Skyrim: Echa Hrothgar #7

Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, styczeń nie przyniósł nam premiery kolejnego patcha, ani tym bardziej Creation Kit. Ten pierwszy spóźnił się o jeden dzień (ma numer 1.4.21.0) - co ciekawe, pojawił się w tym samym czasie dla posiadaczy większości (jeśli nie wszystkich) wersji językowych. Na CK musimy jeszcze poczekać - sami twórcy nie są pewni, czy zdążą z nim na ten tydzień. By umilić nam czekanie, wypuścili krótki film prezentujący edytor, mającą mu towarzyszyć wiki i system Steam Workshop.

Nie oznacza to jednak, iż cały miesiąc upłynął nam jedynie na wyczekiwaniu na kolejne strzępki informacji - Bethesda zmieniła bowiem podejście do sposobu udostępniania kolejnych łatek i zaczęła korzystać z systemu Steam Beta, dzięki któremu mający na to ochotę użytkownicy mogą testować kolejne wersje patchy przed stworzeniem ich finalnych wersji - można mieć nadzieję, że pozwoli to na uniknięcie wpadek tak wielkich, jak smoki z wersji 1.2. Dokładniejszy opis kroków niezbędnych do dołączenia do tej grupy (tudzież jej opuszczenia) znajdziecie na naszym forum.
Najbardziej zawiedzeni całą sytuacją są bez wątpienia modderzy - niejeden już ostrzył pazurki na myśl o możliwościach, jakie da mu Creation Kit. Brak edytora nie oznacza jednak, że tworzenie modów jest niemożliwe - a dla tych, którzy najbardziej się niecierpliwili, ciekawą lekturą mógł być poradnik przetłumaczony przez jednego z naszych redaktorów, a mówiący o dodawaniu do gry nowych opcji craftingu.

A skoro już o modach mowa - dla wielu jedną z największych bolączek Skyrim jest nowy i "wspaniały" interfejs. Być może na konsoli sprawuje się on lepiej, ale dla posiadaczy PC jest absolutnie nieintuicyjny i niewygodny. Gdybyśmy mówili o innej grze, być może byłoby to coś nie do przeskoczenia, jednak z TESami jest inaczej - powstało wiele koncepcji alternatywnego UI, a jednym z mocniej rozbudowanych jest SkyUI, którego opis znajdziecie u nas.

Innym często spotykanym problemem jest kwestia wydajności gry. Dla osób, które się z tym borykają, niezwykłą pomocą może być TES V Acceleration Layer albo SkyBoost (programy te są niekompatybilne). Opis obu - jak i linki do ich ściągnięcia - znajdziecie u nas w Plikowni. Choć na ten moment należałoby się wstrzymać z instalowaniem któregokolwiek - raz, że muszą zostać dostosowane do nowej łatki, a dwa, że niekoniecznie będą dalej potrzebne (to kwestia tego, jakie rozwiązania się w niej pojawiły)

Łakomym kąskiem może być też spolszczenie Midas Magic - nazwa ta powinna być znana każdemu miłośnikowi TES IV. Tym zaś, którzy nie wiedzą, co kryje się pod tą nazwą, poniższy filmik powie więcej, niż opis liczący i 1000 słów.
Mody to jednak nie wszystko - novum w serii (oczywiście gdy pomijamy pluginy) jest możliwość tworzenia i ulepszania przedmiotów. Jeśli macie jakieś wątpliwości co do związanego z tym systemu, bezwzględnie powinniście zapoznać się z tekstem opracowanym przez Filozofa - po tym młot i kowadło już nigdy nie będą się Wam kojarzyć wyłącznie z trudną sytuacją!

Jak w każdych Echach od premiery Skyrim, także i w tych nie zabraknie informacji o nagrodach, jakie zdobyć może gra. Akademia Interaktywnych Sztuk i Nauk ogłosiła właśnie kandydatów do tegorocznych nagród za nawiększe osiągnięcia w branży growej. Skyrim doczekało się sześciu nominacji - w kategoriach Gry Roku, Nadzwyczajnego Osiągnięcia w Fabule, RPG/MMO Roku, Nadzwyczajnej Innowacja, Nadzwyczajnej Inżynierii Gier i Nadzwyczajnym Osiągnięciu w Kierownictwie nad Grami. Ile z tych nominacji przerodzi się w faktyczne nagrody dowiemy się już 9 lutego. Nawet jeśli żadna z nominacji nie przerodzi się w nagrodę, Skyrim i tak jest ogromnym sukcesem - samych tytułów Game of the Year zgarnęło ponad 190!

A skoro już o nagrodach mowa, to nie można nie wspomnieć o tym, że Max von Sydow i Christopher Plummer otrzymali nominacje do Oskara. Czemu o tym mówimy? Gdyż obu usłyszeć można w Skyrim - oczywiście jeśli nie korzystamy ze spolszczenia (w którym też nie brak nazwisk znanych i głośnych).

Czy marzyliście kiedyś o tym, by podczs gry w Skyrim korzystać z wszystkich dobrodziejstw wersji pecetowej, a jednocześnie nie być uwiązanym do komputera, to mamy dla Was rozwiązanie. A jest nim... tablet - wszystko dzięki technologii opracowanej przez firmę Nvidia (choć jakość rozgrywki w warunkach nielabolatoryjnych to kwestia dyskusyjna...).
Jeśli zaś zależy Wam wyłącznie na mroźnym klimacie i mobilności, warto zainteresować się kalkulatorami firmy Texas Instruments i przygotowaną przez jednego z fanów aplikacją. Dodatkową zaletą tego rozwiązania jest niska cena - nawet tak zaawansowany kalkulator jest jednak troszkę tańszy niż konsola/PC.
Zanim przejdziemy do innych przejawów aktywności fanowskiej, kilka rzeczy przygotowanych przez redaktorów pewnych portali. Na pierwszy ogień coś dla osób interesujących się ludologią - analiza TES IV: Oblivion przeprowadzana właśnie pod tym kątem.

Dwie kolejne są już mniej poważne - portal Dorkly opublikował własną wizję prac nad Skyrim, mającą wyjaśnić, skąd w grze wzięło się tyle niezałatanych bugów, a GameInformer przygotował zabawę w stylu gier hidden object - ze Ścianą Alduina w roli głównej,

Czy jest ktoś, kto nie zna klocków LEGO? Są one zabawką, która od wielu latu lat pozwala dzieciom i dorosłym wyzwolić swoje talenty twórcze. Wśród tworzonych z nich dzieł znaleźć można i takie, dla których inspiracją są gry - w tym TES V. Na naszym forum znajdziecie kilka ujęć z klockowej wersji smoczego ataku na Gwiazdę Zaranną, a jeden z albumów na Flickr zawiera ujęcia z walki o wolność Skyrim (także w wersji z klocków) - jest ona o tyle ciekawa, iż centralna konstrukcja zbudowana jest na planie koła, co zwykle ciężko osiągnąć pracując z LEGO.

LEGO to nie jedyna zabawka, która ostatnio doczekała się wydania Skyrimowego - jeden z fanów przygotował własną wersję Monopoly utrzymaną w klimatach TES V. Jedyną rzeczą, które są nam potrzebne do zabawy oprócz jego dzieł, to zasady samej rozgrywki, pionki i kostka.
Print & Play: Karty, plansza, monety

Wielu z Was zapewne pamięta słynny już obrazek Morrowind Days, na którym przedstawiono w nieco karykaturalnej postaci większość ważniejszych miejsc i osób pojawiających się w grze. Oblivion także doczekał się podobnej kompilacji. Teraz zaś przyszła pora na Skyrim - ta grafika dla odmiany zawiera także pewne elementy związane ze świętami, które niedawno obchodziliśmy. Linki: 1, 2 3.


Kolejne dzieła tworzą także domorośli filmowcy - na szczególne wyróżnienie w mijającym miesiącu zasłużyły 3 związane ze Skyrim rozgrywające się w czasach współczesnych. Pierwszy to przygody zdezorientowanego strażnika Białej Grani, dwa następne (1, 2) pokazują nam zaś, jak wyglądałoby dzisiejsze życie gdyby rządziły nim zasady znane nam z TES V.

A na koniec tradycyjny kącik melomana - a w nim kolejna piosenka zaśpiewana przez Malukah i jeden z utworów z gry zagrany na skrzypcach - miłego słuchania!

Autor: Karpik

Portal Clockwork City to społeczność graczy skupiona wokół gier z serii The Elder Scrolls. Jeśli jesteś zainteresowany którąkolwiek częścią tej serii, jej światem lub rozszerzeniami do tych gier koniecznie powinieneś odwiedzić Clockwork City.

Prześlij komentarz

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget