DDGF 2012: Polska wersja Ninety Minutes / Novanta Minut

Sil prowadzący stronę Gry Narracyjne z okazji Dnia Darmowych Gier Fabularnych, udostepnił grę narracyjną 90 minut w polskiej rozszerzonej wersji gry Ninety Minutes / Novanta Minuti. Ta niewielka 10-stronicowa gierka zwyciężyła w konkursie Game Chef 2012.

Słowo od sila:
Zachęcam przy tym do zapoznania się z wcześniejszymi tekstami na temat konkursu Game Chef, w tym e-rozmówką z Matteo Turini, oraz wzięcia udziału w tegorocznym DDGF. Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Darmowych Gier Fabularnych!


Informacje o samej grze, zaczerpnięte z pierwszej strony:

Wstęp
Disclaimer: poniższa wersja nieznacznie różni się od zaprezentowanej w konkursie, uwzględnia bowiem drobne poprawki poczynione w oparciu o recenzje, które otrzymałem w konkursie.
Gra nie jest jeszcze ukończona. Wymaga testów i doszlifowania, niektóre fragmenty prawdopodobnie zostaną przepisane, inne zmienione. Z pewnością playtesty ujawnią jakieś błędy. Powinieneś mieć to wszystko na uwadze, decydując się na wypróbowanie tej gry.

„Dziewięćdziesiąt minut” to gra dla 3 graczy o relacjach pomiędzy ojcem i synem oraz o być może ich ostatniej szansie na spotkanie.
Gra zwyciężyła w 2012 roku w gamedesignerskim konkursie „Game Chef”. Jego tematem była „Ostatnia szansa”.
Można się ze mną skontaktować na trzy sposoby:

  • na moim blogu poświęconym grze „90 minut”: novantaminutirpg.wordpress.com
  • pisząc na adres: mat.turini@gmail.com
  • na włoskim forum poświęconym RPG: www.gentechegioca.it

Jeżeli testowałeś tę grę, będę szczęśliwy gdy dasz znać jak poszło!

Uwaga! „Dziewięćdziesiąt minut” nie ma zamiaru być „zabawną” grą. Gra została zaprojektowana aby angażować emocjonalnie, traktuje o kwestiach, z którymi wielu graczy mogło się zetknąć i może podejmować tematy, którym trudno będzie stawić czoła.



Gra
Oczywiście ojciec, syn i cała sytuacja są tylko wyobrażane przez graczy, którzy w rozmawie ustalają fakty, które przyjmują za prawdziwe podczas gry. Nie różni się to zbytnio od czytania książki czy oglądania filmu, z tym, że gracze są jednocześnie publicznością i autorami historii.
W „Dziewięćdziesięciu minutach” gracze opowiadają wspomnienia syna, który właśnie usłyszał od lekarza o rychłej śmierci swego ojca. Ten jest w szpitalu i najprawdopodobniej zostało mu niewiele ponad godzinę życia.
Struktura gry jest podobna do zwykłej wymiany zdań. Każdy z uczestników może zabrać głos, powiedzieć, co ma do powiedzenia, słuchać co mówią inni, opierać się na wkładzie współgraczy i czasami – grzecznie– przerwać, aby dopowiedzieć coś istotnego.
Podczas gdy nie odbiega to zbytnio od normalnej rozmowy, gra zawiera również parę szczególnych zasad, pozwalających nadać historii kierunek i niuansować ją.
Założeniem gry jest stworzenie i opowiedzenie historii o relacjach pomiędzy ojcem i synem poprzez ich wspomnienia.
Pełna rozgrywka powinna zająć, od początku do końca, około 30-60 minut.


 Plik PDF do pobrania na stronie:
Tagi:

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget