łam Examinera; Michael Tresca, a wspomoże go Brian M. Sammons: współautor Call of Cthulhulicznych scenariuszy i opracowań do tej gry. Gra ukaże się w 2013 roku. 
Jednak już dziś możemy zapoznać się z informacjami o tej grze: 

The first chapter details Punktown itself. Get acquainted with it, but the best place to start is Jeffrey Thomas' novels and short stories. Read as much as you can to give you some background on the feel of Punktown.The second chapter covers gamemastering Punktown. Punktown's a big place, which can be intimidating. This chapter gives you an overview of how to use Punktown and themes to explore.
The characters chapter introduces the humanoid races of Punktown and common occupations. These are the races that are the most humanoid and relatable, but there's certainly nothing stopping a player from playing any of the other races that appear in the books. See the creatures chapter for a sample.
The powers chapter covers many of the peculiar aspects of Punktown: mutations, drugs, disease, and sorcery. In Punktown, psychic powers are mutations or a peculiarity of an alien race.
One of the ways you can tell Punktown is set in a far future is its technology. Weapons, armor, vehicles, and cybernetics are all covered here.
Finally, there's the creatures section. This chapter includes intelligent aliens, animal-like xenoforms, servitors of the Old Ones, and introduces some new Great Old Ones . It's simply not possible to cover every being in this book, so we've explored just the creatures that figured most prominently in the stories.
Examiner 



Opis polskiego wydawcy MAG
Punktown to potoczna nazwa miasta Paxton, które znajduje się na odległej planecie, gdzie ludzkość stanowi jeden z wielu obcych gatunków przenikających się nawzajem kultur. Mroczniejsze niż większość fantastyki naukowej, lecz nie pozbawione makabrycznego ironicznego humoru, zawarte w antologii opowiadania dotykają znanych literaturze SF zagadnień – klonowania, wpływu technologii na sztukę, problemu przestępstwa i kary w przyszłości, interakcji z kulturami obcych – wyzwań, przed którymi staje ludzkość i którym nie potrafi sprostać.
Thomas używa niezwykle eleganckiego, poetyckiego stylu, przedstawiając środowisko miejskie pełne życia i aktywności jako paradę ekscentrycznych, żywych i zapadających w pamięć postaci wszelkich typów ze wszystkich warstw społecznych – artystów, przestępców, robotów i klonów. Thomas przedstawia z uwagą i analizą wewnętrzne zmagania ludzi z poważnymi problemami sztuki i życia, pamięci i tożsamości, działań i konsekwencji.
Przykładowo, opowiadania „Duchy w deszczu” i „Sekcja duszy” są wspaniałymi opisami życia i uczuć artystów, i ich wysiłku do osiągnięcia uznania za swoje dzieła. Thomas w tych dwu obrazach śmiało wynajduje całkiem nowe fikcyjne zastosowanie dla zaawansowanej biologicznie skomputeryzowanej techniki aktu tworzenia. „Sezon na skóry” jest poruszającym portretem rozpadu osobowości pewnej kobiety, której usunięto z umysłu bolesne wspomnienia. „Biblioteka smutków” opowiada o wykorzystaniu zaawansowanej techniki do zmiany sposobu w jaki funkcjonuje pamięć umysłu.
„Punktown” to proza bardziej filozoficzna niż przygodowa. Miesza inteligencje ludzkie i nie-ludzkie w scenariuszu przedstawionym wspaniałą prozą bogatą w poetyckie wizje i emocje, które na długo zapadają w pamięć.


Więcej informacji na temat gry znaleźć można:\
Examiner: Introducing Punktown: The Role-Playing Game
Punktalk: Punktown RPG Announced
Facebook Miscatonic River Press

Źródło: Examiner

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget