DDGF 2012: spis darmowych publikacji

Jeśli czegoś nie przeoczyłem, wczoraj z okazji Dnia Darmowych Gier Fabularnych ukazały się następujące teksty:
Czary łączone - Marek 'Planetourist' Golonka

Nowe zasady do systemu Savage Worlds, pozwalające w prosty sposób urozmaicić opcje dostępne postaciom posługującym się czarami i zwiększyć możliwości, jakie daje magia.
Fragment z PDFu: 
Jedną z bolączek SWEPla jest moim zdaniem to, że prawie wszystkie moce są dostępne już przy pierwszych trzech Rangach. Co w tym złego? Ano to, że są to właśnie te Rangi, w których wypadku czaromioty raczej nie mają czasu na myślenie o nowych mocach. Muszą poprawić umiejętność nadprzyrodzoną do k12, wykupić Odzyskiwanie oraz Regenerację Mocy, podnieść Spryt i Ducha, a niektórzy chcą jeszcze do tego rozwijać się w innych niż magia kierunkach. Sądzę, że skupienie się na poszerzaniu swojego wachlarza czarów jest możliwe dopiero w okolicach Herosa – a wtedy właśnie zaczyna brakować odpowiednio silnych mocy i świeżo upieczony arcymag musi zadowolić się sztuczkami, które mógłby poznać kilkanaście sesji wcześniej (nawet czarów dla Weteranów jest mało).
Irytujące – zwłaszcza że koledzy wolący miecz od magii wykupują w tym czasie potężne Przewagi dla Weteranów, a k12 w Walce czy Strzelaniu mają praktycznie od kołyski. Co na to poradzić? Proponuję wprowadzić nową metodę tworzenia mocy – czary łączone. Jak sama nazwa wskazuje, takie zaklęcia to po prostu połączone efekty dwóch mocy aktywowane jednym testem i ujęte w jedno zjawisko.  
Savage Worlds: Magia i miecz Marek 'Planetourist' Golonka
Zawiera on dwadzieścia Przewag do systemu Savage Worlds, pomagających w tworzeniu typowych postaci ze światów fantasy. Umożliwiają one między innymi odpędzanie nieumarłych, wybieranie ulubionych wrogów i szukanie łupów nawet tam, gdzie według scenariusza nie powinno ich być. 
DDGF: RPGi a stres Marek 'Planetourist' Golonka
Dzień Darmowych Gier Fabularnych to przede wszystkim święto mięcha, contentu, gotowych gier i przygód, ale ja chciałbym z jego okazji podzielić się z Wami czymś nieco innym – projektem badań psychologicznych nt. wpływu RPGów na poziom stresu w życiu. Pisałem go w tym semestrze na zajęciach z metodologii badań psychologicznych* i wyszedł całkiem nieźle, więc moim zdaniem warto, by ujrzał światło dzienne.
DDGF - przygoda do Głębi Przestrzeni Marcin "Indoctrine" Lewicki.
"Katedra" to krótka opowieść testowaniu ludzkiego ducha, zagrożeniu, śmierci, wystawieniu na próby. Całość podlana religijnym sosem by nadać więcej pytań o sens... Zgodnie z założeniem jakie wcześniej przyjąłem, jest to sandbox o wąskich ramach. Ściśle określone jest miejsce rozgrywki - pokład liniowca. Tak samo główni aktorzy oraz scenografia także została stworzona. Poza tym, gracze nie mają narzuconej roli. Oczywiście dobrze by było, gdyby chcieli przeżyć...
90 MINUT - polska wersja Ninety Minutes / Novanta Minuti. Matteo Turiniego przetłumaczona przez Sila z grynarracyjne.pl

Disclaimer: poniższa wersja nieznacznie różni się od zaprezentowanej w konkursie, uwzględnia bowiem drobne poprawki poczynione w oparciu o recenzje, które otrzymałem w konkursie.Gra nie jest jeszcze ukończona. Wymaga testów i doszlifowania, niektóre fragmenty prawdopodobnie zostaną przepisane, inne zmienione. Z pewnością playtesty ujawnią jakieś błędy. Powinieneś mieć to wszystko na uwadze, decydując się na wypróbowanie tej gry.
„Dziewięćdziesiąt minut” to gra dla 3 graczy o relacjach pomiędzy ojcem i synem oraz o być może ich ostatniej szansie na spotkanie.Gra zwyciężyła w 2012 roku w gamedesignerskim konkursie „Game Chef”. Jego tematem była „Ostatnia szansa”.Można się ze mną skontaktować na trzy sposoby:

  • na moim blogu poświęconym grze „90 minut”: novantaminutirpg.wordpress.com
  • pisząc na adres: mat.turini@gmail.com
  • na włoskim forum poświęconym RPG: www.gentechegioca.it

Jeżeli testowałeś tę grę, będę szczęśliwy gdy dasz znać jak poszło!
Uwaga! „Dziewięćdziesiąt minut” nie ma zamiaru być „zabawną” grą. Gra została zaprojektowana aby angażować emocjonalnie, traktuje o kwestiach, z którymi wielu graczy mogło się zetknąć i może podejmować tematy, którym trudno będzie stawić czoła.
GraOczywiście ojciec, syn i cała sytuacja są tylko wyobrażane przez graczy, którzy w rozmawie ustalają fakty, które przyjmują za prawdziwe podczas gry. Nie różni się to zbytnio od czytania książki czy oglądania filmu, z tym, że gracze są jednocześnie publicznością i autorami historii.W „Dziewięćdziesięciu minutach” gracze opowiadają wspomnienia syna, który właśnie usłyszał od lekarza o rychłej śmierci swego ojca. Ten jest w szpitalu i najprawdopodobniej zostało mu niewiele ponad godzinę życia.Struktura gry jest podobna do zwykłej wymiany zdań. Każdy z uczestników może zabrać głos, powiedzieć, co ma do powiedzenia, słuchać co mówią inni, opierać się na wkładzie współgraczy i czasami – grzecznie– przerwać, aby dopowiedzieć coś istotnego.Podczas gdy nie odbiega to zbytnio od normalnej rozmowy, gra zawiera również parę szczególnych zasad, pozwalających nadać historii kierunek i niuansować ją.Założeniem gry jest stworzenie i opowiedzenie historii o relacjach pomiędzy ojcem i synem poprzez ich wspomnienia.Pełna rozgrywka powinna zająć, od początku do końca, około 30-60 minut.
Czas waśni 2 ed. i Mistrzowie Magii Przemek 'zegarmistrz' Muszyński \
Czas Waśni 2ed. Czyli druga edycja mojej autorki. Jest gruntownie zmienioną wersją gry, porządkującą wiele wątków i dużą część materiału. W pierwszej kolejności zmieniłem konwencję, z typowej gry lochowo-awanturniczej przenosząc się bardziej w stronę tematyki, jaką zajmowały się dodatki, czyli wojenno-politycznej. W grze zmieniłem między innymi:
 wybór dostępnych ras i klas
 uprościłem mechanikę
 zmieniłem system magii
 wywaliłem część nadmiarowych bloków tekstu, by zastąpić je przydatnymi rzeczami
 poprawiłem część błędów ortograficznych
 znając życie: popełniłem nowe
    Mistrzowie Magii Czyli trzeci dodatek z cyklu królewskiego. Tym razem, po prowadzeniu wojen (Wojna Totalna) i rządzeniu państwem (Czas Królów) koncentruje się na wykorzystaniu magii do rozstrzygania obydwu tych kwestii. 
    A teraz do rzeczy – po co?1. Żeby pojawił się tekst promujący Kryształy Czasu. Ze względu na to, iż Artur Szyndler niewiadomo kiedy ukończy powieść w naszym ulubionym systemie pozwoliłem sobie naopracowanie, które doskonale nada się do przybliżenia świata, który zachwyca, denerwuje,wciąga i intryguje nas już tyle lat.2. Żeby pokazać warsztat jednego z naszych najpłodniejszych autorów tekstów na portalukrysztalyczasu.pl. Keth, bo o nim tu mowa, jest administratorem portalu (na początku byłzwyczajnym użytkownikiem), jest twórcą projektu Żyjąca Orchia, oraz chyba jednym znajczęściej czytanych i komentowanych autorów znacznej ilościtreści, które można znaleśćna naszym portalu.3. Żeby przybliżyć osobom, które nie znają świata KC jego możliwośći, żeby przypomnieć tym,którzy już opóścili go oraz żeby odświeżyć tym, którzy po dziś dzień po nim biegają.Na koniec wyjaśnienie co zawiera ten pdf – jest to zbiór 6 opowiadań, których fabuła toczy się wświecie Kryształów Czasu. Są one w różnym stopniu ukończenia, ale mam nadzieję, że nie będzie tow żaden sposób wpływać na ich odbiór. Jeśli, któryś z czytelników uzna, że chciałby poczytać więcejtekstów w tym klimacie polecam zarejestrować się na portalu krysztalyczasu.pl i sięgnąć do innychtekstów Ketha oraz pozostałych użytkowników portalu.Z góry bardzo przepraszam za jakość, ale tekst jest bardzo surowy. Został na szybko sformatowany iprzygotowany przeze mnie. Jednak mimo wszystko życzę miłej lektury.


    Fragmenty angielskiego wydania Wolsunga  !!!



    Zona RPG - zręby autorskiego settingu do Savage Worlds, autor Sakwan

    Sześć przygód do Savage Worlds pt. Sześciostrzałowiec Wydawnictwo GRAmel
    • Rotmistrz autorstwa Aleksandra 'Dracha' Ryłko do Weird War II
    • Pan Tumski do Savage Worlds of Solomon Kane, autorem jest Daniel 'Karp' Karpiński
    • Gambit w Geo to przygoda do Nemezis, autorstwa Tomasza 'Smartfoxa' Smejlisa
    • Na rubieży cywilizacji - Beast & Barbarians, Marek 'Mrufon' Chrobot
    • Wydanie pierwsze to mini-kampania, której autorem jest Gniewomir 'Triki' Trocki do Deadlands.
    • Ghostrock Express - kolejna przygoda do Deadlands, autorzy: Gerard Heime i Krzysztof 'Szczur' Hryniów 
    Czarcia Szabla - sarmacki scenariusz rozgrywany na mechanice Wideo RPG, autorstwa Arkadiusza Rygla, 
    Fragment podręcznika:
    1.1. Przedmowa
    Czarcia Szabla to sarmacki scenariusz rozgrywany na Mechanice Wideo RPG. Życzę miłej lektury, a tym bardziej rozgrywki.
    1.2. Mechanika Wideo
    Wideo RPG to gra napisana z myślą o rozgrywaniu filmowych sesji, przy współudziale graczy w narracji, z uwzględnieniem zniszczeń w świecie przedstawionym.
    Kamera
    1.3. Engine
    W Wideo RPG gramy w film. Na wstępie, Gracz określa Imię postaci, Rolę, Osobowość w nawiązaniu do charakterystycznych cech jednego ze zwierząt, Możliwości znajdujące odbicie w wysokości karty do gry, Motyw Przewodni na dwóch poziomach, pierwszym nawiązującym do charakterystyki, drugim nawiązującym do treści. Następnie, docelowo otrzymuje 15 punktów na Cechy: Głowę, Prawą Rękę,
    Lewą Rękę, Tułów, Prawą Nogę, Lewą Nogę. Z początkowym ograniczeniem, że Cecha może miećmaksymalną wartość 5. Każdy przydzielony punkt, uprawnia do jednego rzutu kością sześciościenną.
    Szóstki przerzucamy. Mistrz Gry ustala Poziom Trudności, przy przeciętnym 4. Określamy, które z Cech mogą zostać wykorzystane do testowanej czynności. Definiujemy, konsekwencje ewentualnego sukcesu i porażki. Po rzucie, zliczamy sukcesy. Przykładowo, test spostrzegawczości na Głowie o wartości 3, wyniki 1,5,4, mamy więc 2 sukcesy. Za każdy sukces, możemy wprowadzić nowy element do rozgrywki, taki jak: postać, przedmiot, fakt, informacja, czy inny zgodny z logiką rozgrywki. W testach porównawczych, zwycięża postać z większą liczbą sukcesów.
    Dziewięciostronicowy plik pt. Północ Nahar z tabelami do powstającego modułu. Autor Mateusz 'Darcane' Nowak 

    Demony w Warhammerze autorstwa Artura Marciniak - PDF z opisem demonów w grze fabularnej Warhammer, teksty pierwotnie ukazały się w 1995 roku w Magii i Mieczu, 
    [left-post]
    Tagi:

    MKRdezign

    {facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

    Formularz kontaktowy

    Nazwa

    E-mail *

    Wiadomość *

    Obsługiwane przez usługę Blogger.
    Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget