The Elder Scrolls: Kolejna rocznica

W tytule kolejna rocznica, ponieważ codziennie można obchodzić rocznice związaną z grami.
IGN podaje datę publikacji pierwszej części The Elder Scrolls: Arena w Europie
na 15 stycznia 1992. W USA gra pojawiła się równo 04.04.94r. Końcem 1994 roku zaś wyszła edycja kolekcjonerska.
Data jak każda inna, niewiele zmienia bo i tak wszyscy czekają na Skyrim.
Ja zamierzam jednak dzisiaj zainstalować ponownie dwie pierwsze, darmowe części TES. Po po cichu liczę że Bethesda Softworks da za darmo TES III: Morrowind przy okazji którejś z ich rocznic.
Seria The Elders Scrolls składa się na dzień dzisiejszy z czterech części:
  • Arena
  • Daggerfall
  • Morrowind ( plus dwa oficjalne dodatki: Tribunal i Bloodmoon)
  • Oblivion (dodatki: Knights of the Nine  Shivering Isles)
11.11.br. ma ukazać się kolejna odsłona tej serii: Skyrim.

Poza tymi pięcioma częściami powstało trochę spin-off'ów, takich jak np.: Battlespire, Redguard, Travels. Dodatkowo dwie powieści: The Infernal City i Lord of Souls (ma się ukazać).

Do serii tej począwszy od trzeciej części dostępny jest edytor Construction Set - jedno z najciekawszych narzędzi do gier cRPG, za pomocą którego można tworzyć i zmieniać wiele elementów tej gry, a także tworzyć kompleksowe modyfikacje. Na silniku TES III powstał dobry survival horror: Call of Cthulhu. Nowe odsłony Fallouta opierały się o rozwiązania graficzne wykorzystane w Oblivionie.

Niektórzy mogą nie wiedzieć, jednak współtwórca WFRP Ken Rolston, był również głównym projektantem The Elder Scrolls III: Morrowind.
W którymś z wywiadów powiedział, że rozpoczynał Arenę co najmniej dwadzieścia razy, a tylko raz wyszedł z lochu...
Pamiętam, że założyciele jednego z pierwszych stowarzyszeń poświęconych RPG - SMGF zagrywali się na maxa w Dagerfalla.

Warto przyjrzeć się ponownie Arenie, a jeszcze lepiej Daggerfalowi. I przyjrzeć zmianom jakie zaszły w cRPG przez ten czas. 
Porównać czas konieczny do przejścia gry z lat 90 i tych zrobionych w ostatnich latach. Zobaczyć jak olbrzymie gry pod względem obszaru rozgrywki robiło się kiedyś i dziś. Porównać ceny i ilość sprzedanych egzemplarzy.
Albo wspomnieć DLC, z których to drwi nawet Todd Howard w ostatnim wywiadzie, co nastraja mnie optymistycznie, bo nie będę musiał kupować Czarodziejskich Pump Pominięcia za 0,99$


Garść linków do uruchomienia Areny:
Tagi:

Prześlij komentarz

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget