D&D+Jenga?

Nullum est iam dictum, quod non sit dictum prius. A jednak, ludzie wpadają na coraz dziwniejsze pomysły, by uczynić ich grę jeszcze bardziej innowacyjną.
Niektóre z tych pomysłów są absurdalne, a jeszcze inne ciekawe same w sobie.
Jednym z takich pomysłów może być połączenie Jengi z D&D.
Zasady Jengi są chyba większości graczy znane - z ułożonej drewnianej wieży gracze usuwają dowolne klocki i układają je na najwyższej warstwie wieży.

Mike Shea na łamach Sly Flourish przedstawił skrótowe zasady łączące Jengę z Dungeons & Dragons.
Rozstrzyganie testów jest niezwykle proste: jeśli wieża runie w trakcie rundy gracza, ten przegrywa. I analogicznie jeśli MG wyciągając klocek, przewróci wieżę, gracz odnosi sukces. Shea proponuje jeszcze kilka innych zasad oraz przykładowe scenariusze do rozegrania, poniżej jeden z nich.
Scenario: The arcane lock
The arcane lock is a simpler challenge used to represent a powerful wizard's lock. In this challenge the players are free to choose who tries to break the lock each turn. Like the primordial prison, the lock has a standard DC appropriate for the level. If the lock is particularly difficult, you might use a hard DC. Each player who chooses to alternates with the DM drawing blocks. Like before, a successful skill roll against the lock forces the DM to draw two blocks.
If the lock collapses when a player is drawing a block, the lock became unstable and all PCs take 20 damage per tier in unstable arcane energy feedback. If the lock collapses on the DMs turn, the PCs were able to successfully disarm the lock without any negative consequence.

Więcej informacji na temat połączenia Jengi z D&D znajdziecie w tekście Jenga D&D Puzzles
Ilustracje pochodzą z Wikipedii 
Tagi:

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget