DDGF 2012: Egmont kolejnym sponsorem!

W ostatnich dniach zaprezentowałem Wam dwóch sponsorów Dnia Darmowych Gier Fabularnych 2012. Pierwszy z nich to wydawnictwo gier fabularnych, które szturmem weszło na polski rynek, czyli GRAmel. Drugie wydawnictwo zajmuje się literaturą, w tym książkami osadzonymi w światach gier, Mowa oczywiście o Fabryce Słów.
Kolejnym sponsorem jest wydawnictwo Egmont Polska, będące częścią Grupy Egmont, które powstało w roku 1990. Swoją działalność rozpoczęli od wydawania komiksów z Kaczorem Donaldem przeznaczonych dla dzieci. Po dziś dzień wydają kilkadziesiąt tytułów rocznie, komiksy i książki dla dzieci i młodzieży oraz rodzinne gry planszowe. Wydawnictwo otrzymało tyle nagród, iż nie sposób je wymienić, znalazły się one w kilkudziesięciu stronicowym PDF do pobrania ze strony wydawnictwa.

Angielskojęzyczny antenat Dnia Darmowych Gier Fabularnych, czyli Free RPG Day wywodzi się z imprezy, która początkowo promowała komiksy, czyli Free Comic Book Day.
Dlatego szczególnie cieszę się że wydawnictwo komiksowe (i to takiego kalibru!) dołączyło do sponsorów tego wydarzenia.
Egmont nam graczom kojarzy się oczywiście z Tomaszem Kołodziejczakiem, z którym przeprowadzałem wywiad dotyczący jednej z pierwszych gier fabularnych SF w Polsce:  Strefa Śmierci.

Jednak czy każdy z Was wie że Egmont w przyszłym roku będzie obchodził 135 rocznicę powstania firmy !?!


O WydawnictwieEgmont to firma z długimi tradycjamiEgmont powstał w 1878. Opowieść która zaczęła się w małym, skromnym mieszkaniu w robotniczej dzielnicy Kopenhagi rozwinęła się w Skandynawską Grupę Medialną, która działa w ponad 30 krajach świata.
Jeśli chcesz dowiedzieć się w jaki sposób fotel bujany i cztery sosjerki wpisały się w historię firmy i jaką pamiątkę po założycielu do dziś przechowujemy, i dlaczego właścicielem firmy Egmont jest Fundacja Egmont możesz o tym przeczytać klikając w poniższy link:
Historia Egmontu zaczęła się w 1878 roku ...... kiedy to siedemnastoletni Duńczyk Egmont Harald Petersen założył w rodzinnym mieszkaniu małą drukarnię. Pieniądze na ten cel zdobył zastawiając za zgodą matki jej fotel bujany, lampę oliwną, cztery sosjerki i maszynę do szycia. W dniu, w którym Egmont szedł do miasta odebrać pierwszy sprzęt drukarski znalazł na ulicy monetę. Została ona jego szczęśliwą monetą i do dzisiaj przechowywana jest w centrali firmy w Kopenhadze.
Początkowo prasy drukarskiej używał głównie do druku wizytówek i innych akcydensów. Po dwóch miesiącach Egmont Harald zatrudnił pomocnika. Wkrótce firma Petersena zdobyła reputację solidnej i niezawodnej. Przez kolejne 25 lat firma rozrastała się, inwestując w nowoczesne maszyny i zatrudniając coraz więcej ludzi, aby w 1904 roku zaistnieć w świecie mediów dzięki zakupowi niewielkiego pisma dla kobiet "Damernes Blad".
Egmont Harald Petersen zmieniając formułę tytułu na czasopismo rodzinne, wprowadził go na rynek pod nazwą "Hjemmet" (Dom). Tytuł dość szybko stał się największym tygodnikiem skandynawskim i jest wydawany przez Grupę Egmont do dziś. Firmie nadano wówczas nazwę Gutenberghus (dom Gutenberga) od nazwy nowoczesnej drukarni - siedziby firmy.
Firma Gutenberghus prosperowała zgodnie z ideami założyciela i wbrew ogólnoświatowej recesji i masowemu bezrobociu generowała zyski. W 1930 roku zatrudniała ponad 600 pracowników. W 1948 roku nastąpił kolejny przełom w historii firmy. Podpisano kontrakt z Waltem Disneyem na wydawanie komiksów na jego licencji w Skandynawii i Niemczech. Do końca lat 80-tych Gutenberghus działał wyłącznie w Skandynawii i Niemczech. Na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych firma rozpoczęła podbój rynków międzynarodowych otwierając biura w Wielkiej Brytanii, Europie Wschodniej i Azji.
W 1991 firma zmieniła na cześć założyciela nazwę na Egmont (www.egmont.com). Dziś jest międzynarodowym koncernem medialnym, który prowadzi działalność w ponad 30 krajach, zatrudniając w ponad 100 firmach 4700 pracowników. W Europie jest największym wydawcą książek i czasopism dla dzieci oraz młodzieży. Obrót firmy w roku 2009 wyniósł 1,44 miliarda euro.
Życzeniem założyciela firmy, który poznał trudy życia w biednej rodzinie, było przekazywanie części zysków z firmy na cele dobroczynne. Zgodnie z jego wolą, w 1920 roku, potomkowie przekształcili firmę w fundację, która odtąd wspiera samotne matki z potrzebującymi i chorymi dziećmi oraz młodych ludzi zasługujących na lepsze wykształcenie. Tylko w 2009 roku, Egmont przeznaczył 6 milionów euro na różne projekty charytatywne. Więcej o tym na stronie Fundacji. (www.egmontfonden.dk)
Historia Grupy Egmont
Naszą misją jest tworzenie opowieści i ich opowiadanie.
Opowieści są podstawą cywilizacji. Opowiadanie historii rozwija wyobraźnię, powoduje ciekawość, jest też podstawą uczenia się i rozwoju. Opowieści są w centrum naszych wszystkich działań.
Po prostu: We bring stories to life.
Polska firma Egmontu powstała w 1990 roku.
Pierwszym produktem był komiks ze słynnym Kaczorem Donaldem.
Dziś po dwudziestu  latach, jesteśmy największym w Polsce wydawcą książek i czasopism dla dzieci i młodzieży wydając ponad 40 tytułów prasowych i kilkaset książek rocznie, za które nierzadko otrzymujemy cenne nagrody i wyróżnienia.


Ostatni taki event na Ziemi !

Po raz trzeci polscy fani gier fabularnych będą mieli pretekst, by opublikować w sieci swe materiały, sprezentować RPG-owy upominek pokaźnej grupie czytelników, skorzystać z akcji promocyjnych większych i mniejszych wydawnictw. Dzień Darmowych Gier Fabularnych – zbiegający się założeniami z Free RPG Day – zdołał w ciągu minionych edycji zmobilizować zarówno wydawców, jak i branżowe sklepy i serwisy, bloggerów czy zdystansowanych na co dzień użytkowników, wykraczając przy tym poza sieć i polskich czytelników, osiągając też sukcesy w „papierowej” postaci. 

Dzięki fanowskiej mobilizacji oraz akcjom promocyjnym wydawnictw takich jak GRAmel, Kuźnia Gier, Menhir i Portal, koordynatorzy projektu zebrali grubo ponad tysiąc stron artykułów, systemów autorskich, dodatków etc., głównie osiągalnych w postaci plików PDF. Liczba egzemplarzy podręczników i czasopism przesłanych do uczestników dobiega setki, zaś część tekstów pojawiła się w językach angielskim i hiszpańskim, przygotowując zachodni rynek na spotkanie z polskimi kolonialistami.

DDGF jest czasem zarówno początków nowych inicjatyw, jak i zwieńczeń – do darmowych gier fabularnych opublikowanych w ramach wcześniejszych edycji należą między innymi: Poza Czasem, Trójca oraz dodatki do już istniejących tytułów, jak np. Czas Waśni. Opublikowana antologia dwunastu pierwszych edycji Karnawału Blogowego jest tylko jednym z wielu obszernych projektów, które wzbogaciły „polskie święto RPG-owców”.

Jeżeli chcesz wypromować swój system, wydawnictwo, stronę internetową, albo po prostu dorzucić od siebie cegiełkę i podzielić się swą pracą z graczami, skontaktuj się z nami przez mail borejko [at] gmail.com, a jeżeli po prostu chcesz sobie poczytać bądź czujny 16 czerwca 2012 roku!

Jesteśmy na Facebooku, na G+ też
Tagi:

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget