Sztuczna Inteligencja projektuje gry

A Novel Game-Evolving Labrat I've Named Angelina, czyli w skrócie ANGELINA to sztuczna inteligencja (ang. Artificial Intelligence – AI) projektująca grę wideo niemal od zera.

Niektóre jej elementy jak grafika, czy efekty dźwiękowe są oczywiście projektowane przez człowieka.
Za projekt ANGELINA odpowiada doktorant Michael Cook, z Computational Creativity Group (CCG) of the Department of Computing, brytyjskiego uniwersytetu Imperial College London.

Angelina tworzy poszczególne levele wybierając ich układ losowo, a następnie rozrzuca wrogów i bonusy po całym levelu. Podobnie jest z ruchami przeciwnika i jego zachowaniem. Co ciekawe levele które są początkowo trudne do przejścia, mają rozrzucone bonusy, natomiast te których przejście jest niemożliwe do wykonania są odrzucane.
Na stronie projektu zawarto przykładową grę, kolejną grę przedstawiono na łamach New Scientist.

Na stronie poświęconej projektowi ANGELINA znaleźć można również dwie prace zespołów naukowców:
- Initial Results From Co-operative Co-Evolution For Automated Platformer Design - Michael Cook, Simon Colton, Jeremy Gow – To appear in the European Conference on Applications of Evolutionary Computing, Games Track 2012
Multi-faceted Evolution Of Simple Arcade Games - Michael Cook, Simon Colton – IEEE Computational Intelligence in Games 2011

Więcej informacji na stronie projektu.
Źródło: Kotaku

Prześlij komentarz

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget