Reimplementacja silnika Morrowind

O OpenMW, nowym silniku dla The Elder Scrolls 3: Morrowind, kiedyś już wspominałem tymczasem prace nad nim nabrały impetu i
OpenMW działa już pod Windowsem, Mac OSem X i Linuxem.
Poprosiłem Łukasza Gromanowskiego, który jest administratorem strony Open MW o kilka słów na temat ich projektu:

Projekt OpenMW jest otwarto-źródłową reimplementacją oryginalnego silnika gry ES III: Morrowind.
Korzystać z niego może każdy. Należy jednak podkreślić, że nie jest to gra sama w sobie, tj. OpenMW nie zawiera danych z gry Morrowind potrzebnych do uruchomienia (w te należy samemu się zaopatrzyć kupując oryginalną grę, np. na Steamie, Allegro, eBayu itp.).
OpenMW może również posłużyć do uruchomienia modów tzw. "total conversion", czyli całkowitych konwersji, gdzie modele, grafika oraz dźwięki zostały zrobione całkowicie przez graczy.
Aktualna wersja 0.12 (niebawem pojawi się również 0.13 oferująca więcej nowych funkcjonalności), jest dostępna na kilka platform sprzętowych: PC - Windows, Linux (Ubuntu, Fedora, Arch, lub inny - kompilacja ze źródeł), oraz na Maki (MacOS).
Po uruchomieniu są dostępne podstawowe funkcje - można się poruszać po świecie gry (nie ma jeszcze domyślnie włączonych kolizji z terenem), wejść do menu Inventory (klawisz "I"), wejść do konsoli (klawisz "F1").
Aby uruchomić OpenMW z polską wersją językową Morrowinda należy dodać do pliku konfiguracyjnego linijkę: "encoding=win1250" (oczywiście bez cudzysłowu).

Upłynęło 10 lat od momentu kiedy TES III: Morrowind świętował sukcesy porównywalne do tych, które odnotowuje dziś Skyrim.
Tymczasem ludzie z olbrzymim zapałem pracują nadal nad powstałym ponad dekadę temu silnikiem, co świadczyć może tylko o tkwiącym w nim potencjale.

Prześlij komentarz

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget