Konwersja Savage Worlds: The Elder Scrolls

Blisko dwa miesiące temu ukazała się nieoficjalna konwersja The Elder Scrolls na Savage Worlds Miesiąc później wersja 1.1. Znalazłem chwilę by bliżej przyjrzeć się temu pięćdziesięciostronicowemu podręcznikowi i muszę przyznać że jest całkiem zgrabnie napisany. Poza jednym drobnym faktem, który mnie zastanawia...
Czy Fast, Furious, Fun (albo po polsku Brawurowo i Grywalnie) współgra z światem przedstawionym w serii The Elder Scrolls
Nie grałem w The Elder Scrolls na mechanice SWEPl, więc trudno mi odpowiedzieć na to pytanie.
Niemniej jednak warto zapoznać się z konwersją Will Herrmanna, zwłaszcza że jest ona darmowa.
Podręcznik pozbawiony jest ilustracji (wersja print friendly), sądzę jednak że Herrmann naprawdę sprawnie wyłuskał najistotniejsze cechy TES i zaimplementował je do Savage Worlds.

Mamy więc opisane wszystkie dziesięć ras, trzynaście znaków, dziewięć bóstw i ponad dwadzieścia profesji występujących w grze wideo. Począwszy od Akrobaty, poprzez Barda skończywszy na Nocnych Ostrzach.
Do tych cech przyporządkowano oczywiście nowe Przewagi (w tym np. te wynikające z racji obranego przez Bohatera Bóstwa, czy Znaku). Graczy odgrywających Nordów ucieszy zapewne fakt, iż mogą zdobyć Przewagę pozwalającą używać im Smoczych Krzyków.
Ciekawe wydają się zasady pozwalające przenieść konkretne bronie i zbroje do zasad SWEPl np. szkło, ebon, czy deadryczne materiały. 
Nie zabrakło również opisu Mocy dzięki którym można rzucać czary (Restoration, Mystycism, Illusion, Destruction, Conjuration, Alteration). 
Kolejny pozytyw to zasady przeznaczone dla osób chcących odgrywać Wampirów i Lykantropów. Zaraz po nich znajduje się rozdział z zasadami przeznaczonymi dla MG, szkoda że w większości popularnych konwersji przeznaczonych do Savage Worlds brakuje przykładowej przygody.
Bestiariusz zawiera przykładowe stwory ze świata gry: Mudcrab, Atronachy, Dremory, Dreughy itp.
Całości dopełnia opis kilkudziesięciu artefaktów, w tym tytułowe Elder Scrolls.

Obowiązkowa pozycja dla fanów obydwu gier. Osoby które myślą o konwersji TES na inną grę winny przyjrzeć się konwersji Herrmanna. Jak wspominałem na początku, sądzę że znalazły się w tym opracowaniu najistotniejsze cechy wyróżniające serię TES. Na pewno nie znajdziemy tam niuansów charakteryzujących świat i wszystkie jego drobne szczegóły i detale, które sprawiają że Morrowind, Vvanderfell jest taki fascynujący. Te składniki autor pozostawił już Mistrzom Gry.
Miło byłoby gdyby ktoś W Polsce pokusił się o przetłumaczenie tych zasad...

Konwersję za darmo można pobrać z bloga Journeyman GM  

Prześlij komentarz

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget