Skyrim: Echa Hrothgar #11

Maj rozpoczął się niezwykle gorąco - już w Święto Pracy Bethesda ogłosiła pierwsze informacje o DLC do Skyrim. Niestety, z dużej chmury spadł maleńki deszczyk - poznaliśmy tytuł dodatku (Dawnguard), zobaczyliśmy jeden jedyny obrazek promocyjny i dowiedzieliśmy się, że "kolejne szczegóły już na E3". Tak ograniczone dane nie przeszkodziły jednak nikomu w snuciu spekulacji i przypuszczeń, a część z nich - głównie te, mające najmocniejsze uzasadnienie - znajdziecie na na naszej stronie.
Nieoczekiwanym źródłem informacji o Dawnguard okazała się być beta patcha 1.6 - o samej łatce za chwilę. W jej plikach fani odkryli wiele ciekawych wpisów związanych z animacjami - sugerują one, że spodziewać możemy się powrotu kusz i nowej transformacji dla gracza - w Lorda Wampirów (ta postać będzie miała zestaw własnych finisherów)! Jak może wyglądać taki przyjemniaczek zobaczyć mogliśmy na filmiku Skyrim Game Jam. Pełną listę odkrytych animacji znajdziecie na naszym forum. Dawnguard było jednak tylko preludium do tego, co rozpoczęło się 3 maja. Game Informer ogłosił wtedy, że trwają prace nad MMO w świecie TES: The Elder Scrolls Online! Ta informacja zelektryzowała fanów serii i niemal natychmiast podzieliła ich na kilka obozów: część jest zachwycona a część już wieszczy klęskę i zagładę marki. Ta ostatnia obawa jest o tyle nieuzasadniona, że nad tytułem nie pracuje Bethesda, a studio ZeniMax Online, zatrudniające prawdziwych weteranów. Pozwala to też mieć nadzieję na to, że tytuł ten będzie znacznie mniej zabugowany niż wynosi dotychczasowa średnia gier spod znaku TES.
Reszta miesiąca upłynęła pod znakiem TES Online. Co kilka dni pojawiały się kolejne materiały związane z grą, które na bieżąco tłumaczyliśmy i umieszczaliśmy w utworzonym dla nich dziale naszej strony. Znajdziecie tam więc informacje o mechanice gry, wykorzystywanej w niej technologii, fabule czy też o dostępnych dla gracza rasach i relacjach między nimi panujących. To ostatnie jest szczególnie ważne, albowiem twórcy podkreślają, że aspekt społecznościowy jest dla nich absolutnym priorytetem i najciekawszym elementem rozgrywki. W Galerii znajdziecie zaś komplet wypuszczonych do dnia dzisiejszego screenów i concept artów związanych z TES Online. Pojedyńczo każdy nowy artykuł czy wywiad z GameInformera nie wnosił zbyt dużo, ale materiał z całego miesiąca zebrany w całość to całkiem spora dawka danych do przyswojenia i przetrawienia. Muszę tu z przykrością zauważyć, że w momencie pojawiania się nowych informacji, w wielu polskich serwisach pojawiały się niedokładne i nierzetelne ich tłumaczenia, mogące wprowadzać w błąd osoby, które się z nimi zapoznały - nie będę nikogo wymieniał z nazwy, wspomnę tylko, że byli wśród nich prawdziwi branżowi giganci. Informacje na ten temat znajdziecie w tym miejscu i tutaj. Wróćmy jednak do wspomnianego patcha do Skyrim. Ten nie tylko naprawia kilka mniejszych i większych błędów - w tym co najmniej dwa bardzo uciążliwe dla modderów - ale i wprowadza do gry coś, o czym fani od dawna marzyli: możliwość walki z grzbietu konia! Cały system jest niestedy dość mocno ograniczony, siedząc w siodle nie rzucimy bowiem żadnego czaru, nie użyjemy Krzyku, a i o blokowaniu czy walce dwiema brońmi możemy zapomnieć. Niemniej jednak jest to krok w dobrym kierunku - i to taki, za który nic nie zapłacimy, co w dzisiejszych czasach jest miłą odmianą. Data premiery finalnej wersji łatki na razie jest nieznana, a wersję beta możemy ściągnąć i przetestować dzięki usłudze Steam Beta.
Mimo wielu problemów, scena moddingowa Skyrim wciąż się rozrasta. Steam Workshop ma w swoich zbiorach już ponad 7000 plików (pobieranych prawie 14 milionów razy), a w serwisie Skyrim Nexus znajdziemy ich ponad 13000! Oczywiście są to dzieła różnej jakości i rozmiaru, liczba ta robi jednak wrażenie - szczególnie, że od premiery Creation Kit nie minęły nawet 4 miesiące. Maj był miesiącem słodko-gorzkim dla fanów Morrowinda. Z jednej strony mieliśmy 10 rocznicę premiery gry - w przeciwieństwie do poprzednich tego typu okazji Bethesda nie udostępniła możliwości ściągnięcia któregoś ze swoich tytułów za darmo, a ograniczyła się jedynie do upublicznienia pamiątkowego zdjęcia ekipy tworzącej grę - oraz wiadomość od zespołu tworzącego Tamriel Rebuilt - mówiącą, że premiera kolejnej mapy odbędzie się już niedługo. Z drugiej zaś dowiedzieliśmy się, że strona Fileplanet (na której znajduje się znaczna część plików serwisu Planet Elder Scrolls) ulegnie niedługo archiwizacji, a wszelkie prace nad nią uległy zatrzymaniu. IGN ogłosiło co prawda, że "na razie użytkownicy będą mogli normalnie pobierać dostępne tam pliki", ale słowo-klucz to "na razie"... A skoro już mowa o urodzinach, nie mogę nie wspomnieć o tym, że niedawno naszej stronie stuknął piąty roczek! Z tej okazji zorganizowaliśmy kilka zabaw i konkursów dla naszych fanów. Ostatnie 365 dni to był okres, w którym miejsce miało wiele ważnych - zarówno dla nas, jak i dla fanów TESów - wydarzeń, a nadchodzące miesiące nie zapowiadają się wcale spokojniej. Jest to jednak znakomita motywacja do wytężonej i rzetelnej pracy. Na koniec ciekawostka od Bethesdy. Być może pamiętacie replikę Ściany Alduina wykorzystywaną podczas promocji gry. Znalazła ona niedawno miejsce, w którym będzie już na stałe - a jest nim główny hol siedziby firmy. Zauważyć trzeba, że ekipa pamiętała o osobie, która stworzyła projekt całości - zmarłym niedawno Adamie Adamowiczu. Jego pamięci poświęcona jest plakietka umieszczona obok instalacji. 

Autor: Karpik
Portal Clockwork City to społeczność graczy skupiona wokół gier z serii The Elder Scrolls. Jeśli jesteś zainteresowany którąkolwiek częścią tej serii, jej światem lub rozszerzeniami do tych gier koniecznie powinieneś odwiedzić Clockwork City.

Prześlij komentarz

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget